Ber om råd.
Jag skriver här om hopp om råd, då jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig annars. Det är nämligen så att jag r fruktansävrt otursdrabbad. Vad gäller det mesta.
Ex: Så fort jag verkligen älskar ett djur händer något med djuret.
Spiller mat på foten och får svår rosfeber.
Åker skridskor som barn, ramlar och drabbas av hjärnskakning, minnesförlust och "knockout"
Har ett ledproblem ingen hittar svar på, som ledde till att jag inte kunde vara med på idrotten, läkaren skriven ett intyg, när jag tar studenten ändras systemet så att jag inte hade rätt att läsa högskola (som har varit mitt ljust i mörket). Läser på komvux ett år utan nytta och lckades knappt komma in överhuvudtaget.
Tappar bort saker, blir av med saker, får saker stulna eller tappar dem så de går sönder.
Min råtta dog ung, och den nya som introducerades i flocken ledde till massa besvär. En anann råtta skadade svansen ganska illa. Den tredje blev svårt sjuk, och den senaste drog med sig löss till hela flocken. (under loppet av en mån)
Blir sjuk hela tiden, har svår migrän som ledde till ambulans och lång sjukhusvistelse, ständiga problem med lederna, struma, exsem, halsbölder, hosta, osv osv osv.
Ständiga sömnsvårigheter och fruktansvärda mardömmar, samt tendenser på nattskräck.
Alltså, bara tafatta exempel men det känns som om allt skiter sig JÄMT. Och har alltid varit så. Folk som står mig nära brukar säga när det hänt något nytt "Kan det om möjligt hända någon så är det väl dig". Har bara skrapat på ytan då jag inte vill gå in på allt för personliga saker.
I vart fall. Det känns som om det blivit värre de senaste åren och vill inte att de ska smitta av sig och vill bli av med skiten. De senaste så har det gått så långt jag att börjat tro att det är en förbannelse trots att jag inte riktigt brukar "tro på sånt". Jag tror på det jag ser och hör även om det är saker som inte är… "vanliga".
Vad säger ni? Är det någon som har lust att på något sätt hjälpa mig och komma ut denna onda cirkeln?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Denna artikel kanske kan hjälpa dig på
vägen http://haxor.ifokus.se/articles/4d7154bfb9cb462221066fda-kort-om-forbannelser-och-hur-man-bryter-dem
har redan läst den och den hjälper inte. Orkar inte med att allt sliter sig hela tiden. Det har varit så här för kvinnorna i min familj i flera generationer.
Greetings.
Legacy Mwari.
Jag förstår att du känner dig uppgiven. Jag tycker att den artikeln är riktigt bra med många olika medtoder listade. Vilka av metoderna provade du? Prova att ge det tid och städa ur hemmet regelbundet samtidigt som du renar dig regelbunder samma dag i flera veckor i sträck. Det räcker nog inte med en gång (med reservation för att jag vet extremt lite om hur du har gått tillväga)
Du kan även söka på sajten där andra har efterfrågat medel mot just förbannelser kolla även in lucky mojos hemsida för förslag.
Jag skulle prova olika medel till att ta bort det själv först. Har det verkligen ingen verkan efter en tid får man fundera på att anlita en professionell.

Kanske inte riktigt vad du vill höra, men läs om law of attraction och se hur du kan tillämpa attraktionslagarna till att dra till dig bra händelser/saker i ditt liv. För som du beskriver det har det blivit typ en "lag om elände kring dig" som tom verkar vara allmänt känd i din bekanskapskrets, du behöver bryta den lagen. Kanske skaffa nya bekantskaper som inte känner till "hur det brukar bli för dig"?
Vet du varför kvinnorna i din familj har haft denna otur i flera generationer? Har du hört något berättas om orsaken?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Är trött så orkar inte riktigt svara på allt just nu, men jag har sällan tid över till att göra något annat än äta och sova, hinner inte ens läsa eftersom mina studier tar all min tid.
#5 Jag vet att i alla fall 2-3 generationer bakåt så har livet alltid varit krångligt hår och svårt för oss.
Greetings.
Legacy Mwari.
#6 Det finns inga "quick fixes" för sådana här problem. Det är inte så enkelt som att man viftar lite med en trollstav och sedan är problemen borta.
Är du så otursförföljd att du tror att det kan vara en förbannelse det handlar om, så är det kanske värt besväret att försöka sätta sig in i hur man bryter oturen, även om man har mycket att göra och knappt hinner läsa. Det är som med allt annat: Man får prioritera. Jag kan kanske tycka att livslång otur är viktigare att ta itu med under en kväll eller två, än att studera eller virka amigurumis eller blogga eller… Som du säger så orkar du, helt förståeligt, inte med att allt går åt pipan jämt. Då bör du göra dig själv den stora tjänsten att göra någonting åt saken.
"- Mina kläder är smutsiga! Vad ska jag göra?
- Tvätta dem, här har du en länk till hur du kan göra.
- Men jag har inte tid att tvätta, hur ska jag då få kläderna rena? Finns det någon här inne som är schysst och har lust att komma hit och tvätta dem åt mig?"
Det är tyvärr så med förbannelsebrytning som med tvättning, att främlingar på ett forum sällan vill hjälpa till hur som helst, speciellt inte utan att få något i gengäld. Ett jobb är ett jobb. Vill man få det gjort snabbt så är det lättast att göra det själv eller att betala, vill man att någon annan ska göra det åt en gratis så får man vänta och veta att det kanske inte blir gjort alls i slutändan.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
jag har varken tid med att blogga eller virka eftersom du Tydligen kollat upp vad jag brukade spendera min fritid med. Jag ber inte heller om snabba fix.du hade inte behövt skriva som du skriver jag blir faktiskt upprörd över att du Dono mig utan att inte känna mig. Klart jag kommer läsa och samt men jag vände mig hit för att få råd inte bli dömd.
Greetings.
Legacy Mwari.
dömer inte Dono. Vill svara på alla inlägg ordentligt när jag har tillgång till Annat än mobilen att skriva på.
Greetings.
Legacy Mwari.
#8 Jag fick inte alls intrycket av att Praefatio dömde dig; de aktiviteter som nämndes var nog bara menade som exempel. Poängen som jag såg det var att detta är _ditt_ problem, och om _du_ vill lösa det är det allra bästa att _du_ tar tag i det och ser vad du kan göra. Eftersom vi dessutom talar om ett problem som du verkar ha haft länge är det inget som någon annan kan reda upp i en handvändning. Man kan likna det vid viktminskning; om du under flera år har misskött dig kost och dragit på dig övervikt är det ingenting som någon annan kan ordna åt dig på några veckor; det tar tid och man får själv jobba med det (kanske lite drastiskt exempel, men hoppas min poäng kommer fram i alla fall ;)).
Har du möjlighet för att avsätta lite tid åt just det här problemet varje dag? Studier i all ära, men har du inte hälsan och går runt och oroar dig konstant för detta så har de i slutändan ingen betydelse.
Utöver det som redan nämnts, och med den reservationen att jag inte var vad du redan prövat och inte känner dig; försök ha en positiv inställning till saker och ting. Du behöver inte gå runt och känna att det regnar guld och enhörningar runt dig, men kanske ett "det ordnar sig nog" eller "jag ska ta mig tusan fixa detta"? Annars blir det lätt att man själv uppfyller sina egna olycksprofetior.
Hur som helst önskar jag dig lycka till.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#8: Fast det ligger en hel del i det Praefatio skriver..
Om något ska bli gjort så måste man göra något åt det. Om du sätter dig in i det och fixar upp det som möjligen är (som du beskriver det) roten till en massa jobbiga saker i ditt liv så finns ju en möjlighet till att ditt liv faktiskt blir enklare.. du kanske då inte behöver åka in med råttor till veterinären stup i ett och istället kan lägga den tiden på plugg.
Om man inte investerar något kan man heller inte få någon avkastning..
Jag tycker inte det är ett dömande utan snarare ett generellt konstaterande som gäller för alla lika mycket.
Jag tror att meditation kan hjälpa dig.. meditation fokuserar din energi så att den inte är splittrad överallt utan mera här och nu (där du är i varje nu). Medda tar dessutom fram elden så att du får kraft att göra det du egentligen borde göra istället för att bara hänga med i det som sker (oturen). Jag förstår att du har det svårt och att det är jättejobbigt att orka något mitt i den där karusellen.. Därför är medda så bra.. det blir lite som att dra i bromsen.. så att karusellen saktar ner och du kan kliva av.
Jag önskar dig lite vila i allt det kaotiska och hoppas det löser sig för dig. Kram!
#8 Jag dömer dig inte det minsta, jag känner dig inte och har ingen aning om vem du är så jag har ingenting att döma. Läser in att du tycker det känns hotfullt att jag "tagit reda på vad du gör på fritiden", men vill göra dig uppmärksam på att detta är två exempel från din presentation här på iFokus. Jag har inte "tagit reda på" någonting, jag har helt enkelt tittat på din medlemssida. Det jag vill poängtera med att ge dig två konkreta exempel (bloggning och amigurumi-virkning) är att man ofta glömmer bort att man visst har tid över om man bara tänker efter lite.
Jag kan också känna att jag inte har tid för något alls vissa dagar, men inser när jag tittar tillbaka att jag suttit tjugo minuter vid datorn och läst forum, babblat i telefon med min mamma i en kvart och spenderat tjugo minuter åt att snacka häst med tjejerna i stallet. Nästan en hel timme, som jag hade kunnat använda aktivt om jag bara prioriterade om lite. De där grejerna är förstås extremt viktiga för att man ska må bra, man ska inte känna att man behöver använda sin tid effektivt varenda dag, så jag säger ingenting om att du borde sluta blogga eller virka. Jag säger bara att i övergångsperioder kan man "trolla fram" lite tid om man anstränger sig.
Det är jobbigt att det ibland inte finns enkla lösningar och att man ibland måste så för att kunna skörda, men fråga dig själv - är det värt att lägga ner lite tid och energi på att slippa oturen? Om ditt svar är ja så ger du dig attan på att skapa lite tid och lite energi. Allt går om man vill.
#11 skrev "du kanske då inte behöver åka in med råttor till veterinären stup i ett och istället kan lägga den tiden på plugg", och det är en bra poäng. En annan syn på saken är, att om du fortfarande anser att du inte alls har tid och istället lägger pengar på att anlita någon att bryta otur för dig, så kommer det att svida i plånboken just då men du slipper kanske återkommande veterinärkostnader.
Ta ingenting jag skriver som fördömande eller elakt. Bara för att jag inte är en nitisk smiley-användare, så betyder det inte att jag inte skriver allt i största välmening. Jag har ingen anledning att läxa upp dig, så känn dig inte uppläxad. Jag försöker bara hjälpa dig att se att det lättaste sättet att få något gjort, är att bara göra det.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#11 Har hållt på en del med styr meditation för att kunna somna, men har lite svårt att meditera på fri hand. Finns det någon guide man kan läsa eller så? Vet inte riktigt vart man hittar sånt.
#12Jag vill absolut inte betala någon som ska göra något för mig, jag vill lösa det själv. Det jag menade med att jag inte har mycket fritid över syftade jag på att jag inte har tid att spendera flera timmar på detta varje dag, då jag inte ens vet om det är något som går att göra något åt.
Jag tyckte inte om att du gick in på min medlemsida och skrev det som stod där här eftersom jag inte tycker det hör hit det minsta, och tycker dessutom liknelsen med tvätten kändes nedvärderande. Jag bad om råd, inte att ni skulle lösa något åt mig.
Greetings.
Legacy Mwari.
På tal om medlemssidor, jag brukar kolla dom när det e nån ny som frågar. Det kan ge en ett hum om vem som egentligen sitter på andra sidan datorn.
TS
Att be om råd och hjälp och sen bli arg för att en person har tagit sej tiden att kolla vem du är så att vederbörande kan ge dej bästa råd är i mina ögon både otacksamt och oklokt.
Alla råd du får förkastar du, de har du prövat, de tar för mycket tid eller är dåliga.
Antingen vill du bli hjälpt och då avsätter du tid eller pengar, eller så fortsätter du på din inslagna väg. Att konstatera att du är otursförföljd och inte har tid och pengar att göra nåt åt det.
Varför skriver jag så här?
jag är absolut inte arg. Jag har heller inte sagt att något är dåligt eller att jag inte har tid med något som nämns! Jag skrev mest har för att jag var väldigt upprörd och ledsen över vad som hänt det senaste. Jag Tror inte ens på förbannelser utan skrev att jag ville ha råd för att allt i mitt liv ofta blir skit. Jag var deprimerad när jag började skriva och allt detta har verkligen spårat ut. Önskar att jag inte skrev något alls. Fick som råd att vända mig hit då detta skulle vara ett trevligt forum där man kunde be om hjälp. Men det känns nu mest som om vad jag än säger så läses något Annat in. Vart kommer detta att jag förkastar saker eller har jag och gång skrivit "jag har inte tid för ditt råd"?
Greetings.
Legacy Mwari.
Ta en brännbar behållare. Fyll den med trasselsudd som du har dina kroppsvätskor på. Häll på salt. Säg högt några ord att burken är du.
Burken kommer nu att ta emot eventuella "onda makter" som möjllgen vill dig illa och även fungera lite som en fälla med saltet som kommer att försvaga den. Ställ den gärna vid en ingång till ditt hem. Efter nio dagar bränner du burken med allt innehåll.
#17 Var är trasselsudd? Typ, bara tygbitar och sånt?
Blev tipsad om meditiation men fick aldrig svar vilken typ av meditation?
Greetings.
Legacy Mwari.
Det är en massa trådar i ett virrvarr som man brukar putsa bilar med. Något man kan köpa på den lokala macken.
Okej. Tack för rådet.
Greetings.
Legacy Mwari.