Fotvårtor
Min sambo har ett par ruskigt envetna fotvårtor som han ALDRIG blir av med. Han har haft en av dem i mer än 6 år, den är stor och läskig^^
Har har provat samtliga medel på apoteket - inga funkar, den minskar inte ens i storlek.
Och på vårdcentralen tar dom ju inte bort dom längre.
Men för 17, han måste ju kunna bli av med dem på NÅT sätt?? Det här med att Tråda lät ju intressant, men pillrigt som attans å tråda en fotvårta! =)
Tips? 🌺
Prova nagellack på de :)
Nagellack sägs vara mycket bättre och starkare än alla medel! :)
När mina barn hade vårtor på händerna fick jag tips om att äta magnesium och gav dem. Vårtorna försvann. Alltid värt att prova, men se till att det är rätt sorts magnesium. Inte Apotekets som innehåller aspartam och är för svaga.
Vårtor orsakas av virus och magnesium stärker immunförsvaret.
tack för svaren, jag skall genast brotta ned min sambo och nagellacka han fossing ;-) Ha ha nädå, jag ska berätta det för honom! Man kan väl köra kombo av nagellack och magnesium? Jag köper magnesium på hälsokosten så ska kolla efter en stark rackare!
Ja, det fungerar nog ännu bättre då ;)
Nagellacka han när han sover ;)
Är du riktigt säker på att det är vårtor, förhårdnader kan se ut som vårtor men orsakas av felbelastningar, dåliga skor mm. På apoteket finns medel som man fryser vårtor med. Saft från skelört sägs ta bort vårtor.
Gör hellre fel än inget alls.
Ursäkta mig men är inte fotvårtor liknande som vårtor i fingrarna? Om så är då finns ju en bra, urgammal och magisk metod till hands. Metod som garanterad funkar.
Gnid vårtan med fläsksvål och begrav sedan svålen vid en korsväg.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag är helt säker på att det är en fotvårta, inga tvivel om saken! Jag ska prova alla förslagen, inte samtidigt så klart, på honom tills den försvinner=)
nagellack skulle inte jag vilja ha i blodomloppet. Själv blev jag av med några när jag var liten genom att dra ut dem med en vass nål.
Kopierar här en text som jag skrivit på en annan sajt för länge sedan.
-Och denna metod funkar GARANTERAT.
Först räknar man hur många vårtor man har. Sen tar man en lämpligt lång bit yllegarn och gör lika många nodar i den man har vårtor. (Hoppas "en nod" är det rätta ordet, hör av er om ni inte förstår.) (Har finska som modersmål…)
Sen fuktar man en nod med sin egen saliv och gnuggar med noden på vårtan. Tar nästa nod, fuktar med saliven och gnuggar på nästa vårta etc.
Sen gräver man ner yllegarnet i jorden, spelar ingen roll egentligen hur djupt men tillräckligt djupt ändå att inga djur kommer åt det.
Sen ska man aldrig gå och gräva upp garnet.
Urgammal och beprövad metod.
#13 Påminner om Bapphos metod i #9 🙂 Att gräva ner det man vill bli av med är ofta mycket effektivt. Vad roligt att du vill dela med dig, kan tänka mig att vi kommer se många intressanta likheter mellan gamla knep från Sverige och Finland.
Jag tror att det ord du söker är knut, för övrigt.
(Själv är jag immun mot vårtvirus - inte mycket till häxa! 😉)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ha ha, vilken häxa va', inga vårtor. :-)
#14 Nej, det är så att man skäms! 😃
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg