OFF TOPIC

Voodoo frågor funderingar

2018-02-23 10:09 #0 av: Tiktak697

Ja jag är inte intresserad av att utöva de men undrarom det finns här i Sverige eller någon som utför och utövar det , jag har lite frågor till er.
Är de verkligen på riktigt ?
Har ni utövat de och fått resultat och sätt det är de så pass existerande verkligen ?
Jag tror på högre makt änglar är lite medial själv men inte alls så utväxlad som jag kunnat vara.
Men vioodoo är de verkligen en verklighet vill bara höra finns de här som kan använda sig av det. Och om man goooglar finns de ju enstaka som säljer sina tjänster någons som provat .

De känns så powefullt de där . Skulle vara kul stt hörs vad ni vet /kan för att se vad det är

Anmäl
2018-02-23 16:44 #1 av: dennas

Har du tittat här:

https://voodoo.ifokus.se/about

Anmäl
2018-02-24 18:32 #2 av: Tiktak697

De svarade inte på mina frågor vill få en mer personlig kontakt och berettelse av någon

Anmäl
2018-03-28 18:43 #3 av: [Santeria]

Jag tror inte att du kommer att få så många utförliga svar inom ämnet Voodoo eftersom det är förknippat med filmens värld och föreställning om spänning och dramatik.

Men för att svara på dina frågor så ja det fungerar men det handlar hela vägen om helande och avsikten att rena från ont inte föra ont till annan människa.

Det förekommer ritualer som är avskräckande för oss som ägnat år åt det här, det förekommer ritualer där man tar andras liv både djur och människa , barn eller vuxen  men ägnar man sig åt äkta Voodoo då vet man och har fått med sig kunskap och kraft , att det hela går ut på helande men också bevis för kraften i samhället att fungera.

Man tar inga liv, man vårdar alla liv på jorden stora som små, man utför inga ritualer i avsikten att skada andra däremot kan man behöva beskydda sig själv men det är fortfarande utanför gränser som gör skada på annan människa och djur.

Du  frågar om det fungerar ? ja det gör det men alla behöver ha eftertänksamhet i ämnet innan man ger sig in på för det här är allvar och inget man leker med.

Nej du kan inte skada annan person utan kunskaper om hur Voodoon fungerar däremot kan du fundera och skapa dina egna demoner i din egen vardag.

Vi finns här i Sverige men få av oss har ursprung i landet och vi är väldigt få som utövar den konsten av magi och framför allt så syns vi inte men vi verkar för det goda som Voodoon står för och det är det absolut viktigaste .

Anmäl
2018-04-02 14:32 #4 av: Bappho

Voodoo är en tro och är väl lika "på riktigt" som alla andra trosriktningar. 

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Anmäl
2018-04-02 17:32 #5 av: Manutar

Voodoo är ju en religion, det är alltså ganska konstigt att fråga om det är "på riktigt".

Anmäl
2018-04-06 17:48 #6 av: [Santeria]

Jag vet ej om jag ska slita mig med frågan om det är på riktigt ?

Tro, ett vacklande ord utan säkerhet så som inom kyrkor finns tro men praktik infinner sig inte i deras ritualer.

Nej Voodoo eller Voudu handlar om att förverkliga sig själv, det är inte en tro, det är ett levnadssätt att ta efter inom helande och energi för alla hjärtan.

Inget konstigt, inget mysko enbart renlevnad nåt ni Häxor borde känna er hemma vid i era ritualer.

Tror ni på er själva ?

då borde ni ha insikt i Voodoon , om inte så kan ni absolut inte räkna er till en äkta Häxa för en äkta Häxa tvivlar aldrig på sin uppgift hon / han lever ut  och har full tilltro till det hon gör i alla sammanhang.

Anmäl
2018-04-07 08:22 #7 av: dennas

På vilket sätt handlar voodoo om att förverkliga sej själv? Jag trodde  att voodoo handlade om att låta andarna arbeta genom en själv,  och så trodde jag att självförverkligande är en tämligen modern företeelse...

Min personliga upplevelse är att tvivel inte alls står i motsatsförhållande till tro. Ibland rent tvärtom. En stark tro kan uppstå ur ett tvivel och ett tvivel kan också stärka ens tro. Men visst ett tvivel kan ju också få en att överge sin tro...

Anmäl
2018-04-07 11:55 #8 av: Völse

#6 Vad är det för rappakalja?
Hur utför kyrkan ritualer utan praktik? Hur menar du att Voodoo står för renlevnad och självförverkligande? Voodoo är som sagt en religion och bygger följaktligen på tro. Varför skulle häxor ha insikt i det och hur kan du bedöma vem som kan kalla sig "äkta" häxa?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.