Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5624 ggr
laalii
11/18/11, 10:35 PM

Hjälp. göra ett skydd mot negativa energier

Hej.

Jag är inte van vid formler. men har kommit fram till att jag vill skydda mig från negativa energier från en viss människa. Just nu funderar jag på om jag kan skydda min filofax/kalender som jag håller på att göra.

Jag har senaste åren blivit utnyttjad av en människa som jag måste ha i mitt liv. vill inte gå in mera på när, var, hur och varför men det är oftast hon och jag som planerar upp saker vi måste vara inblandade i bägge två  och som handlar om livet och vardagen och det slutar alltid med att jag ger med mig för att hon krånglar och bråkar tills vi inte orkar mera. Nu har det gått så långt pga hennes krångel med planering att vi börjar bli mer och mer apatiska.

Så, kan jag skydda min almanacka med någon formel på något vis? känns som att den passar bäst just symbolisk då vi alltid använder oss av våra almanackor.

Skulle bli tacksam om någon har eller kan göra en formel åt mig då jag inte har någon aning om hur jag ska formulera mig.

Annons:
Bappho
11/19/11, 8:12 AM
#1

Utifrån egna erfarenheter av samma problem så kan jag säga att det inte kommer att räcka att lägga ett skydd med almanackan som fokus. 

Vill man freda och skydda sig från en person som har sådan makt att påverka en så krävs det först och främst att försöka minska sin kontakt med denna person, helst klippa av allt om det är möjligt samtidigt som du lägger ett starkt skydd.

I annat fall så måste du ha ett pågående skydd, innan du träffar henne/honom, efter du träffar henne/honom o s v Du måste mer eller mindre freda dig hela tiden.

I min senaste liknande situation så fick jag lugn och ro en kort period efter varje gång jag lade ett beskydd, men det kom ständigt tillbaka och efter ett år så vände jag mig till St Mikael, något jag aldrig gjort tidigare och nu verkar problemet vara väck. Men jag valde samtidigt att bryta all kontakt.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

laalii
11/19/11, 11:38 AM
#2

#1 Jag måste tyvärr ha den person i mitt liv, annars hade jag klippt kontakten för länge sedan.

Kan du ge mig tips på hur jag bäst åstadkommer ett skydd mot henne?

Har försökt hitta hur jag ska göra, men har inte lyckats hitta någonstans…

Bappho
11/19/11, 6:13 PM
#3

#2 Jo, jag förstod det av ditt inlägg. Och mitt svar var att jag vet inget skydd som hjälper vid fortsatt nära, ständig kontakt. (Förutom ett ständigt skydd som jag skrev ovan)

Men någon annan kanske vet :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
11/19/11, 7:03 PM
#4

Vet inte alls om detta är kraftfullt nog, men man kan "klappa in sin kropp" genom att klappa överallt på sin kropp samtidigt som man tänker sej att det är en rustning, som ska skydda mot omgivningen. Detta kan göras varje gång man ska träffa den här personen. Det tar max 5 minuter.

Efter mötet skulle det vara bra att rena sej. Där kan man göra på olika vis. Man kan duscha och låta alla oförrätter sköljas bort med vattnet och ut i avloppet. Att använda fjäder/fjädrar kan också vara bra. Man kan också tala om vilka saker, som man utsattes för som man inte håller med om/mådde bra av/förtjänade etc., och sedan bara säga att man återlämnar dem till givaren.

Sedan tänker jag att det skulle kunna gå att jobba förebyggande med speglar, så att dessa reflekterar tillbaka till personen det onda vederbörande gör. Dock är detta en gissning från min sida, och jag vet inte hur man skulle kunna göra.

En annan tanke är att vända på steken, och testa om man kan "kärleksboosta" sej själv, så att personen "tvingas" vara snäll. Men det funkar ju bara om den andra har en själ som är funktionsduglig.

Hoppas att detta kan vara till hjälp, åtminstone tills nån som vet har svarat.

Bappho
11/20/11, 11:16 AM
#5

#4 Det finns ju en variant där man lägger "personen" i en liten ask klädd i speglar. Personligen skulle jag dock inte ha personen liggandes där en längre tid. Av egen erfarenhet så har jag märkt att personen kan bli sjuk. Och vill man det så är det väl okej, men vill man bara ha ett skydd utan att personen i sig far allt för illa så kan man ha det i åtanke.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

therootdoctor
11/20/11, 4:22 PM
#6

Om man inte vet hur man ska göra det själv eller inte kan kan det vara en god ide att låta någon som kan lite mer tillverka ett sådant skydd åt en för några hundralappar.

Bappho skulle säkert göra det om du frågade och det finns flera andra här som också gör sådant. Exempelvis Ganna eller Ida på trollkunnig.se


Annons:
silverhuldra
11/20/11, 5:43 PM
#7

lägg till therootdoctorn till listan ;-)

Mvh. Silverhuldra

Liliths dotter
4/27/20, 10:34 PM
#8

Jag har exakt samma problem och samma fråga! I mitt fall handlar det om min egen minderåriga dotter så jag kan inte ta avstånd. Frågan är hur jag skyddar mig från hennes psykiska misshandel? Hon bryter ner mig tills det snart inte finns nåt kvar.

Upp till toppen
Annons: