Traditions fråga
Kan man läras upp inom en trolldomstradition av andar/väsen eller måste en tradition föras vidare av människor? Vad tror/tycker ni?
Gör hellre fel än inget alls.
Man kan definitivt läras upp av andar och väsen.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Man kanske rent av kan läras in i en tradition under resor och med hjälp av varsel/syner, förutsett att det ingår i traditionen…
Ja, varför inte.
Min tanke har vart att om man få till en bra kommunikation med ett bra (tja, pålitligt) väsen så blir en del böcker och sånt överflödigt. Ta växter exempelvis, om man kan känna in deras väsen, hur de vibrerar (eller vad man ska säga) behöver man någon magica materia då?
Jag tror det kan vara lite likadant med din fråga, om man förutsätter att ett väsen har (djup) kunskap om det så varför inte fråga, eller så visar den väl dig det oavsett.
Det här med kommunikatitotn förbryllar mig ibland, jag har fått för mig att den ska ske på ett bestämt sätt. Kan komunikationen även vara stark inspiration till att göra någonting, eller på ett visst sätt tror ni?
#3 Ja, varför inte.
#0 Javisst, jag upplever själv att jag går i lära hos andeväsen. Även om jag fått kunskap överförd av människor också på olika sätt, så är det främst andeväsen som är mina lärare.
#3 Det där känns för mig helt naturligt och någonstans är det väl ändå så, att kunskapen kommer någonstans ifrån till människan som tar emot den eller söker upp den.
Och kommunikation, visst kan den ske på olika sätt. Inspiration är absolut kommunikation för mig. Själva ordet inspiration kommer ju av in spirit, i anden, alltså inspirerad av anden.