För länge sen använde man flyttestet. Dock hade det den olyckliga effekten att det oftast ledde till döden oavsett om man var skyldig eller ej.
Beroende av vilket synsätt man har och vilken betydelse man lägger i ordet häxa, så antingen vet man det aldrig själv, utan man döms till att vara häxa. Eller så har man valt att kalla sej häxa därför att …
Kryptiskt? Ja, men så verkar ordet häxa ha lika personliga betydelser för enskilda individer som självaste gudsbegreppet.
Fråga din pendel (om du har någon)
Jag anser att man kan födas till häxa men att man även kan välja själv om man vill vara det. Skulle inte kalla mig själv för häxa ännu men jag håller på att lära mig. Håller på att "konvertera" till Wicca :)
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
Man känner det i sitt hjärta🙂
Jag har alltid haft gåvan av att se andar och känna av vad folk känner. Läste en hel del om enpat (enpath) och förstod genast att jag mycket väl kan vara en sådan. Jag har även sedan barn haft gåvan av att se framtiden men har aldrig riktigt fått kontroll över den gåvan. På senaste tiden har jag forskat mycket i ämnet häxa och skulle vilja kalla mig en men jag vet inte riktigt om jag är någon. Vissa sajter står det att man måste göra nån slags ritual som att dansa naken i månskenet? Medans här känner man "sin kallelse inombords" blev lite förvirrad och önskade om någon visste det exakta svaret.
Det finns otaliga trådar här inne på forumet om ämnet, många tycker olika, så någon inre längtan/känsla/kall behöver det inte vara om du frågar mig iaf :-)
Ibland är det bättre att bara berätta vad man gör eller kan istället för att använda ett ord som idag sprider mer förvirring än ordning ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
enligt mig är det något man är, jag är än häxa, allt handlar om ur man ser det enligt mig.
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!