Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 4331 ggr
Mr-K
3

Denna bjuder jag på:) En liten påskpresent.

Då jag har lite dåligt samvete över att jag inte har kunnat skriva fortsättningen på grimoire artikeln så tänkte jag bjuda på nåt extra som plåster på såren så att säga.

Här kommer något så ovanligt som en hel design på en en variant av mojo bag som är dignad för att dra pengar, framgång och tur till sin ägare. Den baseras på grunläggande santeria men jag har inte blandat in deras gudar och har också använt mig av en hel del olika typer av magi i denna design.

Förberedlser

Skapa på ditt altare en bädd av pengar. Använd mynt och sedlar av olika valörer och valutor. På denna bädd sätter du upp de föremål som ska ner i din mojo bag, Om ditt altare står mot en vägg kan du också tejpa upp sedlar på väggen. Detta görs för att skapa en illusion av rikedom, framgång och tur. De föremål som ska placeras direkt på denna bädd (alltså direktkontakt med pengarna) är din guldtia, en sedel med $¢¢$ skrivet på den, din magnet, en kanelstång, en basilika gren, en John the conqueror rot, din bergskristal, ditt gröna snöre och de två bilderna på dina helgon.

Du behöver också gröna ljus. Bäst är 2 block ljus som du delar av i 7 olika sektioner per ljus. I varje sektion ska du karva in med en kniv, nål eller liknande $¢¢$ (detta är ett sigill baserad på ordet success), € och Skr. För att dela av varje sektion så använder du en nål eller liten spik. När den faller är den dagens sektion färdig. Ta ej upp nålen eller spiken då de kan användas i påsen senare. Dessa ljus ska också annointas med den olja som beskrivs senare. Var noga med att applicera oljan från botten och upp då den annars får motsatt effekt.

Du behöver också dressing oil för att annointa olika saker. Du kan antingen köpa färdig eller göra din igen. För att göra din egen köp olja, John the Conqueror root, Kanel stänger och Färsk basilika. Gör mindre bitar av roten med hjälp av kniv eller en mortel och häll I oljan. Ta en eller två kanel stänger och placera I oljan. Ta en eller ett par kvistar färsk basilika och för lägg i oljan. Låt det dra ett par dagar innan användning. Kom ihåg att roten är giftig och var noga med att inte få oljan I ögon osv.

Du kommer också att behöva ett par offerskålar och själva offret. Offret I detta fall är coca cola, whiskey, tobak och apelsiner.

Rökelse att föredra är apelsin rökelse och/eller drakblodsrökelse. Kanel rökelse är också bra samt citrus.

Själva påsen bör vara grön men andra färger fungerar med. Bra mått på påsen är 15 cm hög och 10 cm bred. På ena sida kan man brodera in andra talismanen av Jupiter enligt Key of Solomon för ökad magisk kraft.

Ritualen

Du ska börja vid en ny måne och avsluta I en full måne. Denna ritual är beräknad att ta en ungefär en timma av din dag under en period på 14 dagar.

Dag 1-13

Du börjar med att ringa I din altar klocka (om du har någon) för att markera att ritualen har startat. Börja med 4-4-4-4 andning för att få fokus. Tänd ljusen och rökelsen. Lägg sedan dina händer på de föremål som ska ner I påsen. Sen ska du fokusera dina tankar och skapa en stark känsla av begär efter pengar, framgång och tur. Detta laddar föremålen med rätt energi. Gör detta i mellan 5-10 minuter. Sen tar du ditt gröna snöre i handen och upprepar ett mantra. Du kan skapa ett mantra så som du vill eller använda ett redan färdigt. Som ett exempel använder jag här ett mycket enkelt mantra. Du upprepar orden pengar, framgång och tur 8 gånger och knyter sedan en knut på ditt gröna snöre för att binda din önskan till knuten. Upprepa 7 gånger till tills du har sammanlagt 8 knutar på ditt snöre.

Sedan ska vi offra till Saint Simon (Maximons) ära och be att han välsignar oss och ger sin välsignelse till vår mojo bag. Häll upp Coca Cola och Whiskey i hans offerskålar och sedan tobak och apelsin skivor i de andra. Säg följande:

Jag ber dig Saint Simon även känd som Maximon att välsigna mig och mitt arbete här. Du helgon bland spelare och drickare ge mig en möjlighet till egen rikedemon, framgång och tur. Min nöd är stor och därför vänder jag mig till dig. Ta emot dessa offer som ett bevis på min vördnad och respekt för dig du stora Maximon.

Nu är det dags att tala till nästa helgon Saint Expedite.

Vår kära martyr och beskyddare, Saint Expedite. Du vet vad som är nödvändigt och var som är ytterst behövt. Jag ber av dig att tala för mig framför den heliga treenheten. Så att genom din tjänst min förfrågan kommer bli accepterad.
Din önskan: Jag är I stort behov av ekonomiskt stöd för att komma vidare I detta liv. Min önskan är att få hjälp till att lyckas ekonomiskt så väl som i livet.
Låt mig motta din välsignelse och tjänst, i vår herres namn vår herre Jesus Kristus, Amen.
Om din önskan har blivit mött lägg färska blommor I en kyrka till honom.

Låt offren stå till någon timma innan du upprepar nästa dag. Glöm inte ljuset så att brinner för långt eller inte är klart. Om det inte är klart låt det brinna tills nålen ramlar och släck det sedan.

Upprepa.

Dag 14

Gör alla steg du har gjort de andra dagarna. Sedan börjar du med att fylla påsen med föremål. Det som ska i är kanelstången, John roten, guldtian, sedeln, ett par av de mynt som fanns I myntbädden, magneten, det gröna snöret, kristallen, basilikan och de två bilderna på helgonen.

Vissa föremål ska behandlas med olja innan du för ner dem I påsen. Dessa är: kanelstången, guldtian, sedeln, mynten och magneten.

Vi ska också använda de 14 nålar eller spikar som vi använde I ljusen. Se till via tejp eller liknande att de sitter ihop och inte kan sticka igenom påsen och skada någon.

När all detta är i behöver du något för att binda påsen till dig. Saker som kan användas är hår eller naglar. Lägg dessa I påsen med. Strö över innehållet med lite drakblod som förstärkare och försegla sedan påsen.

Nu ska du annointa själva påsen med olja. Kom ihåg att applicera oljan nerifrån till upp.

Nu är den klar för att användas och ska börja ge riktigt bra resultat inom 3-4 veckor. Försök att bära med dig den så ofta som du kan.

/MrK

PS. Detta funkar verkigen om man tror på det och kan ladda föremålen ordentligt.

Mr-K
0

Inga kommentarer?

spindelfot
0

inga frågor hitills, men jag tyckte det var intressant läsning, kul att få lite mer inblick i santerina!

Är detta något du prövat själv med goda resultat?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Zoraye
0

Mycket intressant att ta del av, särskilt som jag själv "fuskar" lite i santeria och har gjort en del arbete med just dessa helgon.

Mr-K
0

Jag har provat själv ja och med mycket goda resultat. Har hitils dragit in en sådär 30 000 med hjälp av den.

Zoraye
0

Mr K (och alla andra kunniga och bevandrade på HIF också såklart) vad tror du om att man drar ifrån och lägger till något för att göra ritualen och mojopåsen mer personlig?

Mr-K
0

Inga problem i detta fall. Det här är ju min personliga tolkning av en mojo bag för att dra till sig pengar. Den kan se helt annorlunda ut med helt andra ingredienser. Denna byggde mycket på vad jag helt enkelt hade hemma just då eller visste var enkelt att skaffa.

Zoraye
0

Tackar för snabbt svar! Har alltid funderat på det där, om hur effekt och resultat påverkas beroende på om man följer en given mall eller ej. Jag var tidigare alltid rädd för att göra fel om jag inte följde instruktioner till punkt och pricka, men har på senare år vågat experimentera mer.

Det är klart att det inte går att (och man bör inte) mixtra till vilka ritualer eller formler hur som helst, men just i fallet santeria känns det som att det finns utrymme för att kunna "personaliza" sitt eget arbete.

spindelfot
0

jag vill ha 30.000. Men jag vill också ha en john the conqueror.

Ipomoea jalapa är tydligen den latinska benämningen, men hittar inga såna frön på impecta. jag är ju en odla-själv-tjej. Var kan man hitta den roten?

spindelfot
0

Förresten - apropå offerskålarna.  Är det mycket viktigt att de är splitter nya, och aldrig används till annat än offer? Dvs, man köper dem just för detta ändamål, och när man är färdig med ritualen så får man inte gå och hälla gröt i skålarna, lol.

Jag har ju en förkärlek för att inhandla mitt porslin på second hand.. men det är väl inte tänkbart i detta fallet, inte heller att ta någon av skålarna jag redan har?

Mr-K
0

Alltså många hävdar ju att man ska ha helt nya saker och när det gäller grimoire traditionen så håller jag på det. Den här grejen är lite mer som att ta vad du har tillgängligt. Så gå du och handla dina offerskålar på second hand.

[lillajessi]
0

Funkar detta på annat än pengar och tur? Om man kan ändra lite här och var men ändå behålla mojo-bagen som huvudsak?

Zoraye
0

Måste bara fråga - hur är det med det man offrar, hur länge får det stå? Det känns inte så respektfullt om prylarna skulle börja förruttna.

Mr-K
0

Det här är en färdig produkt men om du kan räkna ut hur dessa ingredienser fungerar så kan du använda samma formel för att skapa en mojo bag för alla möjliga syften. Mitt nästa projekt är att skapa en som drar till sig bra människor att bli vän med och håller borta falska människor.

Jag brukar låta det stå under natten och större delen av dagen. Under röt månad skulle jag plocka bort det tidigare just av skälet som du nämnde. Man vill inte erbjuda dåligt offer men samtdigt ska de ha god tid på sig att utnyttja det om de väljer att göra så.

[lillajessi]
0

hm…kan kanske bli knepigt….

Mr-K
0

Nejdå, jag kan lära dig grundtänkandet under ett par sessioner på msn om du vill. Kan du bara det och skaffar en bok över örternas egenskaper och hur de ska användas så kan du ganska snart designa dina egna. Det är inte heller lika riskfyllt som grimoire magin:)

Jag rekomenderar denna bok för att lära sig om de olika örter och liknande som används

http://www.amazon.com/Hoodoo-Herb-Root-Magic-African-American/dp/0971961204/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1239728772&sr=1-1

[lillajessi]
0

ska kolla den. loggar nog in på msn lite senare :)

Zoraye
0

Ps. Mr K, jag tycker inte du ska ha dåligt samvete över att inte ha skrivit fortsättning på din artikel, skriv när du har tid/lust, det är när man gör det som det blir som bäst!

Mr-K
0

Jo det är sant. Har bara varit lite mycket ett tag nu. Som tur är har jag fått mycket mer intresse för mina grejor med grimoire magi än vad jag räknat med. Behövs verkligen fler personer i den magi grenen. Speciellt här i Sverige.

Trollvind
0

Mycket intressant! Funderar på att prova detta!!

Ett par frågor har jag dock. Var kan man få tag i John the Conqueror root?

Och så ljusen… måste de vara genomfärgade? De flesta blockljus jag sett verkar bara ha färg på utsidan. Jag har däremot vanliga gröna stearinljus som är genomfärgade, kanske funkar med dem då, fast de brinner ju lite fortare bara.

/Trollvind

Blodeuwedd
0

Ja jag undrar oxå.. Var får man tag i John the Conqueror root (Ipomoea Jalapa). Det är ju vad jag förstår inte samma sak som Purpurvinda (Ipomoea Purpurea) eller Blomman för dagen (Ipomoea Tricolore)..

Bappho
0

#20 Kanske Johannes Gårdbäck har några till salu.

order@therootdoctor.se

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

spindelfot
0

mailade och de hade några stycken…

Mr-K
0

Köp nu inte alla jag ska också beställa ett par av honom:) Hälsa gärna från mig om ni snackar med Johannes. Han känner mig dock som Tab eller Linus:)

Mr-K
0

Jag puttar upp den här nu efter therootdoctors artikel:)

Mr-K
0

Tänkte jag skulle lägga till hur jag gjort med bilderna på helgona. Leta reda på en bild av dem på internet. Skriv ut den på ett så hårt papper som du kan och laminera sen in dem. För att få dem att stå upp tejpar du bara fast en papp bit på baksidan.

papa-bones
0

Intressant ritual. Jag arbetar själv lite med Maximon.

Vissa nämner här "Santeria", vad hade Santeria med detta arbete att göra, eller missade jag något?

Ritualen påminner mer om Hoodoo och kanske vissa former av brujeria.

Ett intressant och bra arbete.

Lorelai
0

0# För ovanlighetens skull blev jag inte illamående när jag skulle läsa en artikel om saken.

Mr-K
0

Det är ifrån Santeria jag har lärt mig grunderna om rötter, laddning, örter och användning av gudar helgon osv. Av en prästinna i Miami. Så gruntänkandet kommer från just Santeria men om man går på enbart rot delen är ju Santeria och Hoodoo ganska lika. Sen är detta en mix av en hel del olika former av magi.

Mr-K
0

Ska jag ta det som en komplimang:)

Lorelai
0

#29 Det är en komplimang i sann Loisk anda, vilket jag vet att du begriper dig på. ;)

papa-bones
0

@ #26, ok, för Maximon tillhör annars inte Santeria och är ingen Orisha. Vilken Orisha representerar San Expedite i Santeria?

Mr-K
0

Jag utelämnade hela Orisha delen i denna. När det gäller San Expedite så vet jag faktiskt inte.

pelle1234
0

#32 Jag undrar vad spanish moss är och om de finns något alternativ till det is verige man kan hitta? Läser en voodoo bok nu…

Bappho
0

Spanish moss är den där gråa mossan (eller egentligen är den väl släkt med ananasen och ingen mossa om jag minns rätt) som växer hängandes i gamla träd i södra USA.

Själv känner jag en druid boendes i Charleston som varit snäll och plockat till mig så jag har en stor kartong fylld. Använder det som fyllning i dockor.

Det är lätt att få tag i dock på vanliga blomsterbutiker eftersom det används som dekoration.

pelle1234
0

ok trodde det va vanlig mossa man kan hitta i trädgårdar där de e skugga..

ok tackar ska kolla upp det! Finns det att plocka i sverige of i så fall vart brukar de finnas?

Bappho
0

Det finns inte att plocka i Sverige men kolla som sagt i blomsterbutiken.

Och gillar du inte att köpa utan promt vill ha det handplockat så får du fråga någon som bor där det växer, någonstans i närheten av New Orleans t ex.

Bappho
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett träd fyllt med spansk mossa

Mr-K
0

Det är då det är bra att ha polare som bor vid New Orleans:) En polare där får agera hoodoo pimp åt mig:)

[stass]
0

*putt* 

Bra tråd :-)