Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1547 ggr
[MomsLittleHippie]
1

Ritual

I natt va jag med på min första ritual! =) Rensa ut det gamla och locka in det nya i livet. Katterna & nyfikna tomtar stod i bakgrunden & tittade nyfiket på vad vi gjorde. Vad va eran senaste ritual & har ni för tips på ritualer? Eran bästa ritual?

[stass]
1

Min senaste..hmm…ingen ritual utan bara rent magisk arbete.

Min nästa ritual blir till Hekate ikväll http://haxor.ifokus.se/discussions/4dc47060d4ebea633d006533-the-rite-of-her-sacred-fires-2011?discussions-2

Älvan
4

Gjorde en "skilsmässoritual" häromdagen. Ritualen kom till mig i huvudet. Förberedelserna inför den kom allt eftersom. Denna hade till syfte att separera mina och  mitt exs energier och att "skära av" den negativa påverkan han har på mitt liv.

Dagen innan gjorde jag en reningsritual av mitt hem för att minska negativ energi i mitt hem.

Behöver jag tala om att jag efter dessa ritualer var helt slut och sov nästan hela nästa dag? 😃

Manutar
2

Jag gillar att göra mindre ljus, så jag doppar istället. Ta en aluminieburk av valfri storlek, sätt i vatten och stearin/bivax (det flyter på vattnet och man behöver inte ha i så mycket att burken fylls). Sätt burken i vattenbad och när stearinen/vaxen smälter doppar du i en veke. Man doppar om och om igen, väntar en stund mellan varven så det hinner stelna, tills ljuset är den tjocklek man vill ha. Man kan låta veken ligga i doftoljor innan man börjar doppa, eller så kan man rulla ljuset i pulveriserade örter mellan varven. Man ska doppa snabbt så att inte föregående lager hinner smälta av, och det är bra att täcka området med tex papper så att man inte har stearindropp överallt.

Man kan ta en längre veke och vika på mitten så man kan doppa två åt gången.  Låt dem bara inte röra vid varandra då de klibbar ihop! Man kan också rigga upp ett ställ där man hänger ljusen att torka mellan varven så man kan doppa flera och inte behöver stå med veken i handen och vänta. Ett ställ kan man göra av tex två stora kastruller eller två stolar med en tjock pinne emellan (tjock så att de inte rör vid varandra), lägg papper under.

Det här tar lite mera tid, men jag själv gillar små lite tunnare ljus som man kan bränna ut under mindre tid (tex under en ritual).