Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1168 ggr
Maik
2013-05-09 02:16
0

Energitjuvar

Jag har en person i min närhet som är utsatt för att andra personer tar hennes energi. En person i hennes närhet hjälper en annan person att ta energi från henne och hon blir då väldigt trött och sover mycket. Innan var det även döda personer som tog energi men hon har fått hjälp av ett medium att stänga av dom. Mediet kan dock inte hjälpa till när det gäller levande människor.

Kan någon ge något tips om vad hon ska göra.

Jag skriver åt henne eftersom hon inte har någon dator och heller inte har ork att gå till bibliotek ed och låna dator.

Månmara
2013-05-09 14:48
2

Hålla sig så långt ifrån energitjuven som möjligt? :o

[stass]
2013-05-10 09:57
1

En person i hennes närhet hjälper en annan person att ta energi från henne och hon blir då väldigt trött och sover mycket. 

Är du säker, hur vet du det? Hur dränerar dom hen?

(ifrågasätter dig inte, undrar bara)

Några grundläggande saker är att köra en home cleansing av hemmet och personen (googla det lite, eller läs artiklar här inne), flera gånger, sedan sätta upp beskydd för både hemmet och personen. Sedan när det är gjort är det dags att koncentrera sig på att fylla på energidepån, rening och beskydd är just rening och beskydd, vilket inte betyder att man automatiskt får en massa kraft/energi som fanns förut, man tar bara bort dräneringen och skapar hinder för en forsatt dränering, man lämnas i det skickat som man just då befinner sig i, det är alltså alltid en väg tillbaka. Hur man då bygger upp sig igen är från person till person, även vilket tid det tar.

Medda
2013-05-11 23:18
1

Jag instämmer med Månmara. Det bästa man kan göra är nog att försöka hålla sig borta från människor som tar energi ifrån en, eller personer med negativ energi. Och försöka omge sig med människor med positiv energi och som ger energi istället.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Blodfot
2013-05-13 09:48
0

Min pojkvän var också med om än energivampyr som jag kallar det, dte gäller att kämpa emot, bygga upp ett försvar. Man kan be vänner om hjälp om dne är än stark än.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

dennas
2013-05-13 22:28
0

Jag tänker att förslagen i # 2 är utmärkta.

Att hålla sej undan, är en metod att använda tillfälligt, men det är ju ingen egentlig lösning, eftersom det måste bli jobbigt att leva i nån sorts själslig asyl.

Därför håller jag med # 4 om att det gäller att kämpa emot och bygga upp ett försvar.