Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 6659 ggr
[Rabbitte]
8

Sten med naturligt hål

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag har aldrig skrivit här förut, men känner att google inte är särskilt pålitligt för dessa saker. Det finns så många olika förklaringar.

Jag bor nära Vätterns strand och går ofta med huvudet ner och letar efter strandfynd. Igår hittade jag en fin skatt; en sten med ett naturligt hål rakt igenom; se bilden nedan.

Jag tänkte fråga er; vad vet ni om just denna sortens stenar? Jag har hittat dessa typer av stenar förut och det är något särskilt med dem. 

Pysslig som jag är funderar jag på att göra ett armband med stenen som en fin amulett i, men det vore så roligt att få veta mer om den först🙂

Illusion
1

☮ and ❤ among each other ✿

[Rabbitte]
1

#1 Åh tack, vilken intressant läsning!
Nej över lag är det väl inte det, men kom över så många olika betydelser på stenarna att jag blev lite källkritisk, men jag googlade på engelska dock.

Illusion
1

Ja.. Vem vet vart hålen kommer ifrån liksom.. Nu blev jag intresserad av att höra alla teorier :p

☮ and ❤ among each other ✿

[Rabbitte]
1

#3 Hihi ja precis! Jag är med nyfiken, är så spännande sånt här!

fridelfina
1

Jag har en gång hittat en större sten där en liten rund sten legat och skavt en stor grop som nästan gick rakt igenom den större stenen. Det blir nog ett fint smycke med naturstenen du hittat!

VildaVittra
1

Det du hittat är ett sänke till en fiskenät/lina. Den kan vara allt från forntida till mer eller mindre nutida, det man måste göra för att avgöra ålder är att titta på hur hålet gjorts.

Ett riktigt fynd, jag skulle bli toklycklig över en sådan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus