Häxor iFokus

Häxor

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 7076 ggr
[[Miss Sizzi]]
10

Marie Morgana

Hej!

Jag har påbörjat ett kurs i Nattskogen med Marie Morgana. Ville betala per månad och då måste man betala in de första 2 måanderna direkt och gjorde detta. Fick den första månaden i augusti 2012 och när det var dags för nästa fick jag inget. Har försökt att kontakta henne nu i flera månader utan svar. Någon som vet om det har hänt något eller har jag blivit lurad. Väldigt frustrerande när hon inte svarar.

Sizzi

[stass]
1

Fy så tråkigt, kan man inte kontakta Konsumentverket i sådana fall?

[[Miss Sizzi]]
1

Jo, jag har faktiskt gjort en polisanmälan som går inom bedrägeri. Det enda jag har om personen är hennes mail och bankkonto. Genom polisen och med kontot kan man få fram uppgifter så som adress och telefonnummer. Men varför ska det behöva gå så långt? Har eget företag och kunder själv och är mycket mån om dom. Skulle aldrig skita i att svara om någon har frågor eller behöver hjälp. Sedan skriver man faktiskt upp alla sina uppgifter så som adress och nummer osv om man är seriös.

[stass]
0

Javisst är det tråkigt och oseriöst. Synd att det inte gick att få tag på henne så man kunde klara upp möjligt missförstånd. Vilket borde ligga i hennes intresse.

Bappho
4

Jag känner flera som tagit hennes kurser och jag har bara hört en massa lovord genom åren.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ahradia
2

Ja det låter som något gått galet någonstans. Samtliga bekanta som gått hennes kurser under åren har aldrig haft några bekymmer över huvud taget. 
Du kanske har fastnat i hennes skräpfilter eller något? Provat ringa? Snail mail?

Witches don't get mad, they get even.

[Ravenna]
3

Det måste ha hänt något, ett missförstånd eller annat. Jag har själv gått kurs för Marie Morgana och har bara fått en väldigt bra uppfattning av henne. Hon har alltid varit seriös och mån om det hon gör, så det låter märkligt det hela.

Jag ska se om jag kan få kontakt med henne åt dig, tyvärr har jag inte något telefonnummer men däremot är jag vän med henne på facebook. Ska kolla där och nämna ditt problem, om jag får tag på henne.

Hoppas det löser sig!

[stass]
0

# TS Det kan inte ha hamnat i din skräppost då? jag har ibland råkat märka mail adresser fel

[[Miss Sizzi]]
0

Ne, jag har inte fått något på min skräppost. Har en kompis som även gick hennes kurs och hon hade inte heller några problem. Därav kände jag mig rätt säker. Det var min första tanke att det har hänt henne något hemskt. Men om hon fortfarande har möjlighet att skriva och säga att hon kommer ha uppbehåll på ett halvår skulle det vara ok. Just att hon inte svarar alls är frustrerande. Hade jag haft hennes nummer skulle jag ringa. Har bara hennes hotmail som hon inte svarar på.

LunaKaliMaa
0

Hej! Jag har också haft problem med Marie Morgana när jag beställde ett halsband från hennes sida. Jag betalade och fick en orderbekräftelse men fick aldrig något smycke. Efter x antal mail fick jag veta att hon aldrig skickade något halsband till mig. Jag känner mig besviken.

Ahradia
0

Fått kontakt?

[[Miss Sizzi]]
0

Nej! Inte ett ljud än. Tycker detta verkar mycket märkligt.

Ahradia
0

Mycket skumt 🤔

[Ravenna]
0

Jag undrar om det har hänt något. Jag är lite orolig faktiskt..

mamma_mo
1

hmm förmodligen LURAD *

[[Miss Sizzi]]
0

En person här på I Fokus har lyckats hitta Marie Morgana Imorgon ska det bli konfrontation.  

Det strider mot iFokus regler att publicera en användares riktiga namn och ort, därför har jag modererat bort det//Stass

fridelfina
2

Har bara bra att säga om Marie Morgana och hennes kurs. Gissar att det måste hänt nåt som orsakat avbrottet… Vet inte om jag gillar att hennes riktiga namn om ort läggs ut så här på internet? Det räcker väl med att Miss Sizzi själv vet det…

[[Miss Sizzi]]
0

Tycker det är väldigt oseriöst att inte ha varken riktigt namn adress eller nummer man kan kontakta personen på. Har man kurser och ett företag oavsett vad det handlar om ska kontaktuppgifter finnas.

[stass]
2

#17 har ni löst det än?

iFokus har Skrivregler, där under punkt 4 finns en regel om att skriva ut en användares identitet, se länk: http://haxor.ifokus.se/articles/4d715988b9cb46221d0697aa-skrivregler-pa-ifokus

Häxan_korpöga
1

Jag är intresserad av Dark Moon Witchcraft kursen och mailade henne angående om den. Tyvärr har inte jag heller fått något svar. Vad har hon för mail adress? hon kanske har bytt. Hoppas hon återkommer om sina kurser är oerhört intresserad av att gå den kursen och även jag har bara hört gott om henne.

" Merry Meet, Merry Part and Merry Meet Again Blessed be" )O(

[stass]
4

Det hela är mycket märkligt

lightseeker
1

Miss Sizzi, har du fått någon förklaring ännu?

[Ravenna]
0

Ja, jag undrar också hur det har gått…det verkar så konstigt alltihop. Hoppas det löser sig till det bästa för alla parter.

[[Miss Sizzi]]
2

Har ringt men hon svarar inte. Testade på att knacka på hennes boende då det bara är 7 km från mig men ingen var hemma förutom hunden. Tänker nu sluta att försöka mer. Om jag känner för att läsa sådan kurs igen kommer jag att söka mig till någon annan.

[[Miss Sizzi]]
4

Kommer inte rekommendera henne till någon. Har det hänt något riktigt hemskt skickar man ut ett meddelande till alla studenter att ett uppehåll kommer ske upp mot ett år. Inte bara sluta att svara och skita folk. Känner mig väldigt lurad och sviken. Bor iju i samma område så jag stöter nog på henne någon dag.

[[Miss Sizzi]]
0

Testade att skicka ett sms till Marie igår. Svarar hon inte tänkte jag lägga ner det hela. Men hon svarade. Var vänlig och ta inte bort detta meddelandet då Marie faktiskt bad mig göra detta. Hennes liv har förändrats radikalt och kommer vara upptagen till nästa vecka. Alla som har haft problem får vända sig till denna mailadress numera. nightforest@ive.se.

Madam Mim
0

Hej Sizzi!

Vill bara säga att Marie Morgana är totalt oseriös och drar sig heller inte för att vara otrevlig.

Madam Mim

[Ravenna]
8

#25 Tack för uppdateringen Sizzi!

#26 Hej Madam Mim! På vilka grunder kommer du med den kommentaren?

Det är nämligen inte min uppfattning av Marie Morgana, alls! Aldrig har hon varit otrevlig, eller oseriös.

Jag har gått kurs för henne, köpt varor av henne, haft mycket kontakt via email och fått vägledning i många frågor. Hon var en stor hjälp och en mentor/guide när jag behövde det. Jag tycker det är fult att totalt skriva ner en annan människa på det sätt du gör. Det är sånt där som riskerar att sprida falska rykten!

Nu verkar det som att något faktiskt har hänt i hennes liv och jag vet inte själv vad det är. Men det kan kanske vara läge för den som av en eller annan anledning spyr galla, att sopa rent framför sin egen dörr först.

Och kanske tänka att saker och ting kan hända i ens liv, som vi inte alltid rår över och som rör till det. Då behövs folk som förstår och som kan visa medmänsklighet. Inte mer skitsnack!

Ahradia
0

Håller med till 100% Ravenna.

[Ravenna]
0

#28 Tack. :-)

Madam Mim
0

Hej!

Jag talar bara av egen erfarenhet, mer vill jag inte säga.

Madam Mim

magiskblomma
0

#30 Madam Mim

Ursäkta. men just nu får jag en mer otrevlig och oseriös känsla utav dig. Inget illa menat… vill du inte förklara "din egna erfarenhet" Visst det är okej, det är ju personligt och helt klart ingen klandrar dig för att inte vilja berätta.. Meeen lite mer info om hur saker och ting tycker jag gått och väl du skulle kunna dela med dig så att man vet vad som var problemet…

Nu har jag ingen egen erfarenhet alls utav Marie Morgana, så jag kan inte själv uttala mig om hur hon är… men av det jag läser i trådens å verkar det vara mer positiva respons om henne än negativa,  inga negativa alls har jag för mig att jag har kunnat noterat… så därför verkar det lite konstigt att du helt plötsligt säger att hon är otrevlig och oseriös…

Sommarek
4

#27, #30: Visst är det bra att motivera sina åsikter, särskilt när det handlar om att ge negativ feedback, men man behöver väl inte helt avskriva en person bara för att hen har åsikter som går emot ens egna? Även den bästa och trevligaste person kan ibland tappa tålamodet, göra fel eller uttrycka sig på ett sätt som blir tokigt så att upplevelsen blir negativ. Jag har inte heller någon erfarenhet av MM, men det är lite extremt att säga att andra inte får ha negativa saker att säga om en person som man själv råkar gilla. Chill pill, allihop.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Ravenna]
0

#32 Du tycker som du gör förstås, jag står för det jag sa där och då. Men jag har också släppt det och behöver inget chill pill. ;-)

Sommarek
0

#33, jag gör ju det. Men skönt att höra.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[[Miss Sizzi]]
8

Man uppfattas väldigt lätt som oseriös när man håller i en kurs och sedan inte svarar på frågor. När man som kund betalar med stor förväntat och sedan blev otroligt besviken när man varken får material eller svar. Det peresonliga/privata livet ska inte påverka det professionella. Jag har också mina upp och nedgångar i livet men skulle aldrig avstå att hjälpa eller svara mina kunder. Om något extremt tragist har hänt kontaktar jag mina kunder att vi måste skjuta upp besöket någon vecka men skulle aldrig skita i dem, speciellt inte i 8 månader. Det är svårt att inte uppfatta henne oseriös, speciellt när man inte har haft kontakt med personen innan hur hon verkligen är.

[Ravenna]
6

#35 Ja, det är förstås en tråkig situation för dig, det säger jag inget om…

Men nu har du ju fått kontakt med henne vilket väl var anledningen till att du skapade tråden, om jag förstod det rätt?

Kanske är det därför dags att lägga ner diskussionen om Marie Morgana, för som det är nu sitter vi och pratar om en människa som inte själv är närvarande och varken kan svara och/eller försvara sig. 

Det blir ju en väldigt ensidigt debatt då personen det handlar om inte är med i samtalet. Jag vet inte vad sajtvärden säger om detta?