Häxor iFokus

Häxor

Etikett: köp-sälj
Läst 2984 ggr
OzzyochJag
0

Svart katt söker ny häxa.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min underbara svarta katt måste tyvärr hitta ett nytt hem.
Min kattallergi har blivit mycket värre sedan jag blev gravid och jag vågar inte provocera det mera. Dessutom hatar han sin tillvaro som innekatt. Men där jag bor nu vill jag inte låta honom springa ute.

Izar är en 7 år gammal kastrerad hankatt.
Han är id-märkt i örat, försäkrad och vaccinerad.
Izar är super kelig och uppvuxen med hund, han är också en av de bästa jägare jag träffat på.
Detta är på gott och ont, han håller möss och råttor borta men även fåglar och en och annan ekorre kan slinka med.

Min och Izars lycka vore om någon annan häxa eller annan god människa med möjlighet att låta honom springa ute ville ta över honom och ge honom samma goda omsorg jag försökt ge honom.  

Mvh / Jenny Johansson

OzzyochJag
0

Det där var visst inget bra kort.

OzzyochJag
0

Izar med bästa kompisen Zalo.

OzzyochJag
0

Ett kort till.

LinaN
0

Tjusig katt, tyvärr har jag redan tre och det är ändå innekatter…. :S

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Idun
0

ett tips är hittekatt - eller kattforumet här på iFokus. där kan dom nog hjälpa till. Lycka till med att hitta ett nytt hem till den söta katten =)

Hennum
0

vilken fin en! precis så såg mina svarta katter ut innan de fick sina hudproblem. hoppas du hittar ett bra hem. jag har för övrigt oxå en katt till salu, som är nästan helt svart. hade jag inte haft så många redan så hade jag gärna köpt honom.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

YvonneW
0

Dels kan du annonsera själv på olika kattsajter, men det bästa är om du kontaktar ditt närmaste katthem. Fast lite varning där, se till så att det är seriöst sådant så att dom inte har 90-dagarsregel och avlivar din katt om den inte fått nytt hem inom den tiden. Att du både kastrerat, id-märkt och vaccinerat din katt gör det lättare för dig att få hjälp via katthem. Lycka till!

Alwyn
0

Det e jättesvårt, men sätt ut en annons gratis på eniro, och glöm inte att ta minst några hundra för honom så du slipper att bli attackerad av oseriösa köpare.

YvonneW
0

Rekommenderar dig att gå in på denna hemsida:

www.kks.nu

Seriös organisation i södra och mellersta Sverige.

OzzyochJag
0

KKS är ingen hjälp.
De är fullständigt överbelastade.

Jag har haft kontakt med alla omplaceringsställen här i skåne i och med att jag aktivt jobbat med hittekatter.
De kan knappt hjälpa till med dom, så jag vet att jag inte har något att hämta med denna kissen.

Det rätta hemmet dyker upp förr eller senare.

YvonneW
0

I dom flesta ortstidningar har man speciella annonsdagar, där man kan annonsera gratis eller väldigt billigt. Foto kan också sättas in. Då kommer annonsen in på tidningswebben också.

Du har en mycket påkostad katt; kastrerad, id-märkt, vaccinerad samt försäkrad. Inte många har lagt ner så mycket pengar på sin kära katt. Det är inte alltid så att det ser snyggast ut att vara billig och bara ta några hundra. Begär åtminstone hälften av den veterinärkostnad du lagt ut. Det bör väl blir cirka 800 kr?

Jag sålde själv en katt nyligen via annons i lokaltidningen. Begärt pris var 800 kr. Köparen tyckte det var alldeles för billigt, så jag fick 1000 kr. Nu var inte den katten försäkrad, men det är din. Försäkringen kan överlåtas på köparen och den är också värd en del.

Jag jobbar för att höja kattens status i samhället, och gratiskatter eller nästan-gratis-katter är inget jag rekommenderar. En seriös människa betalar bra. Har personen ifråga inte råd att lägga ut så mycket pengar på en katt så kan du vara säker på att den personen inte har råd att ha katt över huvud taget. Vad händer om katten blir sjuk? Får den veterinärvård eller skickas den till katthimlen på grund av att den inte är värd att kostas på? Blir katten omvaccinerad i fortsättningen? Hur beter dom sig med katten när dom skall ha semester? Många frågor att reda ut med en köpare, för jag vet ju att du vill att din katt får det riktigt, riktigt bra.

Ett köpekontrakt är bra att skriva. Där kan ni skriva in dom överenskommelser ni gör, t ex att du får komma och hälsa på katten i det nya hemmet.

[JeanetteK]
0

Åååååh, vad fin han är!!!! Jag skulle så gärna vilja ha honom men jag har redan två, en hona och en hane och de är innekatter…. men åååååh vad han är fin… men jag kan bara inte……

Jag håller med #11 när det gäller att vi måste höja katternas status i samhället. Jag förstår att det inte är lätt när ni är allergiska, men försök att invänta rätt köpare!

hoppas det går bra för er!!'

kram jeanette

Stravaganza
0

åh, vad söt..!

OzzyochJag
0

#12   Ta det lugnt, jag skulle aldrig bara lämna bort honom.
Jag är extremt petig med att hitta rätt person till min kisse.
Det är därför jag inte vill annonsera vart som helst heller, eller lämna över omplaceringen till någon annan.

CarolineO
0

#14   jag kanske kan hjälpa dig? Jag är djurskyddsombud i Kristianstad, men täcker upp resten av länet också eftersom vi inte har någon annan där…   Får jag låna bilden och skicka till de jag har på min "intresse-lista"?

OzzyochJag
0

Det verkar som att jag hittat ett nytt hem åt min lilla kisse.
Var på tjejträff på mödravården idag för oss som ska ha barn senare i år och där var det en tjej som ska flytta till en gård om två veckor och hon ville jätte gärna ha en katt.
Så vi växlade nummer och ska höras vidare.

Där får han gå ute och jaga utan risk för att bli överkörd och han kommer fortsätta att hållas vaccinarad och försäkrad.
*håller tummarna för att det blir av*

#15 Blir det inget av detta hemmet så får du gärna slänga ut lite trådar och se om du får napp. :)

CarolineO
0

OK. Bara säg till så ska jag försöka hjälpa dig!

jennyloo
0

Måste man vara häxa om man vill ha honom? (bara undrar)Glad

OzzyochJag
0

#18  *haha*, Nej…självklart inte.
Och det står faktiskt i första inlägget och du läser.

Min och Izars lycka vore om någon annan häxa eller annan god människa med möjlighet att låta honom springa ute ville ta över honom och ge honom samma goda omsorg jag försökt ge honom.

Alwyn
0

#18 va du intresserad? Jag har många kissar här som behöver hem  :o)

jennyloo
0

#19, Oj sorry att jag inte läste :)