tankeläsning???
jag har en kompis som precis berättat att hon kan läsa tankar. med det menade hon att hon kan känna av tankar ibland, hon vet även när någon ljuger… jag undrar om det är vanligt eller, heter det verkligen tankeläsning det här,
hon har även en stark svart ring runt iris vilket jag har läst ska vara ett tecken på mediala förmågor
Det hon beskriver är inte tankeläsning, det låter mer som stark empati Eller vad det nu heter).
Mediala eller andra förmågor har inte med utseende att göra.
Som #1 beskriver är det inte fråga om tankeläsning. Ren tankeläsning är förmodligen mer eller mindre omöjligt, eftersom en människa tänker väldigt många tankar samtidigt, medvetet och omedvetet. Däremot är vi många som har en väldigt utvecklad förmåga att läsa av känslor och känslotillstånd. Antingen läser man vad för slags energier människor sänder ut, eller så är man väldigt duktig på att läsa av ansikte, rörelser och tonläge - eller både och.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#0 Jag håller med de andra, att det där var nog inte tankeläsning utan en förmåga att känna av andras sinnesstämning, känslor etc. Att veta när någon ljuger är inte så svårt egentligen, det känns eftersom det personen säger inte stämmer med det personen på olika sätt "sänder ut".
Barn och djur brukar vara bra på att snappa upp sådant naturligt. Jag skulle nog också kalla det en slags instinktiv förmåga som djur och människor har, men att många människor idag tyvärr blivit väldigt avtrubbade från detta i sig själva av olika anledningar.
#2 Nja, omöjligt är det nog inte även om jag håller med dig om att en människa har väldigt många tankar, men ibland framträder ju en tanke framför andra (som kanske ligger och plaskar i bakgrunden).
En dag hörde en person tänka en tanke. Jag trodde att hon hade sagt det högt till mig, men det hade hon inte. Hon hade tänkt det och jag hörde alltså hennes tanke. Vet inte om sånt går att utveckla till ren tankeläsning dock.
Detta har bara hänt mig spontant så det är inget jag styr över, har inte försökt iofs heller. Kanske händer det aldrig mer, men det var en intressant händelse i alla fall. :-)
Om en tanke är stark och klar så går den igenom. Vissa är förstås mer mottagliga än andra och kanske allra mest mottaglig när de sover eller dagdrömmer. Något man kan använda för att påverka andra om man vill :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Det verkar också som att man själv kan sända ut dominanta, starka och klara tankar andra reagerar på eller gör efter även om man aldrig har yttrat orden högt. Är det så du menar bappho?
Min flickvän och jag kan påverka varandras tankar.
Ex 1.
Vi är ute och går och så blir jag sugen på en energidryck, då har hon precis tänkt tanken om hur gott det skulle varit.
Ex 2.
Hon mår inte bra och vägrar säga vad det rör sig om, och då plockar jag fram det så att hon slipper börja vilket är bland det svåraste i många lägen när allt ens försvar är uppe.
Ex 3.
Vi säger saker precis samtidigt väldigt ofta, och då inte bara ett ord utan hela meningar.
Ex 4.
Vi drömmer ofta om samma sak.
Finns fler exempel, men det är vad vi kommer på så där på rak arm.
#5 Just det :) Sen om det är tankarna, känslor eller något annat man sänder iväg kan ju diskuteras.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag tror att alla människor kan "läsa tankar" många av oss fångar nog in tankar från andra väldigt offta utan att vara medvetna om det . Det är troligtvis bara en liten del av alla tankar vi fångar in från omgivningen som vi verkligen är medvetna om att vi får in en viss persons tankar.
~ mayolica ~
Ja, vissa föds med förmågan att kunna läsa andras tankar och möjligheten finns att hon kan göra det.
Man kan beskriva det på olika sätt till exempel:
vissa kanske bara känner av vad andra tänker
andra kanske hör vad andra tänker
en annan kanske ser vad den adre tänker
Någon kanske kan göra allt som står ovanför
så det beror väll också på på vilket sätt hon mennar
eller utvecklar den*
Jag har själv stött på detta med tanke överföring många gånger. Det är ett spännande ämne som man inte kan direkt sätta fingret på.
Men som en person sa till mig om tanke överförsel man är på samma våglängd😃 Se det som en radioapparat som man ställer in på olika frekvenser. Samtidigt har jag sett att ju öppnare jag är desto lättare går det.
Ring runt Iris har jag även mina barn och mitt barnbarn något som jag tycker är fantastiskt vackert. Om det är mediala är svaret ja. Men om man är mer medial för att man har ring runt Iris vet jag inte.
Hjortronblomman
jag tror snarare att ringen runt Iris finns där som märke för det mediala, det betyder inte att alla som har ring runt Iris är mediala, men att de kanske har lättare för det om de bara öppnar sig, vissa gör det andra inte.
själv har jag någon form av tankeläsning, eller kanske inte riktigt rätt ord, det är mer som en känsla, jag kan känna av stämningar väldigt starkt. Alla människor kan ju det till viss del, men jag har alltid varot mer mot taglig för stämningar än de runt om mig och det påverkar mig något enormt. Om någon i min närhet- ofta funkar det bäst om jag känner personen-är ledsen så känner jag alltid för att gråta, om någon är glad så blir jag det med, jag kan känna det utan att se personen, jag vet inte, det kanske bara är instinkt, men har alltid undrat…
alltid undrat över vadå? #12
om det är instinkt eller inte
om jag känner andras känslor med samma instinkt som alla gör, eller om det är något mer, men på senare tid så har jag börjat tänka på det som något mer
#15 kanske du börjat att utveckla dig själv?
Prova på, testa dig fram!
det ska jag