är det en förbannelse?
Detta är ett rop om hjälp. Jag misstänker att jag fått en oerhört kraftig förbannelse över mig. Mitt liv som barn var ett ganska komplicerat liv med en snäll far med ordentligt liv. Och en strulig mor där kaos var det enda som var ett säkert kort. Min uppväxt färgades av min Mors kaos då hon var den jag växte upp med. jag har ett minne som jag speciellt kommer ihåg. när jag var 16 år så fick jag min första lägenhet. När jag första gången satte nyckeln i nyckelhålet så dog mina känslor inombords.till saken hör att jag fick lägenheten av socialen då jag inte orkade leva med min Mors kaos. I ca 1år stred jag med min mor och fick bo hos en vän med hans familj till socialen tog beslut om boende. Striden gjorde min mor väldigt vred. Och vi förlorade kontakten under en lång tid. Min far och jag förlorade kontakten långt innan dess. Idag är jag 35 år och har levt utan känslor och energi i min kropp hela tiden. Jag har trots detta skaffa mig familj och jobb med bra inkomst. Jag har fått fejka mina känslor för allt. Jag är alltså helt tom på insidan. Jag har inte vågat tala med någon då jag trott att ingen skulle förstå. Men jag har under senare tid gjort försök till att bli hjälpt och fått antidepressiva medel som inte hjälpt något. Jag fick alldeles nyss diagnos ADHD och medicin för det. Men inte heller detta har hjälpt. Jag är separerad sedan en tid tillbaka pga min oförmåga att känna känslor. Jag har aldrig varit en troende man. Men jag har alltid sökt efter något. I mitt sökande så upptäckte jag historisk judisk magi. Då kag är något av en kospirationsteoretiker så upptäckte jag sambandet mellan den magin och världherraväldet som råder idag inom bankvärlden och politiken. Men nog om det. I mina upptäckter så vaknade också en misstanke om att något har fallit över mig för inte nog med att jag i samma sekund som jag satte min nyckel i låset förlorade mina känslor så har jag alltid gått miste om allt jag tagit för mig. Min liv har varit väldigt turbulent och min ekonomi har alltid varit katastrof trots väldigt hög inkomst. Min misstanke är att antingen så har min Mors kaos flyttats över till mig, eller så har någon haft ett ont öga till mig. Just nu är det värre än någonsin då jag förlorat allt jag hade. Och då trots att jag fortfarande har väldigt god inkomst. Jag går igenom den största krisen i mitt liv och är på väg att förlora mitt hus. Jag tänker på min situation varje dag. Men alltid när jag tänker på det så är det som något blockeras i mig. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men det sista året så har det börjat hända saker i mitt hus som jag ibland fått fly ifrån. Min nya kvinna fick sig en skräckupplevelse som hon sent ska glömma. Hon är en väldigt kristen kvinna med rötter ur den ortodoxa tron och hon kommer från Irak. Vid Hennes tredje besök i mitt hus hördes först tunga fotsteg på ovanvåningen och halvvägs ner i trappan. Sedan slogs sovrummsdörren igen, eller upp. Vi befann oss på nedre plan så det är svårt att säga. Vi gick ut mot ytterdörren för att fly, när jag frågar rakt ut vem som är där, och om den vill att vi går. Då small det igen. Men denna gång på samma plan som vi befann oss på . Hon vägrar att komma till mig igen. Och jag mår sämre och sämre för varje dag och min hund morrar varje kväll mot trappan. Jag skriver detta här då detta är min sista utväg. Jag behöver hjälp och jag har inte styrka eller kunskap nog att handskas med detta. Jag har provat allt. Präst, medium, mediciner och Bibeln. Inget hjälper och det blir som sagt värre varje dag. Jag vet att detta låter som ett dåligt påhitt, men det är just nu min vardag och jag känner att något är fel på ett plan som jag inte kan förklara. Så om det nu verkligen finns någon med förmåga här så sträcker jag ut min hand mot hjälp. Det äter mig från insidan och jag ger snart upp.
Det lät inte vidare roligt det där.
Nu är jag inte någon expert på det ockulta, men det låter som du är hemsökt av en poltergeist manifesterad av dig själv. Poltergeist tenderar ju att dyka upp när det är turbulent.
Vad jag tror så finns nyckeln till lösningen på dina problem i att du måste låsa upp dig själv. Hur du gör det vet jag faktiskt inte, men när jag känner mycket negativ energi från min mamma (liknande problematik) är att jag visuellt föreställer mig att jag är en spegel som reflekterar tillbaka hennes dåliga vibbar till henne själv.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hej :) medicin mot depression och adhd kommer bara göra ditt problem värre, för dom tar bort känslor. Så mitt råd är nog att du ska sluta med dom och försöka få kontroll på din adhd genom träning och meditation, och depressionen kan du besegra med the secret. Men en fråga.. Hur kan det komma sig att du är deprimerad om du inte har några känslor? För depression är faktiskt en känsla. Jag tror verkligen inte att en förbannelse ligger över dig. Du tänker bara fel. Jag vet vad jag pratar om tro mig. Jag har varit dom du fast mycket värre. Ätit mediciner i massor, legat på psyken, haft missbruks problem, bråk i familjen, med mera och jag har haft ett helvete. Men med the secret och meditation så mår jag idag som en prinsessa och mitt gamla liv är som bortblåst. Jag skulle kunna coacha dig med om du vill. Jag har så mycket erfarenhet av att bli fri från sånt som tynger än att jag skulle vilja göra det. Hör av dig i pm isf så ska jag se vad jag kan göra :)
☮ and ❤ among each other ✿
Det kan vara flera saker, du kan ha låst dig själv iom att det blev för jobbigt för turbulent. Det kan vara nått annat och det kan vara nått ärvt, just nu är det omöjligt att veta och har det skitit sig såpass mkt som nu i så lång tid måste du nog gå till någon som jobbar med just det här. Eftersom det kan behövas lösas på flera sätt när det ligger lager på lager, av någon som har kunskap och kraft nog. Om vi utgår ifrån att den judiska magin i din släkt inte är ond alls, utan att det ligger en begåvning i släkten, har du märkt av den själv? Vad heter traditionen? Förutom poltergiester, tankefoemer osv sp kan det vara en döing som hälsar på dig och inte vill ha den nya tjejen där. Har denna figur synt till förut? Vad har mediumet sagt?
#2 ta mig inte fel nu, meditation och inställning är jättefint, ofta. Men det löser absolut inte alla problem i livet.
Hur kan du bedöma att TS inte har en förbannelse? Det är ju egentligen omöjligt att säga bu eller bä såhär på ett forum.
Stass: nej då jag tar dig inte fel :) jag skrev att jag tror inte att han har en förbannelse. Det känns inte som det. Och jag vet att inställning och meditation kan göra folk friska. Jag har ju själv varit extrem och blev hjälpt av det. Det kan ju inte skada att prova min metod iaf. Jag är ganska säker på att ts bara lider av en depression och ingen förbannelse :)
#5 är det för att du tror att inte förbannelse existerar som du exkluderar det?
Vill bara påpeka att jag vet att alla är olika och att just min räddning kanske inte passar alla :)
Stass, förbannelser kan nog finnas, men jag tror inte det är många som sätter sånna på folk. Det tillhör inte det vanligaste här i livet om man säger så. Det är vad jag tror iaf.
8 jag tror inte heller att det är överdrivet vanligt varken förbannelse eller med personer som kan projicera stark skit på en, även om det förekommer då och då.
Det är mycket möjligt att din mor lade något på dig i vredesmod. Det är inte ovanligt. Speciellt inte när föräldrar och barn eller nära partners tar livslångt avstånd från varandra. Det finns en artikel här någonstans som handlar om hur man tar bort dem.
#8 De flesta tycks tro att en förbannelse måste innebära ben-skramlande, blod och pakter med onda andar, men så är inte fallet. Det räcker med uttalande av starka ord, uppriktig avsikt, starka känslor och en gnutta gåva som gått i arv.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
Jag tackar för svar. Jag har varit medveten om the secret. Att påverka de närliggande energierna fungerar väldigt bra om man vet hur man gör. Och det härstammar faktiskt till den judiska magin som heter khabala. Men för att kunna påverka närliggande energier så måste du använda din egen. Och det är här problemet ligger. Jag är helt drenerad på energi. Jag har inga känslor alls. Jag känner smaker och fysisk smärta, men det är allt. Jag skulle inte ens påverkas om någon dog mitt framför mina ögon. Inte ens någon som är i min krets. Jag skulle inte ens reflektera över det…. Så jag har ingen vilja för att vilja något är en känsla Och det är energi. Men för 6 månader sedan tittade jag på ett foto av min son och helt plötsligt började jag gråta!! Jag grät hysteriskt i 5 minuter och jag vet inte vad som hände. Men sen försvann det. Och jag var tom igen. Enligt mediet som var hemma hos mig så är en en äldre herre i mörk skepnad som vägrar att visa sitt ansikte ständigt i min närvaro. Han vägrade prata med henne men försökte få henne till en spegel som stod framför min kamin. Hur han försökte med det vet jag inte. Hon försökte flera ggr att rena mitt hus med healing. Men utan framgång. Till saken i min historia är att jag under två ggr varit i trafikolyckor där jag första gången krossade främre delen av skallbenet. Andra gången så var det motorcykel och bakhuvudet, men ingen fraktur utan bara hjässa. Båda dessa inträffade innan jag flyttat hemifrån. Min mor har alltid varit en följare av det occulta. Och det spelades anden i glaset under flera ggr när jag var liten. Hennes ständiga prat om magi och spöken gjorde vår familj utfryst. Finns det någon här som kan läsa min energi?
Har man inte kunskap eller förmåga att ställa en diagnos, eller att få andens förtroende eller styrka att få den att ge med sig kan man heala eller visualisera vitt ljus hur mkt man vill. Jag känner igen det du beskriver av total avsaknad av kraft och känslomässig död. Har andra börjat behandla dig ungefär som att du är insmörjd i bajs? Eller på annat sätt ändrat sitt beteende gentemot dig i samband med att du blev sämre? I mitt fall, eftersom jag är kvinna, rann det ur mig. Du kan försöka dra ut det ur dig, i ett bad exempelvis. Kolla artikeln om hur man bryter förbannelser under artikel kategorin. Hur som haver, bara det löser sig för dig :-)
TS, när jag läser vad du skriver, så slås jag av du nog inte alls har mist dina känslor - utan bara hamnat i otakt med dem. Det som jag också tänker på är att känslorna inte heller får ett naturligt uttryck. Kan detta påverka dej så att du projicerar ut din smärta i poltergeistfenomen? Ibland sägs det att människor under stark press kan göra det?
Eller har dina känslor och ditt känsloliv ändrats? Ibland händer saker i livet som gör att man ändrar sej och sin syn på livet. Kanske är det viktigare för dej nu att ha dina känslor i schack för att inte påverka ditt barn negativt. Medicin och skador kan också göra att känslolivet förändras.
Om det skulle vara så att det är poltergeist som genereras av dej, så skulle det motsäga att det är en förbannelse. OM det inte är så att du har hamnat där du har hamnat pga. en förbannelse. (Ursäkta att jag rör mej i cirklar.)
Sen undrar jag hur mycket du måste känna för att det ska vara "godkänt" i ditt eget tycke? (Själv kan jag ofta tycka att känslorna är ett "onödigt påhäng" som gör beslutsfattande mycket svårare. Därför kan jag vara skenbart utan känslor för att plötsligt bli oerhört känslosam…)
Om du tror det finns nån sanning för dej i det jag skriver, så tänker jag att du kanske skulle hitta vägar att tillåta dina känslor att uttrycka sej på sitt eget vis. Skriva, rita, meditera, drömma osv. Funkar inte det, så är det kanske läge att kolla upp om en förbannelse finns och isf plocka bort den.
Ledsen om det blir motsägelsefullt. Lycka till!
TS nej sådär har jag inte uppfattat The Secret och då har jag ändå hjärntvättat mig med det dom säger. Dom säger att det blir som du tänker, tänker du att allt är skit då blir det så, tänker du att du är under en förbannelse då blir det så. Vill du komma ur detta så behöver du ändra på ditt tankesätt… börja med det, sen kanske du ska prata med nån psykolog om din ångest? jag skulle inte rekommendera dig att äta en massa konstiga mediciner…Men som sagt jag är ingen läkare, men jag har 14 års erfarenhet av behandlingar och psyken och 20 år av dåligt mående. Jag blev nyss fri, och det kan du med bli.
Blitzer, det kan ju också vara så att något tagits ifrån dig, att något fattas dig som du egentligen ska ha för att må bra och känna dig hel. Själen kan splittras och delar kan försvinna under trauman eller tas och hållas av någon.
Jag säger inte att jag vet, men det skulle kunna vara en möjlig förklaring. Då behöver du hjälp av någon som kan se och hämta tillbaka det som är ditt.
Ge inte upp.
#14 illusion: jag förstår vad du menar. Min uppfattning av thé secret är precis samma. Men vid en djupare analys av tankar och tankesätt så omvandlar jag allt till energi. En tanke som man projicerar i en riktning är materia. Dvs energi. Det finns bra energier och dåliga. jag har läst massor i ämnet i hopp om självhjälp. (jag säger inte att du har fel, utan detta är min tolkning) men hur mycket jag än försökt att påverka mina tankar, så kommer det jag kallar mörker och ställer mig tillbaka på ruta ett. Och just av den anledningen så misstänker jag en förbannelse. (Dålig energi som bundits till mig..) jag har talat med en psykolog. Och han kunde relatera till min situation och han brydde sig verkligen. Men han var hjälplös i mitt fall. Just av denna anledning så valde jag medicinen. Den ger mig energi. Även om det är en falsk sådan. Men jag föredrar det istället för att bara ligga i sängen..
#13 dennas: det är en möjlighet att mina känslor hamnat i otakt. Och för min del så börjar det bli enormt viktigt att känna. Alla känslor som lycka, kärlek, sorg osv. Då jag ser det som en form av intelligens. Att kunna sätta sig in i vad människor känner i olika sammanhang. Att förstå människor. Att visa någon kärlek tillbaka. Jag har fått så mycket och varit oförmögen att ge tillbaka… Detta kommer att gör Mig till en väldigt ensam människa. Så som det har varit är att jag ljugit, jag låtsas ha känslor för att inte såra. Något som man lärt sig genom åren är att se kroppsspråk när människor runt mig känner saker. Detta har jag kopierat. Men jag skulle vilja vara ärlig och känna själv och kunna berätta om vad jag tycker baserat utifrån mina känslor. Jag har hört att man kan projicera egna poltergiests. Jag har bara ingen aning om hur jag skulle kunna påverka det isåfall. Jag var en väldigt flitig tecknare i tidig ålder. Men jag har dessvärre ingen känsla för det längre. Jag har mina funderingar och har haft länge att skriva en bok. Men har likaså där svårt att känna mig motiverad. Jag tar tacksamt mot alla tips och idéer. Och finns det någon som vill läsa mina energier så tar jag tacksam mot detta. Tarot kanske.
#Ravenna : Det är en förklaring som jag tycker låter väldigt logisk med tanke på mitt förflutna. Frågan är bara vem som besitter den kunskapen och viljan att hjälpa mig.
Hejsan!
Det låter verkligen som om du har problem. Utan att tveka har du problem.
Innan jag börjar dela med mig om mina teorier så tänkte jag fråga dig. har du försökt sökt upp kontakt med din far eller mor???? Ibland när man har husbesök så kan det vara att någon söker uppmärksamhet…. för den ande som tydligen befinner sig i din bostad, han han varit där under alla år eller är det nu senaste tiden som han har dykt upp? För jag tycker att om det vore din mor som har kastat någon förbannelse eller om det helt enkelt är allmän vredes förbannelse (en omedveten förbannelse) så borde denna person kanske har varit med tidigare.
Därför blir jag att fundera, den anden som har dykt upp har kanske utrymme att härja och göra sig påmind tack vare att det helt enkelt är rörigt och förekommer negativa energier i din tillvaro sedan tidigare. Ju stökigare man har ju lättare är det att andar och andra kan komma in och "belägra" ens tillvaro.
Du kanske ska fundera på att lägga ut vissa kristaller/ädelstena? Ametister stöter bort negativa energier, och även skyddar mot andlig aktivitet. det finns andra som är effektiva. Kanske till och med mer effektiva än Ametisten, men nu gav jag ametisten som förslag tack vare den ibland kan vara enklare att få tag på. Du kanske skulle även kunna lägga ut, nu har jag glömt bort vad den heter. tror den heter något på "T", om jag minns rätt… aah, vad irriterande.
Men i alla fall, det är en sten som stöter bort och sänder tillbaka illvilja mot avsändaren, är det någon som har sänt dig illvilja så kanske stenen kan hjälpa dig att stöta bort det negativet du får in. (kanske någon annan här inne kommer ihåg vad stenen heter)
Rening utav dig själv och lägenheten/bostaden kan vara det viktigaste du borde göra. Kanske Meditera och kasta av dig negativa energier. Sedan gå in i en tanke inom dig själv och intala dig att ingen annan människa kan ha makt över dig, och dylikt. Vissa förbannelser har svårt att få grepp om en person som personen inte är mottaglig för förbannelsen.
#18 Det finns några stycken här på häxor som jobbar, och har gjort det länge, med att hjälpa folk magiskt mot rimlig betalning. Om du kollar deras hemsidor kommer du att kunna hitta någon som passar dig. Lycka till och ge inte upp hoppet!
Jag kan tyvärr inte läsa dina energier, såsom du skriver. Men en fråga slår mej: Vad är det du vill att omgivningen ska bekräfta om dej?
Är du van vid att bedömas av andra? Är du samtidigt osäker på dej själv och "sanningen om dej själv"?
Min känsla blir, när jag läser vad du skriver, att det viktigaste just nu inte är att nån annan ska ge dej sanningen - utan att du ska tycka att du är helt okej nu. Nu så som du är! Med eller utan känslor. Med eller utan energi. Med äkta eller falsk energi.
Livet har sina upp- och nergångar. Ibland stänger vi automatiskt av smärta både kroppslig och själslig. Men känseln kommer nästan alltid tillbaka. Dina känslor kommer i den takt du klarar av dem. Lita på hela dej, din själ och dina tankar.
Om jag vore som du skulle jag strunta i förväntade normer, om rätt och fel i andras ögon. Tänk att det du gör, tänker och känner nu är det bästa du kan göra nu. Du kan alltid ändra dej senare och omvärdera utifrån nästa händelse, utifrån nästa händelse, utifrån nästa händelse…

känslolös pga: upplevda traumatiska barndomshändelser, pga. skador i pannloben, eller pga. medfödd psykisk åkomma (såsom autism).
Då du själva uppger att du hade en svår känslomässig barndom med din mor/har varit utsatt för skallskador, så är det inte så otroliga orsaker, "om" du också har en psykisk åkomma så kan ju det förklara saker (kanske dags att be om hjälp med dylik utredning).
Att bearbeta känslomässig skador, är fullständigt möjligt. Finns lika många sätt och tekniker, som människor där. Men det viktigaste är att inte fortsätta att gräva ned sina känslor, utan tvärtom att börja "gräva upp dem" ur det förflutnas mörker och återuppleva dess trauman, med alla känslor tillåtna, för att kunna integrera känslorna med sin personlighet, och slutligen helas. Där finns inga snabba genvägar.
Det verkar som om vad du behöver är en psykologisk/fysisk/neuro-psykologisk utredning, för att kunna förstå och godkänna dig själv.
Polstergeistfenomenet, upplever jag själv, brukar uppstå när det är mycket själslig oro kring en person, i detta fallet ev. dig själv (då du inte verkar sambo med någon annan person för tillfället)
Det finns som sagt, personer här i gruppen som brukar kunna åta sig att jobba med dylikt, om du ber om den hjälpen.
# dennas: jo, livet går upp och ner allt som oftast och för alla. Jag söker inte bekräftelse, utan jag söker en väg tillbaka. Det har varit såhär sedan jag fick min första lägenhet vid 16års ålder. Idag är jag 35. Och att acceptera att jag inte är som alla andra är inte det jag eftersträvar. Att inte förstå känslor och känna dem är det som är i mitt focus. Jag tänker alltså väldigt lite på vad folk tänker om mig, eller rättare sagt inte alls. Jag är bara ute efter en hel insida.
Toppen! Hoppas du hittar nån här som hjälper dej tillbaka. Flera här kan nog hjälpa, så bara läs på hemsidorna, som andra har tipsat. 🙂
Hoppsan. Inser att mitt svar kan tolkas fel. Vill inte vara sarkastisk, utan är glad åt att du söker din egen väg och hoppas att du finner tillbaka till dina känslor och blir hel inuti. 🙂
Och du ska nog ta ett kik i traditionen,det är inte alla som får till en poltergiest. Dessutom kan man om man är lite stark i det, kasta allt möjligt ont på sig själv med. Du kanske ska undersöka grundläggande rening och beskydd tekniker för framtiden, om det ligger i ditt intresse vill säga :-) efter att du har påbörjat en prosess av att lösa det som inte är bra nu.
Hmm jag är ingen expert på det occulta men har dock erfarenhet av kaotisk förälder, bror med adhd och arbetar med ungdomar med adhd.
När man växer upp med en eller två föräldrar som är "kaotiska", formas våra personligheter efter det. Trots att vi ofta säger till oss själva att vi aldrig kommer att bli som våra föräldrar, så händer det att vi tar efter liknande beteenden omedvetet. Då dessa blir inlärda beteenden.
Många med AdHd har problem med ekonomin och att kontrollera impulser. De agerar ofta impulsiv och tänker inte på konsekvenser som kan komma med agerandet.
Om Mediciner inte hjälper försök att kolla upp DBT Dialektisk beteende terapi, kanske kan hjälpa
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=115077&l=sv&newsdep=130
Med det andra som du nämnde: försök att på ett vänligt sätt säga till vem det än är som är där, att han/hon får vända sig till någon annan. vem vet det kanske det hjälper =) Lycka till
When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈
🌺Änglar IFokus