Underligt ljus
Hej hej!
I Lördags (8/11) var jag på en Halloweenfest och så klart var vi ju tvugna att på förfesten fotografera varandras kostymer (jag var utklädd till Slash ^^), och när en av bilderna på mig och min kostym togs kan man på bilden se en ljusfläck på min hals. Precis på halschakrat.
Så jag skulle gärna vilja veta vad ni har att säga om detta, om vad det kan vara och så. Om det bara är damm (tveksamt, enligt min mening) eller om det är någon ande som ville skoja lite eller om mitt halschakra fick för sig något osv.
Vid sidan finns ett fönster, men jag tror inte att det är en reflektion eftersom andra bilder togs ur samma vinkel utan att något ljus blev till på bilderna.
Lite underligt, tycker jag.
Kommentera gärna! Säg gärna vad ni tycker och tror.
(Kommentera gärna kostymen också, om ni känner för det ;))

jag tror absolut att det är från lite damm och att det satt sig på ett väldigt passande ställe bara. men det sser ju inte ut som det brukar göra när det är damm. spännande.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
LadyDarkness…
Nu är det inte bara för att jag är på bra humör i stort som jag gör detta :D
Men dammkorn, hur vanliga de än är ser mycket sällan ut sådär.
Jag har gjort en förbättring av pixlarna på bilden, förstorat upp den 1000% och tonat om den. Där framgår det tydligt att det är något på din hals som avger en reflektion, vad det är, kan jag inte svara på.
Men det ser ut att vara lindat runt halsen strax under strupen.
Hela bilden blev på 178Mb så jag klippte ur det aktuella partiet.
Är du intresserad av att få den förstorade bilden skickad i mail, kan jag göra det, skriv isf pm, annars kan du bara be mig posta den i tråden.
(Jo, just det… Slående likhet, men du ser en aning för nykter ut, du står ju ;-) )
Ja, det kan ju mycket väl vara så. Enligt mig så är det i alla fall oftast så när man ser sådana saker på bild. Men det är ju kul att höra vad folk har att säga om saken. ^^
**Ja, du ingen aning om det är så. Men jag hade ingenting runt halsen då. Inga halsband eller liknande alls.
Skickar ett pm med min mailadress! Måste ju se bilden själv och se hur det ser ut. ^^
Haha! Ja, jag hade tyvärr inte så mycket sprit den kvällen. ^^
Ursäkta att jag regnar på din parad, men utan att ha gjort samma omfattande arbete med bilden som aris_eile anser jag att det ser ut som en vattendroppe på linsen (eller annan någorlunda klar vätska - ren sprit dunstar t.ex. snabbt utan att lämna just något spår).
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Det ÄR dammkorn son reflekterats mot antingen blixten eller något annat bakgrundsljus. V
et inte hur många timmar jag suttit framför datorn och redigerat bort såna "fel".
Trust me, det är damm!
kram/tistel
Jag har sett att det kan bli ganska omfattande reflexer av gnska små droppar på "målet" om blixten träffar rakt på.
Det som gör att jag motsäger mig dammteorin Tistel- framlägger är att halsen "bakom" ljusreflexen är mer upplyst, vilket tyder på att det inte _bör_ vara något på linsen utan på målet.
Desutom är reflexen som sagt var klart krökt, inte välvd.
Jag har fått mailadressen, men väntar på inloggning av LD.

Vore ju väldigt intressant om aris-eile fick posta bilden här för allmän beskådan :) vill ju också titta nyfiken som jag är ;)

Jag är ingen expert på ämnet, men jag tycker det ser ut som en orb. Har sett andra bilder med orber, och detta på din hals ser faktiskt ut som en. Så precis som du själv sade i ditt inlägg så kan detta vara en ande. Mycket intressant! 
GAAAAAAAAAAAAAAAAAH ! ! ! !
Var är klotformen, för det första och sedan är jag allergisk mot ordet i fråga.. nu måste jag .. måste jag… jag.. Nysa… :S
Ordet orb betyder klot… och klot har vi alla sett… både på riktigt och på bild.

#10 Prosit.
**Det är lugnt, jag har paraply. Jag ser helt objektivt på "fenomenet", jag tycker bara det är kul att se vad folk har att säga om saken. Jag har nämligen aldrig fångat något liknande på någon annan bild, någonsin. Kul grej, helt enkelt. ^^
#9 jag instämmer!
Suck…