Livets träd!
Jag har på sistone helt snöat in på träd, jag tror att träden har något att förmedla till mig.
Hur ser du på trädets symbolik? Vad vill träden säga?
Idag råkade detta skapas av mina händer. Jag skulle bara tillverka kedjan, men något pockade på att jag skulle göra ett hänge till den.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ytterligare ett träd. Dock är den inte klar än.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Fint!
Tack så mycket.
Träden betyder olika saker i olika tider och olika kulturer. För mej står träden mycket för livet och evigheten, vänskap och givande.
Jag är barnsligt förtjust i askar, och gärna hängvarianter av träd. Att gå i en ekebacke eller enebacke ger en mäktig känsla av historiens vingslag om än ibland lite otäcka saker.
Sen kan man ju inte komma undan att barndomens alla klätterträd ger härliga minnen om styrka, glädje och frihetskänsla.
Tror bestämt att jag delar din fascination av träd…
Jag håller med om ek och enebackar, det är en magisk plats. Jag har en ek uppe i skogen här som har ropat på mig hela vintern, men pga sjukdom har jag inte kunnat ta mig dit för all snö. Så måtte snön smälta bort nu.
Som barn återfanns jag varje dag högt uppe i ett körsbärsträds krona, balanserandes på en gren, djups försjunken i mina älskade böcker.
Kanske ska jag finna mig ett nytt klätterträd? Plantera ett körsbärsträd? Något är det jag ska göra.
Åh, jag klättrade också i körsbärsträd. Har ett litet som aldrig? blir stort… Dock har jag svingat mej upp i några äppelträd under de senaste åren, men aldrig suttit och njutit.
Ja, vi kanske skulle skaffa oss klätterträd. Att låta sej bäras likt ett barn av ett varmt och omhuldande träd!
Ja träd lockar alltid mig med. Har en ask på tomten som jag har låtit kaprifolen klänga upp i (ask och embla). Hela ena min sluttning är full av körsbärsträd, allt i från sly till fullvuxna. Men det enda son duger som klätterträd är sötbärsträdet. Ungefär en meter upp så går en tjock gren rakt ut i ca en meter för att sedan vika upp. Perfekt för att sitta och luta ryggen mot stammen.
#
Lyllos dej!
Träd for life!! Va roligt att du känner så, mitt stora intresse i livet är träd. Stora vackra grova starka men endå ömtåliga. Jag har några hemska minnen från min barndom som har med träd att göra. Jag inte mer en 10-11 bast, och jag såg ett träd i min grannes trädgård,jag gick fram med en spänstig blick i mina ögon. Ett träd och grenar som sträckte sig upp till molnen, jag började ta på det, jag kände barken på mina fingertoppar den va så skör. Jag började dra och slita i den och tillslut föll den av. Jag blev chockad och ledsen, va ska jag göra nu? Jag såg mig omkring och upptäckte att grannen hade en övervakningskamera, fan fan fan tänkte jag och sprang min väg. Dagen efter va det skola, hela byn visste att jag dödade det stackars trädet, dom kallade mig trädmödaren och dom hade rätt jag var en tädmördare… Jag väljer att inte skriva mer av personliga skäl.
Putt
Så vackra! För mig symboliserar de liv, de är också hem för fåglar som jag är förtjust i. Tycker om tanken på träd som grunden i människans liv, lite som Yggdrasil i fornnordisk tro.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag älskar träd; det märks kanske på mitt användarnamn…? ;)
Träd står för mycket för mig; styrka, vishet, tålamod, liv, oändlighet… jag har alltid älskat skogen och drar dit så ofta jag kan.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
ÄLSKA TRÄD ÄLSKA TRÄD, LÅT GRENARNA PISKA DEN SOM INTE HÅLLER MED!! Höhöhö
1. vad sager din instinkt att du ska gora med den
eller 2. testa att krama smycket i dina bagge kupade hander. tank en tanke, typ en god onskan eller liknande , eller vad som helst som kommer upp i din skalle som du skulle vilja lagga i smycket!
Kann efter sen, vad sager din instinkt att du vill gora med armandet, grava ner den, ge bort den till nagon sarskilt, bara den runt foten eller ingenting speciellt kan de ju ocksa vara
engelsk skrivbord pa ursakta!
Jag älskar träd, symbolik för liv tycker jag.
Om jag får komma med kritik på smycket, (som jag vill ha med ändringarna haha) så hade det nog enligt mig blivit finare om pärlorna var grönt eller brunt eller om de var fortsatt i metall. Just grönt och brunt eftersom att de är de färgerna jag kopplar ihop med träd, gärna mörkgrönt som mossgrönt :) Kedjan är verkligen otroligt fin!
Jag håller med 12 Sommarek om orden jag symboliserar med träd :)
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Guuud vilket fint smycke du har gjort! och bilden med. Säljer du dina smycken? Hade jag haft pengar hade jag lätt köpt det direkt!
☮ and ❤ among each other ✿
Och jag associerar till Jakarandaträd som är såååå vackra. Säger som illusion säljer du? Vill ha!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Alltså, pärlorna är mer lila än blå, bilden är lite missvisande och tanken är att det är ett vårblommande träd. Många träd blommar ju på bar kvist.
Jag har aldrig sålt smycken jag gjort, men är det någon som vill köpa ett handgjort och därmed icke helt perfekt halsband i ståltråd så får ni lämna bud, för jag vet inte vad jag skulle begära. 🙂 Kedjan är över 62 cm lång.