kattmjau, skuggor och känningar
Hej!
många dagar i rad har jag haft nåt väldigt konstigt i min lägenhet. det är en katt som är här.
jag hör miau från den ibland, men mest "kurr" (ni vet hur katter brukar låta när den får syn på en?). ibland på natten kan jag vakna över att jag känner att den ligger på min mage och andas i mitt ansikte!!! ibland ser jag den hoppa ner ifrån min säng och springer ut ur sovrummet.
Har hört talas lite om "skuggkatter" osv innan men aldrig riktigt fått något begrepp om det. är det någon som vet varför det har kommit till mig? varför söker den kontakt? är det ens en sk. skuggkatt?
nervös :(
Jag har hela mitt vuxna liv haft en sån där katt som följer mig. När jag flyttar till ny lägenhet så flyttar den efter. Jag känner tydligt när den hoppar upp och lägger sig på/nära mig när jag ska sova, hur den stryker sig runt mina ben och hur den vässar sina klor på sängkanten. Jag vet inte vad det är för katt, men den får vara med mig om den vill.

Jag vet inget om skuggkatter, men att du vaknar på natten och känner något på din mage (och dess närvaro) låter lite som att det skulle kunna vara någon form av sömnparalys.
Men sömnparalys förklarar ju dock inte de andra gångerna du ser den. :)
#2: Nej, i en sömnparalys kan man inte röra sig.. och det skrvier ju inte TS.
Däremot kan jag dra mig till minnes att det faktiskt finns en katt (svart?) som kan ligga över ens bröst.. den (om jag minns rätt) jämförs med Maran. Ska försöka kolla upp det närmare..
#1 jasså på så vis? :) det lät ju ändå rätt mysigt med sin osynliga katt :)
#3 maran? vad är det :)
haha USCH läste precis om maran hoppas det inte är den xD hon lät ju inte alls så snäll o gosig som #1:ans kisse…
Förutom tyngd på bröstet har maritt fler kännetäcken, vakna svettig som att man har jagats 10 mil exempelvis, väldigt intensiv Mar dröm
Det är inte någon som kommer till dej i djurskepnad/hamn?
Kanske en bortgången katt du haft som besöker dig? :)
Det kan vara flera saker, allt från anden av en död katt till någon som är hos dig i katthamn :-) Du får klura lite…
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag vet inte men, jag kan få för mej/känna att min katt har hoppat upp i sängen och jag börjar prata med honom eller ska sätta mej upp för att gosa med honom. Men så ligger han på soffan. Kan även känna att han trampar runt. Men ingen där när jag kollar. Har dock inte hört eller sett.. Ser det dock inte som något farligt eller obehagligt, utan mer som ett konstaterande. Ungefär som mannen som brukar gå med mej & sitta jämte mej. Men min katt stirrade och reste alltid ragg mot ett hörn i min gamla lägenhet. & jag drömde att min andra gamla (R.I.P) katt var en demon. Vaknade och skakade.
Jag har börjat lägga märke till en svart skuggkatt som springer runt hos mig ibland.
Nu senast var för någon vecka sedan när jag hälsade på hos mina föräldrar, och blev tvungen att smsa till min sambo som var hemma med våra katter och fråga vad de gjorde, framförallt vår svarta katt.
Men de låg och sov och var inte alls som skuggkatten. Däremot bad min sambo mig att hälsa till skuggkatten - den har tydligen gått med min sambo i många år.
Och när jag hälsade försvann den.
Men innebörd? Ingen aning, förutom att det är en katt som ville ha lite uppmärksamhet.