Hjälp med att tyda bilder/tecken? :)
Under en meditation i förrgår (den 8/4) fick jag upp vad som såg ut som en slags rebus.
Först såg jag ett svärd som drogs ut ur ett hjärta (hjärtat var naturtroget, svärdet skulle kunna varit en stor dolk, dock lite gammaldags).
Sedan såg jag två människogestalter som stod med ryggarna mot varandra och sedan sakta gick åt varsitt håll. De var bara som skuggor, jag kunde inte urskilja vilka de var med andra ord.
Efter det såg jag ett par underarmar, helt klart manliga, som kavlade upp skjortärmarna. Skjortan var röd eller blårutig, minns inte exakt.
Slutligen såg jag en stor rovfågel som slog med sina massiva vingar, som om den höll på att lyfta.
Är det någon som kan hjälpa mig att tyda detta?

Det finns olika psykologiska redskap som du kan ta till, som att rita eller skriva upp dem (som du gjort här), illustrera de känslor du fick upp och fria kopplingar till andra saker.
En tolkning vid meditationer är till sin natur individuella, men givetvis kopplade till den kulturella kontext du befinner dig. Rutiga skjortor till exempel skulle kanske inte vara så relevanta om du aldrig sett sådana men nu förknippar du dem med olika saker.
Exempel:
Rovfågel som slår med vingarna och håller på att lyfta
Elementet luft, styrka, snabbhet, sätta igång, starta, början, klarsyn, onåbar
Det var bara jag som associerade fritt med just den bilden. Din kan mycket väl se annorlunda ut och i kombination med den tidigare kan vissa eventuellt strykas för att få fram en kombinerad betydelse.
Så mitt tips till dig är att se på dem var för sig, associera, kolla om du får upp någon gemensam tråd där sedan och se om du kan dra slutsatser från det.
Lycka till!
Har en dålig vana att tro att det finns något slags regelverk för allt, även i att tolka bilder… Haha. Jag tror det är dags att sluta försöka kontrollera och istället släppa tankarna fritt. 🙂
Tusen tack för bra vägledning!! Suger åt mig varje ord och sparar dem i beredskap också till nästa gång! 🙂
När jag läser bilderna (har gjort det några gånger), så får jag en känsla:
När en relation har gått dithän att nån är dödligt sårad, har fått en dolk i hjärtat, en kniv i ryggen, så måsta man gå skilda vägar.
Sen står det en fritt att gräva ner sej, eller att flyga högt över och bort därifrån.
Detta är ingen tolkning utifrån bildernas symbolik, utan bara en känsla som jag får, så håll till godo, eller lägg i arkivet kallat papperskorg. :-)
Tack för att du delar med dig dennas. 🙂Det stämmer faktiskt, men det var ett tag sedan nu och jag flyger för fullt 😉
Oavsett vem det gäller, eller när det gäller, tycker jag att dina ord är viktiga att arkivera; man måste komma ihåg att man alltid har ett val, och att man ska lämna ohälsosamma relationer om man kan. 🙂
Vad häftigt att det stämde! Symbolerna har nog i viss mån helt andra betydelser.
Var försiktig när du flyger, så att du inte bränner dina vingar! ;-)