Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 1311 ggr
Magica12
0

hej jag undrar en grej?

hej jag heter Magica12 och jag undrar en grej…. hur blir man än häxa liksom vad jag än gör händer inget… jag läste på en sida och dom sa att man kunde göra sin egen formel bara att man uttryckde sig vad den handlade om och den kunde rima men det behövde inte det och jag försökte skriva en egen formel men det funka inte

maila mig jag heter bara Magica12

tack så mycket! 🙂

[stass]
3

Hej Magica12 och välkommen, 

ta gärna en titt på sidan, läs artiklar och sök i trådar för att få en slags överblick. En tripp till biblioteket kan också rekommenderas, bokförslag kan du hitta om du söker härinne.

Det är nämligen inte så enkelt att besvara din fråga och jag känner att du har fått en skev uppfattning om magi i allmänhet, inget fel med det alla är vi nya i början =)

Vad är det för formel du försöker göra? Vad är den till för?

scheindel
3

hej,

man kan göra sin egna formel och det behöver i teorin inte vara svårare än vad du beskriver, MEN att bara följa instruktionerna räcker inte. magi är en teknik eller konstart som man måste lära sig, det är lite som att cykla. det är svårt att i ord förklara för en som inte kan hur man egentligen gör. ingen kommer lära sig att cykla om jag bara säger åt dem att sätta sig på cykeln och trampa med pedalerna. de måste kunna hålla balansen och styra också och framförallt måste de öva praktiskt.

det första steget är att förstå magins grundläggande principer. det råder delade meningar om vad magi egentligen är och hur det funkar, så det bästa är att hämta information från så många olika håll som möjligt så att du kan skaffa dig en egen föreställning om det. läs allt du kan hitta i böcker och på nätet. 

fråga också andra. det finns många forum med magisk inriktning på nätet och det är bra om du frågar på mer än ett eftersom folk med olika åsikter ibland kan finnas på olika forum. bloggar är också bra, för där kan du ofta fråga författaren direkt om du undrar över något. vill du ha en omfattande information är det som sagt viktigt att hämta information från olika håll, men tro inte på allt du läser utan tänk själv vad som verkar rimligt. ingen sitter inne med någon slags fullständig absolut sanning om magi och ofta handlar det inte om att ha rätt eller fel, utan om att helt enkelt se olika på saker.

när du känner att du har koll på vad magi är och hur det funkar är det dags att öva. en del lyckas på direkten, de flesta inte. det är bra med en lärare att träna ihop med, men det är bättre att vara på egen hand än med en dålig lärare så låt det inte hindra dig om du inte hittar en lärare.