Slump eller Öde
Härom dagen satt jag försjunken i tankar, och började fundera på säkert den allra vanligaste utav människors stora frågor; meningen med livet! :D jag gav upp efter ett tag men fortsatte på ett liknande spår; har allt en mening? Finns det något som faktiskt styr över våra liv, något som vi ofta kallar Ödet, eller är det bara den där slumpen som skapar våra liv?
För ett tag sedan läste jag Erik Fosnes-Hansens bok Berättelser om beskydd, som handlar om just ödet och hur flera olika historier, från en norsk gruvingenjör till en italiensk konstnär på 1600-talet, vävs samman och alla är viktiga för att berättelsen ska fullföljas.
Jag började då fundera över händelser och möten i mitt liv som har haft stor betydelse både för mig och för andra, och undrar lite, mest av nyfikenhet, vad andra tror och tänker om det här.
så alltså, Ödet eller Slumpen?
Jag tror absolut att det finns en mening med allt som händer omkring oss, sedan kan vi av olika anledningar välja olika vägar för att ta oss dit. Viss tror jag även på slumpen men samtidigt finns det en mening med den också, kanse är även det en övning att kunna hantera oförutsägbara händelser?

Jo, jag tror att ödet finns, men att vår fria vilja avgör.

#1, #2 word! :)

det ser man bara om man jobbar på någon mässa,dom som kommer är dom som jag kan lära något men oxå dom jag kan ta lär dom av,,resten går bara förbi,,det klart ni kanske säger att man kan lära något av alla men tror inte riktigt det utan att det är lite mer så att det är speciella människor för just mig,,,och tvärt om..
Sol
Jag tror mest på ödet och på att vi skapar våra liv själva. En blandning alltså.