Häxor iFokus

Häxor

Etikettköp-sälj
Läst 4297 ggr
Bappho
0

Böcker Tradera

Jag håller på att höststäda i huset och kommer att lägga ut böcker till salu, allt eftersom jag kommer att hitta dem, lite här och där ;)

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=436574

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
0

Jag har lagt upp en till bok, även den i ämnet progressiv witchcraft, skriven av bl a David Rankin. En bok som är lite svår att få tag på idag.

Bappho
0

Jag har nu en bok av Deborah Lipp ute, The Study of Witchcraft, Advanced Wicca och Bert Yogsons Naturväsen.

Bappho
0

Bappho
0

Bappho
0

Två till, Spirit Allies av Penczak och en bok om att skapa "tanke-väsen".

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=436574

[trollskogen]
1

Har du några böcker till salu nu?

Bappho
0

Jadå, ska snart lägga ut några fler. Bl a en ny bok av Raven Grimassi.

Praefatio
0

Alltså, Bappho, hur mycket böcker har du egentligen? :) Du säljer ju ut böcker heeeela tiden, du måste ha mängder där hemma! Sveriges största ockulta bibliotek?

Bappho
0

Nja, jag är ganska lat så det är bara en bråkdel jag hunnit lägga ut ännu. Jag har alltid gillat böcker, inte bara ockulta. Jag tvivlar dock att jag kan tävla med de stora älskarna av esoterika, i storlek av bibliotek. För jag är både sorgligt urfattig och bor med mina barn i världens minsta hus, ett rum och kök med sovalkov ovanpå. Glad

Bappho
1

Nu har jag tagit baken ur vagnen och lagt ut Grimassi-boken :)

http://www.tradera.com/old-world-witchcraft-av-raven-grimassi-auktion_341231_148004873

dennas
1

(#9

… skrev den som verkar orka läsa hur mycket som helst, och har en inre rikedom som inte kan mätas av människor… )

Searchingmoonwolf
0

Bappho, va handlar den senaste boken om som du lagt ut på Tradera (Old Witchcraft)? Hur djupt går man in på ämnet?

Bappho
1

I första delen av boken tar Grimassi upp att den moderna häxkonsten inte alltid stämmer så bra med den gamla. Sedan kommer ett gäng sidor där han genom att gräva bakåt i tiden i gamla källor försöker komma fram till något.

Men den största delen av boken handlar om hans nya, nyskapade tradition/system som han kallar The Ash, Bark, and Willow som han då byggt upp för att komma närmre ursprunget (så som han själv uppfattar det) men som samtidigt bygger på moderna strukturer. Där hittar du kapitel som, The Plant People, Old Ones of the Forest, Knowing the Spirits, Working with the Mortar and Pestle, The Shadow Garden.

Sist i boken finns det en liten grimoir.

[trumman]
0

"Men den största delen av boken handlar om hans nya, nyskapade tradition/system som han kallar The Ash, Bark, and Willow som han då byggt upp för att komma närmre ursprunget"

Rättare sagt:

"Men den största delen av boken handlar om hans nya, nyskapade tradition/system som han kallar The Ash, Bark, and Willow som han då byggt upp för att kunna sälja fler böcker och tjäna mer pengar."

Som med resten av alla de olika "traditionerna" :)

Bappho
0

#14 Delvis sant. Men jag tror också att han hoppat på det nya modetåget för att han vill tillhöra "rätt" grupp.

Bappho
1

Hade tänkt göra en vårrensning men tyvärr bara hunnit lägga ut två böcker på Tradera: http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=436574