Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1331 ggr
[Camia7]
0

Formler utan saker?

Hej :) behöver man använda sig av olika föremål och göra vissa saker för att kunna göra formler eller liknande?

Kan man inte bara hålla i en sten eller bara "be" och säga det man vill ska hända typ?

Det är väl för att det blir sån press att man måste säga det på ett visst sätt och inte glömma något ord och press på att man ska säga sakerna i en viss ordning och typ göra något i en viss ordning…

Ja det är så krångligt helt enkelt.. ?🙂

LinaLj
0

Egentligen behöver man ingenting annat än energi och fokus. Alla de saker som finns runtomkring är där för att underlätta att rikta energin rätt. Är man nybörjare så kan det vara enklare att komma in i rätt sinnesstämmning om man har hjälpmedel. Men de som är riktigt duktiga och har arbetat med magi länge behöver inget alls, de hittar dit på egen hand.

[Camia7]
0

Okej.. hur fungerar det? ska man rikta energi?:)

[stass]
0

Om du tycker att det är för svårt så börja med någonting enklare, med övning kommer färdighet. Hoppa inte alltför mycket som nybörjare, annars blir det i bästa fall bara affirmationer och ingen magi alls. Vad exakt är det du ska göra? Här på HIF finns ju många relativt enkla sätt och metoder. är det ceremoniell magi du menar? ja då blir det lite krångligare.

[Camia7]
0

Vet inte vad jag menar😂 Jag tänkte om jag kunde använda magi för att bli bättre på att göra avläsningar som exempel 🙂

LinaLj
0

Vad för avläsningar vill du göra?

All magi handlar om att skicka energi från dig själv och det som finns runt omkring och fokusera det på målet. Det är så magin fungerar i grunden. Det är också varför nybörjare ofta har svårt att lyckas med specifik magi, man vet inte hur man tar tillvara på och riktar energin. Spontan magi är mycket enklare (men oftast mer klumpig) då man ofta omedvetet skickar iväg energin mot något man verkligen, verkligen vill.

[stass]
0

I mina väldigt nybörjarår var jag sån (och är det nog fortfarande ibland) klumpig och spontan, ibland lyckades jag rent intuitivt trilla över ett sätt jag har i efterhand läst om, det blir väl lite så när man bara har sitt eget huvud att gå efter. Och det är ju en förmåga att lyckas med specifik magi, någonting man i allmänhet borde öva mer på.

[Camia7]
0

Oj va rörigt det vart.. förstår inte ett ord om vad ni pratar om? :)

[stass]
1

klipp gärna ut stycken du inte förstår och gör dom kursiva så ska vi se om vi kan vara tydligare.