Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1100 ggr
[akumas7]
0

Pentagram och gudinnor

Hej Hej

Jag undrar om det är jätte viktigt att ha med pentagram när man gör ritualer? Måste man även ha mörka ljus och dukar?

Jag vill ha det ,mer färgglat och inga pentagram.

Måste man tro på någon gudinna? Om man vill veta vilken gudinna man tillhör, vad ska man då göra? Om man en gång har välkomnat in en gudinna lämnar hon dig aldrig mer då även om du skulle vilja det? tex om du ändrar väg någon gång i livet? Jag tror att moderjord har en skepnad men jag vet inteom jag tycker att hon måste ha något namn. Det är som med min tro på gud, jag är hur nöjd som hällst med att inte veta vad han värkligen heter :)

Jag undrar också lite smäåt  hur man får sig ett häxnamn och hur man gör sådana trips ne i underjorden och i himmelen?

Hällsningar

LinaLj
6

Nej man behöver inte använda pentagram och svarta dukar 😃. Man använder de färger och hjälpmedel som hjälper till med just det man vill göra. Sedan finns det ju gånger då pentagram är användbara och likaså svarta dukar. Innan man gör en ritual så ska man vara så påläst att man förstår de redskapen man använder sig av och varför man använder just dem. 

Angående om man måste tro på en gudinna så behöver man det inte alls om man "bara" ska syssla med magi. Magi har inget med religion att göra.

Det här med häxnamn råder det lite olika meningar om. En del anser att det är ett namn man väljer själv för att man gillar det och identifierar sig med det, andra menar att det är något som man får genom meditation, trummresor eller liknande, andra menar att det ska ges till en av den som initierar en i magi medan andra tycker det är helt onödigt. 

Det här med resor till underjorden och liknande är något man ska vara försiktig med som nybörjare. Det är inget jag rekommenderar att man ger sig in på ensam utan att man lär sig det av någon som vet vad de gör och som kan guida en.