Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 4906 ggr
[Miss Magina]
5

Magi, Ritualer och besvärjelser!

Hej På er!

Jag är ny medlem här på iFokus! 

Mitt stora intresse är Magi, besvärjelser, ritualer och olika ceremonier. Jag tillskriver mig min egen väg - vilken innebär att jag är en solitär magisk utövare. 

Samtidigt som jag finner att ordet magiker lutar åt det manliga hållet. Så jag har gjort en tvist och feminiserat ordet magiker till magina! Trots att jag inte kan hitta någon sådan form i Svenska Akademins ordlista - jag känner att det gör inget! Jag är lika glad ändå!!! 

Jag har läst lite på iFokus om olika besvärjelser och tillhörigheter. Det är en väldigt intressant läsning. Det är väldigt trevligt att människor så gärna delar med sig av sina kunskaper! 

Just nu känner jag mig lite förvirrad, för jag vet att jag är magiker, men häxa känns ganska snarlik en magiker. Det finns häxor som sysslar med magi. Samtidigt som jag också har hittat häxor som arbetar med spådom. 

Kan jag vara medlem på häxa i fokus, men vara intresserad av bara magi? Vad tycker Ni???

[stass]
3

Hej och Välkommen!

Du kan absolut vara medlem på Häxor iFokus och endast intressera dig för magi.  =)

[Miss Magina]
1

Hej Stass!

Tack för svaret och tack för välkomnandet! Det värmde Sol

Är det du som har ett häxhem! Det är en jättebra blogg Blomma

Jag har haft många goda läsningar på den! 

Vad kul!

Miss Magina

Lockighäxa
1

Välkommen in till oss i gemenskapen =)

Atropa
1

Välkommen in i värmen! :)