auran
är det någon här som har något intresse av auran och som kanske vill hhjälpa mig att förstå vad jag och mina vänner såg förnågot på varandra, när vi försökte oss på en "auraläsning"? :)

Vad såg ni för något?

Ja det undrar jag med. Vad såg ni för något? Skriv och berätta så kanske vi kan hjälpa er tolka vad det var ni såg.

oj den är tråden hadde jag glömt!
jo, men på den första tjejen så såg jag först ingenting, sen efter en stund så såg jag som en gul "ram" runt henne. Den var inte särskilt bred alls utan bara någon centimeter och hadde en skarp kant, den gick runt hela kroppen utom precis vid vänster sida av huvudet och en bit ner över axeln, där var det blått som var betydligt bredare och hadde mer diffusa kanter. Vad kan det innebära??
Tjej nr två såg jag inte helelr något på i början men sen helt plötsligt så började det liksom komma ljusstötar från olika ställen runt kroppen. Som att nån tände en ficklampa bakom henna runt om kroppen nästan, med vitt sken. och efterhand framträdde en brun färg som "tog över" lite på något sätt, men ljusstötarna fortsatte på olika ställen varje gång. det var jättekonstigt. var det inte auran jag såg då? den beter sig väl inte så?

Svårt att säga. Din första beskrivnig låter nästan som att då såg den så kallade fysiska auran. Den fysiska auran är lättast att se och säger egentligen ingenting om personen i fråga. Den uppträder vanligtvis som ett ljusskimmer på några cm runt om personen.
Jag har sett den fysiska auran, lite suddig i konturerna och man kan bara ana att den finns där … Intressant berätta mer om auror!
Auran är människans Id-kort…den berättar allt om oss och det är inget vi kan dölja i auran.
Runt oss finns det ljus, färger och tomrum….närmast kroppen ligger "bioauran" den fysiska och det är kroppens energi som talar om att "den lever" färgen kan vara allt ifrån skarpgul till nästan vit och om det finns andra färger inblandade i bioaruan så talar det om hur ett organ mår
….strax intill finns "psykiskauran" själens färger om man så vill och den har många nyansr…hela spektrat från rött till violett och den berättar om dina känslor, tankar, fantasier, drömmar osv.
…ännu längra ut ligger "andensaura" där har vi våra tankar och känslor om det andliga, magiska, religiösa, kosmos….och derssa färger är väldigt skira och ibland elektriska, gyllene till sin karraktär.
Auran är hela tiden i rörelse och det finns även rent ljus och tomma ställen i auran (vilket betyder "vind, fläkt") och varje färg är kopplad till en kroppsdel, en känsla, ett begär, egenskaper, tro….det finns ca 400 nyanser av endas en färg….så auran är ett ordentligt skådespel av färger som lyser och dansar runt hela tiden….även när vi sover, fast då inte lika intensivt. Färgerna är ett språk och ligger runt hlea kroppen både framför, bakom, över och under oss…och när du ser auran hos någon annan så ser du igenom din ege aura och då kan det ibland bli lite fel…så blunda och koncentrera dig så att du kan se om personen verkligen är grön…så att det inte är du som är blå och vännen gul…om du förstår hur jag menar…
Den röda färgen rör sig med ca 400 svängningar per sekund och den violetta med ca 950 s/s och det är mycket det så det vill till att uppfatta varje färg för sig…brunt står för jorden och dess energi…intresse för Moder Jord, materia….tomrum kan ev. antyda stelhet, ont, trötthet…ljusklot kan vara andliga väsen som besöker oss ibland, änglar, guider, fylgior mfl.
Om du vill veta mera så fråga på.