Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 789 ggr
[stass]
2013-02-12 14:07
0

Drömmar

Inatt drömde jag om någonting väldigt viktigt för mig. Jag kom fram till en och annan insikt, jag såg vägen, valen och kunde vrida om nyckeln, öppna dörren och att se en glimt av resultatet av det vägvalet. Jag kan fortfarande se den leende medelålders bondmoran som dels visade, dels styrde rodret, dels tog ett steg tillbaka och lämnade utrymme för min egen person.

jag vaknade lycklig, hoppfull med en vetskap (inte tro). Men det överjävliga är att jag inte minns, det ligger på tungspetsen men är oåtkomligt, ni vet som när man minns ett namn, man vet att man vet det men man får helt enkelt inte fram det.

fasiken!

Har ni det också så?

[Ravenna]
2013-02-12 14:47
3

Jodå, så kan det vara för mig också. Men jag brukar tänka som så att det finns där och när jag behöver kunskapen så kommer den.

Vi måste ju inte alltid veta eller minnas allting mentalt utan kan låta oss vägledas även av känslan av vetskapen som en dröm ger oss. Så brukar jag göra och det funkar för mig. Är det tillit kanske, jag vet inte.

Och du vet hur det är när man inte kommer på namnet på en person, en kändis t ex och man kan ju bli tokig? Tills man släpper det och plötsligt kommer namnet när man inte längre har en tanke på det. :-)

[stass]
2013-02-12 15:17
1

Jag förstår precis hur du menar =)