BLÅMÅNE
När det är fullmåne, sover jag alltid dåligt. Nu när det var blåmåne sov jag ingenting. Någon som har en förklaring????

#1. Har ingen förklarig. Men jag har samma problem:(. Det börgar redan ett par dagar innan fullmåne. Vänder o vrider på mig i flera timmar innan jag kan somna. Jag känner mig offta inte äns trött. Det blir genast bättre natten effter fullmåne.
Hur det var nu vid Blåmåne vet jag inte var uppe hela natten. Det var en underbar gryning här i Linköping innan regnet kom vill säga.
.
Jag hoppas oxå att någon har en förklaring!

Det kan bero på ljuset men antar att det inte är det nu på somamren :) sen är det kanske nånting med månen och tidvatten.. :/ nåt sånt har jag hört

haha det var kanske därför jag misslyckades så fatalt med att sova inatt ;) ang ljuset så är det då inte det för min del för här var vi ändå ljust dygnet runt hela sommaren :)
Det finns en teori som säger att man påverkas av månen på grund av att så mycket i kroppen är vätska. Månen påverkar ju vattnet på jorden, (ebb och flod tex) och då skulle månen teoretiskt sätt påvärka kroppen på samma sätt.

jag tror på teorin om månens inverkan på oss…jag sov själv väldigt dåligt kring fullmånen..och just denna gång var den ju extra stark. Nästa bluemoon inträffar den 31 december 2009 kram tindra

Hmm… jag sover som en liten gris när det är fullmåne 

jag sover alltid som en gris. :P och jag tror inte på det där med vattnet för trots att det finns mycket vatten i oss så är vi inte ens särskilt stora så jag tror inte det påverkar så mycket. men ja vet inte, det kanske det gör. men varför skulle effekten bli just den att man inte somnar?
det kanske bara är en psykisk grej, på nåt vis.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Nu för tiden sover jag som en hel stia med grisar men när jag var yngre hade jag stora problem att sova under fullmåne.
För mig handlade det delvis om att jag är fantastiskt ljuskänslig och den skillnad i ljus som månen gjorde fick mig att ligga vaken halva nätterna. Det löste jag med en rejäl mörkläggningsgardin :P
Några till saker som funkade för mig var att lägga lite lavendel och en månsten i en påse och lägga under kudden. Works every time!
Dragningskraften från månen är lika stor hela tiden oavsett om det är fullmåne eller ej.
F.ö så påverkas jag av fullmånen på samma sätt som ni beskriver.