Kristaller
Jag behöver tips. Hur gör ni när ni renar era kristaller och sedan fyller med ny energi? Under rinnande vatten? Vad händer om man lägger kristallerna i ett glas med vatten tex? I havssalt? Och i så fall täcker ni dem helt? Med rökelse? Vit salvia? Hur länge ska dem ligga i solljus för att laddas på nytt? Och hur vet man hur ofta man ska göra detta? Är månljus bättre än solljus? Många frågor, hehe =) Varma hälsningar
"Man måste ge lite mer än man tar"
Är månljus bättre än solljus?
Inte direkt de är olika bara. Och det beror helt på vad du vill göra.
Salt, salvia, vatten för rening….jovisst det går. Rinnande bäck i skogen är min favorit.
Försök att få svar på detta själv genom att "känna in" det du vill rena med, ladda med osv.
Om du håller en skål med salt i din hand, kan du förnimma någonting ganska subtilt? Om du nu tar och håller kol i handen, märker du någon skillnad? Försök att inte tänka så mycket utan observera bara om du känner någonting.
Om du ställer dig i månljus (fullmåne) hur känns det, förnimmar/känner du någonting då?
Samma vid solljus (när den står högst på himlen), osv
Då kanske du själv kan komma fram till varför du vill använda de olika komponenterna och till vad.
Rinnande bäck i skogen låter magiskt, helt naturligt och kraftfullt. Okej, känna in vad jag själv tycker är bäst att rena med. Det låter vettigt. Tack för dina beskrivningar. Dem hjälpte mycket. Ska fundera på vad som passar för mig, och för kristallen och för vad jag vill använda den till. Havssalt, citrin, solljus -> stärka självförtroendet Rinnande vatten, havssalt, bergskristall, månljus-> meditera, öva intuition. Toppen!
"Man måste ge lite mer än man tar"
Jag renar mina kristaller i solljus eller med min selenitt stav. Låter dom ligga tillsammans med staven tex.