Häxberget

Tack Pomperipossa för de fina bilderna, onekligen en plats man vill besöka.

#6 Ja du har ju inte så långt dit så jag tycker du ska försöka ta dig upp i sommar. :)

Tack! Det var fint! Så fick jag ändå en liten doft av Ångermanland i år också.

väldigt trevligt…verkligen värt ett besök kram tindra

ööh, jag skrev ju,….? en gång till då:
Kan man ta sig fram dit utan bil? jag har inte tillgång till en dylik. Jag älskar bara sådana här utflyktsmål, i naturen.
Jag har inte heller bil och inget körkort. jag älskar också att få smyga runt i naturen :)

ok, inca. det är kanske du och jag och någon mer som behöver lift för att kunna ta oss runt där i bygden och kika runt då. Någon som är aspirant på att dela upplevelsen med oss.
Vi kanske kan fråga LailaBaba jag ska till henne i helgen. Hon gillar äventyr :) Och hon har bil och körkort 

hmm, vad kul, kolla på du, Men denna helgen skall min lilltrolla ev. dansa samba på karnevalen i Landskrona, om hon är friska nog att följa med.
#14 Åh vad spännande med samba :) dansa samba med mig.
Jag kan höra lite med LailaBaba vad hon ska göra senare i sommar det skulle var jättekul att hitta på något.

japp, jag är intresserad. Jag har faktiskt dansat som bahianas i karnevalen 3 år, det är dom som snurrar som dansande dervischer, och snurrandet fyller samma funktion, att sätta sig i kontakt med andarna/de högra vetandet. Mysko vad, flera år före jag hamnade inom det mediala, mm.
Du dansade in i det mediala :)

oopa, som dom skulle sagt i brasilien. Fast nu skulle det kanske handla om berg här. Så då startar jag en tråd, som heter vägen till min tro

där har jag oxå varit. var där förra sommaren. bilden i mitt fotoalbum på den steniga stigen är därifrån.
så häftigt att känna igen ställena på bilderna. jag undrade verkligen vad det där var på bild 1. så, det var en prästgård.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#19 Ja både grunden till själva prästgården och till ladugården finns kvar.:)

Pomperipossa, tack för de fina bilderna. För en som bor i Skåne kändes det ändå som man får en förståelse och en inblick i Häxberget. Det sporrar ju till en visit någon gång i framtiden. Fina bilder och bra guidning, så tack, Pomperipossa!