Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1243 ggr
SchappisenWilton
1

Vad är jag?

Hej!

Jag har i ungefär ett års tid hört fotsteg bakom mig ibland, men när jag vänt mig om har vägen bakom mig varit tom. Ibland har jag hört tre röster, det låter som om det är tre flickor i 12-13års åldern, men när jag vänder mig om, finns det ingen annan än jag i närheten. Någon gång satt jag och spelade piano hemma, och efter ett tag känner jag en hand på min rygg, och tycker att jag hör någon andas bakom mig. Självklart så finns det ingen där. Vid ett annat tillfälle när jag sitter vid pianot tittar jag ut genom fönstret framför mig och ser en man, klädd som en jägare eller något liknande från, kanske, medeltiden, med pilbåge och ett koger fullt av pilar på ryggen. Jag visste att det inte var omöjligt att det var någon som faktiskt var klädd så som gått förbi på gångvägen utanför vårt hus, men jag blev rädd ändå och sprang ner till mina föräldrar. Mamma hade stått och tittat ut genom fönstret, hon med, men hade inte sett någon som gått på vägen alls. Jag hade berättat för henne om fotstegen och rösterna, men hon trodde att jag bara skojade första gången, när jag kom hem en dag och var panikslagen förstod hon att det var på riktigt och pratade med skolpsykologen. Vi gick till skolpsykologen ungefär en gång i månaden i några månaders tid innan hon sa att hon inte visste vad vi skulle göra åt saken och skickade oss vidare till någon psykolog som kunde det där bättre. Vi gick dit någon gång ibland men de kunde inte heller göra något åt saken. Jag insåg att det inte skulle leda någonvart, och brydde mig inte om stegen eller rösterna. Men häromdagen hörde jag ett skrik, precis bredvid mig, det lät som om det var någon som hade gjort sig riktigt illa, bara några meter ifrån mig, men det fanns ingen där. Jag blev självklart rädd och pratade inte mycket den dagen. Min kompis blev lite orolig och jag berättade allt för henne. Hon tror att jag är någon sorts häxa, att det är någon som dött i närheten där jag bor och vill berätta det för någon, men det finns ingen som kan se eller höra den/dem, att det bara är "häxor" som kan det, och att jag kan det.

Själv har jag inte en susning om vad det kan vara för "fel" med mig. Ibland tror man att man är galen, eller i alla fall håller på att bli, men ibland tror jag att min väninnas förklaring kan vara, på riktigt, liksom. Jag vet inte vad jag är eller vad jag kan göra åt det, jag vet inte om jag vill göra någonting åt det, om det är något bra eller dåligt, eller om det finns andra som också kan se och höra saker. Men jag tycker att det kan vara bra att veta vad man är för någonting, eller?

MVH

SchappisenWilton

[stass]
2

Idag är begreppen ihopblandade, att höra eller se saker gör dig inte till häxa, däremot kanske du är något medial begåvad men från andra sidan datorn är det svårt att säga.

här följer en artikel om traditionella häxan  http://haxor.ifokus.se/articles/4df50be5d4ebea3af6006bd1-haxa-ett-ords-resa?articles-1

dennas
4

Gör det lätt för dej själv: Du är en helt vanlig människa med speciella gåvor, precis som vi alla är. En del sjunger underbart, en del kan konsten att snacka, andra kan höra sånt som andra inte hör.

Det du beskriver skulle kunna vara ett sjukdomstillstånd, men det kan också vara ett tecken på du har en gåva. Att svara på din fråga är därför inte lätt.

Men jag tänker att om det inte är ett hinder för dej att höra det du hör, så ta det som ett naturligt inslag i ditt liv. Jag ser sånt som andra inte ser, även om det jag ser inte är att klassa som nåt övernaturligt. Att se som jag gör är en tillgång och ett (socialt) handikapp som jag får leva med.

Om du upplever att det är de hinsides som dyker upp, tänker jag att det skulle kunna vara intressant för dej att läsa om medialitet och så småningom kanske tala med ett medium eller liknande.

Det skulle också kunna vara av intresse för dej att läsa om gamla tiders tro på/om själen och om livet efter döden. Kolla lite med ditt bibliotek om det finns böcker som berör detta ämne, välj gärna ifrån folklivsforskningen, för då kan du få fatt i sammanställningar av hur man har trott. ( I skönlitteraturen är det ju mer en persons tolkning av nån specifika företeelse.)

Personligen tycker jag inte att det är lika lätt att finna svar på såna här frågor inom de stora religionernas "biblar". Jag känner att de texterna är skrivna "von Oben", i hänryckning eller pedagogiskt syfte. Men det kanske också beror på att jag inte tillhör de religionerna och aldrig har införlivat dem i min vardag…

Inget av det du skriver får mej att tro att du vare sej är eller håller på att bli galen. :-)

SchappisenWilton
0

Hm.. Tack så mycket ör hjälpen, #1 och #2. Allting låter vettigt och jag ska kolla igenom bibblan. Då var det avklarat! :) Lättnad.

Bara en sak kvar…

Vad är det jag hör? Är det någon/några personer som dött och vill berätta något, som min kompis tror, eller är det något annat, i så fall, vad?

Jag tror att det kan vara bra att veta vad det är, om jag ska vara rädd för det eller inte, kan jag göra någonting åt det, och så vidare…

MVH

SchappisenWilton

Sommarek
1

Instämmer med #1 och #2. Vad du hör är svårt att säga; det du skulle kunna göra är att, när du läst på lite, försöka fråga dem vilka de är och vad de vill dig. I somliga fall räcker det med att lämna block och penna ute över natten, i andra fall kan de du har omkring dig kontaktas genom meditation. Det kan i alla fall inte skada att helt enkelt fråga.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

SchappisenWilton
0

#4, nej, jag tror inte att den/de/det blir arg, om det är så att det inte är alla som hör/ser den/det/de så hoppas jag att den/de/det bara blir glad för att någon vet att den/de/det existerar. :) Det skulle jag bli, i alla fall. När jag sedan frågar hoppas man ju bara på att få ett "vettigt" svar, också… Och om man inte får något svar alls kanske man inte ska oroa sig? Vi får se… Det här med meditering, känns som att det är större chans att få svar, men jag vet inte hur man gör (internet?) så det är nog lättare med papper och penna eller något liknande, men mindre chans att få svar. Jag får prova mig fram, helt enkelt.

Kan vara bra att veta också, är det någon annan som hört/sett liknande saker och har någon gissning/teori som man kan tänka sig att dela med sig av? :)

MVH

SchappisenWilton

[stass]
2

meditation är bra hur som helst att kunna, inte bara för att öva upp att gå in i en annat medvetandetillstånd utan även för att lära känna sitt eget inre, stilla tankarna fokusera bättre.

Andekommunikation hjälpmedel finns det en del… pendel, svart spegel, ouija bräde….

Automatskrift är en av kanaliseringsformerna.

SchappisenWilton
0

Automatskrift? :)

Jag är ny… Min enda ursäkt… :)

MVH

SchappisenWilton

Between_white_sheets
0

Automatskrift är att Ex fatta en penna och ett block och bara låta se vad som kommer fram, men det går även att använda tangenterna på ditt tangentbord. Bara låt fingrarna ströva fritt.

Till en början kanske det bara blir en massa sträck, men efter ett tag kommer du med all säkerhet få fram ord och sedan även fulla meningar.

Jag själv använder mig väldigt mycket av automatskrift, det hjälper mig att nå dels djupare delar av mig själv men även att kommunisera med mina så kallade guider.

SchappisenWilton
0

Hmm… Tack, #8, det låter som om det verkligen är värt ett försök, eller två! :)

MVH

SchappisenWilton