Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1234 ggr
skogsbergs-anna
0

Öva att se

Jag ser ibland saker som ska komma att hända men jag kan inte styra över mina syner, allså jag kan inte välja när jag vill se eller vad jag vill se.

Istället för att se en massa nonsens som visserligen inträffar men har föga betydelse vore det bättre att se något användbart.

Finns det någon som vet om man kan träna upp sig och hur man iså fall går till väga.

Ibland spår jag men lever nog för mycket i nuet för att bry mig om framtiden. Just därför är jag mer intresserad av viktiga händelser än "mysig trivsel-spådom".

Gör hellre fel än inget alls.

[stass]
0

Jag har tyvärr inte bra tips, mottager tips med entusiasm själv ang detta.

Jag har märkt att jag är mer mottaglig för föraningar i vissa perioder av livet. Exempelvis i övre tånåren var jag mer intuitiv med kort, och svaren var logiska och klara, som att jag redan visste dom nånstans inom mig men behövde dra fram dom.  Det var inte alltid ett konkret svar på frågan ställd men ett svar ur en annan synvinkel som var relevant.

På senare tid har det kommit om det har att göra med konkreta och viktiga vägval just då, eller en analkande fara och ibland som en liten bekräftelse på att "det är rätt".

Jag har inte lärt mig att styra det, utan det kommer som det vill med långa mellanrum emellan ebetydliga vetskaper.

Själv kämpar jag med astral projektion för att kunna vandra dit jag vill och jag tänker mig att som biprodukt ger det mig klarare drömvandring.

Men drömmar är ju bara en del av det, man kan ju få vetskap eller föraning på fler sätt, omen i naturen, i samband med någonting vardagligt.

Jag är också synnerligt duktig på att bortförklara det hela, tänka bort det med det logiska sinnet, oftast till min förlust. Undrar om tilliten var mer onaggad när man var yngre.

Diskussionen öppnar även upp för Ödet, är det Ödesval man känner som klarast, eller när den gör en avstikare? Hur lång fram sträcker då sig ödet? Är det förutbestämt eller bara en konsekvens av ens egna val (eller brist på val) här och nu.

Inga konkreta tips alls tyvärr :/

dennas
0

Det kanske är så att allt "nonsens" är din övning? När du till fullo kan följa dina varsel, så kanske du lättare öppnar upp för att se mer "avancerade" saker…

Sen tänker jag personligen att det är vi människor som (be)dömer vad som är viktigt och oviktigt. Naturen/kraften/flödet finns i stort och smått, där inget är mer värt än nåt annat.

Between_white_sheets
0

Måste hålla med #2 i och med att jag själv i mångt om mycket sitter där du sitter. Jag får saker till mig i bilder och känslor, och även om det för stunden verkar som helt meningslös fakta så har det alltid ett större djup.

Jag själv använder mitt skrivande för att av det obetydliga finna den djupare meningen. Att tvinga fram gör bara att jag får flera alternativa svar och tanken hos mig är att bara få ett som är rätt.

Tålamod är allt jag kan säga, lär dig den och det kommer komma mera.
Själv är jag glad att det lugnat ner sig med åren, jag hade inte orkat med det i det tempot som det ursprungligen hade.