Häxor iFokus

Häxor

Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 1656 ggr
Atropa
0

"fuffensaffärer"

någon som har koll på boråsområdet o dess "fuffensaffärer"? då menar jag affärer som säljer massa konstiga saker, som rökelser, pendlar spåkulor och örter osv. ni vet vad jag menar !:)

hade varit roligt att kunna GÅ till en affär o köpa torkade örter osv ist för att beställa via internet, det är så stelt intesant?

:)

[stass]
1

Tarotkatten ligger i knalleland, men jag tycker att utbudet är litet (för mig iaf) jag vet inte vad du letar efter. När det kommer till ritual ljus, lekar. litteratur betalar man ofta ett överpris (och jag syftar inte på just bara den affären)

Exempelvis köpte jag granljus 20st/paket för 10kr (samma storlek som ritualljus) på julrean, ett paket svarta och ett paket röda.

Spåkulor är dyra, kanske kan du svartspraya en vanlig glas-ram och försöka att skäda i den först innan du bestämmer dig för att investera i en spåkula?

Ta en st ram i valfri storlek. Tag ur glaset, vänd på det och spraya den sidan som kommer att hamna in svart, återupprepa tills det är helt täckt. Låt torka, montera in glaset med den sprayade sidan inåt, så du får den blanka osprayade sidan utåt.

Atropa
0

har faktiskt aldrig varit på tarotkatten, brukar abra hänga på stengården i stan ;) det skaj ag försöka göra! vet att spåkulor är galet dyra och det är inte riktigt en investering jag kan göra nu :)ska prova ditt tips!

Blodlilja
0

Håller med om att alla "riktiga" affärer är lite tråkigt dyra, fast kan tycka att det är skönt att inte beställa på nätet jämt. Är kul att känna, klämma,lukta på riktigt.

Dessutom tycker jag att dom är trevliga på tarotkatten, och det brukar bli många givande samtal. :) (och dom beställer gärna hem om det är något man saknar)

Bor själv i jönköpingstrakten och åker dom 16 milen till borås ett par ggr om året bara för att besöka dom.

Tycker att det är gräsligt synd att så många butiker fått slå igen dom senaste åran… Har själv lite drömmar att öppna nåt eget…

Vart ligger stengården i borås och vad har dom för utbud?? Måste jag ju besöka nästa gång! :)

Atropa
0

stengården ligger på Södrakyrkogatan 44, vid bibblan ungefär :) min absoluta favoritbutik!! dom har allt från svärd till stenar, rökelser, aromaoljor/lampor, instrument, kläder, böcker pendlar o smiden <3 åh måste bannemej gå dit imorgon för det ! blev så lockad när jag började rabbla upp alla saker :D besök deras hemsida! stengarden.com ! :)

det är ju lite galet att du åker SÅ långt för att besöka en affär! finns det verkligen inga såna roliga affärer i jkg?