råkade bara tiitta förbi!
hejsanhoppsan!
undra lite vad man talar om på denna sida verkar ganska roligt tror ni på att häxor finns? eller har ni själva häxkrafter eller vadå kan ni förklara för mig?
:D

Öh va? Om vi tror häxor finns. De flesta av oss här inne är häxor.
Om vi har häxkrafter? Ooooo ja visst har vi det. Vi kan förvandra människor till paddor. Sprutar eld och blixtrar från fingrarna. Koka häxbrygder på flugor, spindlar och ormar. Då och då offrar vi små barn och äter upp dom.

Huvva.

#1 jag menade ju inte så :P

sånna häxor finns ju inte men sånna som fanns förr i tiden kokades på bål bara för att det hjälpte männinsko gör mediciner och andra brygder på växter och örter jag menade om alla här inne kunde sånt det vad absolut inte meningen att göra dig sur eller så bara nyfiken hehe det verkar ju riktigt coolt! :D

Jag har kokat lite soppa på örter idag i en liten gjutjärnsgryta som jag hittade i jorden. Bara ätliga växter som myskmadra, fläder, nässelblomma, blåbär också. Det doftade som kanel i hela huset.

#1*asg* jättebra beskrivning Skogsgubben 
Ha ha ha blev han sur? 
Det är blandade karameller härinne :) finns en del som är jätteduktiga på växter och örter. Inte jag då men det är intressnt att ta del av.

Jag kan inte mycket om örter, men har alltid haft gröna fingrar och tyckt om att odla. Jag jobbar med att hjälpa människor, att lösa deras problem och så. Jag hade det med mig redan som barn. Mina kompisar brukade bli skrämda av mig, när jag tex. kunde se in i deras ögon, vad dom hade gjort i ett tidigare liv osv.

Oh, jag glömde, jag kan se naturandar, småknytt, änglar och samtala med dom som inte längre finns ibland oss. Det har också alltid bara funnits där.

Nä jag blev inte sur. Men jag tyckte formuleringen var underlig. Om vi tror att häxor finns? Häxkrafter?
Häxor har alltid funnits och finns. När det gäller häxbränningarna så var långt ifrån alla som brändes häxor. Man brände allt och alla som inte tyckte och tänke som kyrkan ville. Man brände även djur ibland som man fick för sig var besatta eller liknande. Tragiskt. Kyrkan i ett nötskal. Men även vanliga människor som ex. inte gillade sin granne kunde få denne bränd genom att sprida falska rykten och som kyrkan nappade på. Med tanke på de tortyrmetoder man använde sig av var det lätt att få vem som hellst att erkänna sig som häxa/djävulsdyrkare m.m.
En häxa en någon som står i nära relation med naturen och allt som finns där. Naturen är liksom i centrum för hans/hennes andlighet. Därför är det inte ovanligt att många häxor är intresserade av ekologi och miljöfrågor. Många är kunniga i örter och dess magiska och medicinska funktion. Att ha kontakt med olika naturväsen är näst intill oblikatoriskt. Som häxa tyr man sig inte till någon speciell religion, även om vissa lockas av Wicca. En häxa är oftast fri. För det är lite av syftet med att vara häxa, att vara just fri. Där i ligger häxans styrka att vara fullständigt fri att göra, tycka och tänka som hon/han vill. En häxa är lite som en shaman. Båda söker svar genom egna upplevelser och insikter genom erfarenheter och sitt magiska arbete. Inte vad någon bok säger. Båda använder sig av liknande metoder för att söka kraften och röra sig genom de olika världarna.
En häxa ser inte ut på någos speciellt vis. Man kan ofta inte se på en person om han/hon är en häxa eller inte. En häxa har inget behov av att visa upp sig. Men många har ofta något halssmycke, ring eller likande som för den utomstående kan ge en fingervisning av vad han/hon är intresserad av.
Jo säg att du blev sur, lite sur i allafall? Nej ha ha kände bara för att fråga.
En väldigt bra förklaring på vad det är och innebär att vara häxa, det med friheten känns så väl igen, så väl. Om man inte får den så kvävs man.

mmm, håller med dig skogsgubben och inca, finfin formulering och beskrivning av en häxa, då är jag väl det en gång för alla nu då.

Jättebra förklaring Skogsgubben, håller helt med dig i din beskrivning