Livet på andra sidan ikväll
Ikväll kommer programmet Livet på andra sidan på kanal 7, kl 21.00 innehålla en Häxsabbat och hur den kan gå till.
Det vore kanske intressant att se och diskutera?
Jag tyckte att det kanaliserade budskapet från pleiaderna var lite lustigt, att vi människor är här för att vara kanaler för att hela moder jord. Har en känsla av att moder jord mådde helt utmärkt innan människan tog sina första fotsteg på jorden.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag är lite besviken över häxsabbaten, inga nakenheter smörjda häxkvastar eller djävulsorgier alls!! ( ja, jag är ironisk)
Ja, alldeles för rumsrent ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Kan man se det online någonstans? :) Jag missade nämligen hela spektaklet :)
Här, men du har bara en vecka på dej från igår:
http://www.tv4play.se/program/livet-p%C3%A5-andra-sidan?video_id=2254880
Tänker att det är bra att häxsabbater avdramatiseras, men känner att det lätt framstår som lite löjligt, när man talar vardagsspråk. Fast å andra sidan skulle det vara ännu löjligare med ålderdomliga ord, som inte längre lever naturligt i språket.
Det är svårt att göra vettiga tv-program, när man bara vill göra snutt-tv med så kallade höjdpunkter. Allt lyfts ur sitt naturliga sammanhang, så att man inte förstår varken producentens eller utövarens syfte.
Sen kan jag inte låta bli att tycka att Pehr är rätt motvalls, när han verkar vara "på" hela tiden, istället för att "stänga av" som nästan alla andra medier talar om.
Jag längtar efter program med liknande innehåll, men blir alltid så besviken. Är det jag eller produktionsbolaget som förstår för lite?
#6 jag tror inte det går att göra ett seriöst TV- Serie program om detta. Antingen blir det kostymdrama, eller så går hela känslan förlorad och det framstår nästan som en lek.
Hur filmatiserar man den mystiska samhörigheten och upplevelsen - den är ju svår att ens sätta ord på.