skilsmässa????
Igår frågade jag om kärleksbryggd.
Igår kväll kom bomben min sambo vill inte leva med oss mig och våra två barn.
Magkänslan säger mig att han krisar men jag vet ju inte.
Vi pratade om att gifta oss senast för två månader sedan.
Finns det något jag kan göra för att för hindra eller förhala detta jag älskar honom.
Förlåt att det är osammanhängande men jag gråter samtidigt som jag skriver detta.
Så snälla är det någon som vet hur jag skall göra eller kan hjälpa mig
Oavsett om han krisar eller ej så är det inte ett steg ni ska ta utan att ha pratat igenom det. Om ni får chans att i lugn och ro gå igenom vad som händer är chansen ganska stor att ni kommer fram till någon slags lösning, vad den nu än är, som funkar för er men framför allt för barnen. Jag hoppas att allt löser sig till det bästa.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
En separation, när man har gemensamma barn, brukar inte vara nåt man gör i en handvändning.
Gör du din kärleksbrygd och hoppas att den hjälper, och funkar inte det, så begär att ni ska få hjälp vid separationen. Då kan ni kanske hitta tillbaka, eller så kanske du kan bli stärkt, om det ändå blir skilsmässa.
Prata med din sambo, när du känner dej samlad. Fråga om orsaken till varför han vill skilja sej. Fundera sen på om du fortfarande vill stanna kvar. Om han krisar, fråga om du kan göra nåt. Här kan ju finnas både praktiska och magiska alternativ. När du har ett svar, kan du ju läsa i trådarna här.
Självklara råd, som du säkert redan har tänkt på, men ibland behöver man bara höra det en gång till från nån annan. Försök att inte krisa själv. Genom att vara stark och självständig kan du framstå som attraktiv igen. Genom att du visar att du klarar allt själv, så kan han kanske börja tvivla. Men han kan ju vara tvärtom också, det vet ju du bättre!
Lycka till och ett Gott Nytt Kärleksår!
#1och2 tack för ert stöd.
Ibland är det svårt att veta om en separation är för det bättre eller det sämre, därför kan det vara bra att använda sig av någon form av divination (förutom sin egen magkänsla som ofta kan ha helt fel i kärlekssituationer, då förstås..) för att se om det är något att kämpa för. Är det det, så är det alltid bra att börja arbeta magiskt så fort som möjligt. Hur länge har ni varit tillsammans?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#4 I 21år. Barnen är 6 och 10år. Hjälp mig.
#4 Vi har varit ihop i 21 år Har två barn 6 och 10 år. Har under 2012 pratat om att gifta oss. senast för två månader sedan.
Just nu önskade jag att min farmor hade levt. Hon var en häxa. Hon sa alltid att fick jag problem med kärleken skulle jag söka upp en häxa.
För hon hann inte lära ut allt men jag har haft lite ner skrivet men jag kaninte minnas vart jag har lagt den boken.
Det mesta hon lärde mig var om örter som man skulle blanda för sår och sjukdomar…
Snälla hjälp mig..Jag älskar min sambo och jag vill ha honom och ingen annan.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax