Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 3516 ggr
Atropa
0

dags för receptutdelning!

Halloj mina häxvänner ;)

Jag är på jakt efter era bästa brygder! det kan innefatta vad som helst, så länge ni tycker det är bra.

brygder som kanske hjälper mot nervositet, huvudvärk etc… håller nämnligen på att fylla i min nya brygd-bok och mina recept är för få, behöver lixom fylla sidorna lite!! ;)

tacksam för svar :3

AnnikaIII
0

Finns en avdelning som heter "i häxans trädgård" där hittar du säkert nåt matnyttingt eller i "kökshäxans kokbok" och " huskurer, brygder och recept"

Hur mycket som helst att läsa ända tillbaka till 2007.,----Tungan ute

Carpe momento

[stass]
0

mot förkylnin eller halsont:

en tumme riven ingefära

1-2 pressade citroner

1 påse willys örtte

honung eller socker (granskottssirap är också bra) efter smak och tycke.

annat the som jag tycker är gott är örtthe smaksatt med frysta bär som får ligga med och dra med några skivor citron eller apelsin.

pressa ner sitronen i en stor kopp och riv även ner färsk ingefära. Brygg thet och låt dra tills det har svalnat till drickbart. Blanda alla ingredienserna och sötsätt. Alternativt ha en ordentlig sked med svensk honung vid sidan av när du dricker thet.

När jag är yung i sinner, sur eller har haft en riktigt dålig dag/vecka.

Blanda 2tsk havssalt (bordsalt får ibland duga) med 2 tsk bikarbonat eller bakpulver. Skrubba huden när du duschar. Tredje ögat, solarplexus, öronen, nacken och hela kroppen. Skölj av och sedan använder jag en eukalyptus duschgel (om jag inte ska gå och lägga mig direkt efteråt), märke kneipp för att piggna upp i sinnet.

NiklasTyreso
0

Kamomill och röleka te mot irriterad, gasig eller inflamerad mage. Dessutom är detta te milt rogivande.

ThreeStars
1

Detta gav jag till farsan när han hade gikt :)

Häll 2,5 dl kokande vatten över 3-5 torkade björkblad (som plockats på våren). låt dra ca 10 min. 2-3 koppar/dag

Hjälpte ganska bra :) Han behövde bara ta en värktablett mot själva värken :)