lycka eller vad tror ni?
förra sommaren hittade jag 36 fyrklöver, i år har jag hittat kanske fem hittils. Vad tror ni? är det lycka eller är det bara naturen som har förändrats så att det växer fler fyrklöver?
Hur menar du?
jo asså betyder det att jag får lycka nu eftersom jag har hittat så många fyrklöver? eller är det typ miljöförändringarna som gör att det växer fler fyrklöver så att det inte är något speciellt att hitta dom?
Ingen aning. Hade du tur förra året då?
jag vet inte :S har inte tänkt på det.
Fundera på det då ha ha ha

En fyrklöver är inte för mer än en vanlig treklöver. Kanske lite ovanligare än en treklöver, men inte mer än så.

Om man tror att det betyder lycka så medför den lycka :)

Ja det handlar om tro. Och tro är kopplat till vilja. Och viljan är kopplad till kraft. Lite av psykologi det hela. Om du tror starkt att ex. fyrklöver ger tur så är det förmodligen dina egna positiva tankar och viljan som förändrar din situation och du tycks få tur med vissa saker.

I år har jag hittat ett sexklöver och två fyrklöver men en gång har jag till och med hittat ett sjuklöver. Ja jusst ja, förra året hittade jag ett fyrklöver av rödklöver. Det var mitt första och enda någonsin annars är det bara vitklövern som jag har hittat i fler än trevarianten.
God kväll på er!
Jsg läste någonstans och som jag tror #8 Skogsgubben är inne på, det är tron som avgör om något innebär lycka eller för all del olycka.
Själv blir jag glad över att hitta en 4 klöver men jag tror inte att jag för den skull får mer tur. däremot vill jag inte ha svarta ljus hemma……..inte för att de inte är vackra för det är de utan mer för att det hos mig finns en inneboende "fobi" om att det inte är bra, jag vet att det är knäppt men så är det. Däremot använder jag gärna svarta gardiner och dukar, det är jättefint och känns väldig bra.