drööööömtydning någon?
jag hade den sjukaste drömmen inatt!
Jag dröme att jag var gravid och var påväg till sjukhuset för att föda. det sjuka är att jag i verkliga livet HATAR barn och vill verkligen inte utsätta mig med att bli gravid.
I drömmen kändes detta helt rätt och jag var glad, och det kändes till och med som en bra dröm när jag vaknade. det är först nu under dagen jag gått och undrat på vad tusan denna drömmen försöker meddela mig.
om det är någon som har någon form av tolkning, snälla skriv den, hade varit jätteintressant att se vad ni har att säga och vad ni tror detta försöker säga mig :)
wieeeeerd
mvh
Äcklad och förvirrad tös.
Hej Atropa!
Drömmar kan vara knepiga och ibland svåra att tolka.
Att du i drömmen kände glädje över att föda ditt barn, kan symbolisera det lilla barnet inom dig! Den du engång var (?)
Att förlösa sig själv så att säga,,,
Graviditet i drömmar betyder att något nytt är på gång.
Kanske är det något nytt som händer i ditt liv just nu.
Nytt jobb, flytt, ny relation, ny vänskap eller annat?
Det kan oxå betyda "gåva".
Vissa drömmar ska man bara tyda känslorna i.
Typ, är du glad så betyder det kanske bara just att du är glad just nu.
Andra drömmar ska man tyda händelser i.
Oftast är det något undermevetet som vill fram och du kanske har funderat på barn sista tiden eller har någon i din närhet har fått barn?
Lycka till!
// I like beeing a mess, that´s who I am.
Utan att veta mer om drömmen, så skulle jag gissa på att det är nåt som du sått som nu ska skördas. Det kan vara en idé som du gett liv åt eller ett projekt som är på väg att fullbordas. Förmodligen är du nöjd med din egen insats och det resultat du förväntar dej.
Eller kan tänkas att du precis nyligen påbörjat nåt som du förväntar dej ska bli alldeles fantastiskt. Eller kan det röra sej om ett "omtolkat minne" som är relevant för dej just nu.
Vi har inte samma förhållande till tiden under drömmar som vi har i vaket tillstånd.
tusen tack för era svar, kändes skönt att få ett litet hum om vad det kan ha handlat om. men det är sant att det händer många saker i mitt liv just nu, har precis flyttat osv och jag är även personen som alltid har massa projekt igång :D är säkert något med det ;)
tack för er hjälp! :)
Drömmen visar att du har empatisk inlevelseförmåga med människor som får barn. Du förstår att de kan vara glada. Du har sund empati.
Märkligare är att du skriver att du hatar barn. Av alla som väljer barnlöshet är det få som hatar barn. Märkligt.
har aldrig haft bra hand om barn och kommer aldrig få, alltid varit yngsta barnet i familjen så kanske kommer därifrån, vet inte hur jag ska handskas med dem. sen tycker jag dem är jobbiga och ser konstiga ut, ahaha ;) taskig jag känner mig men jag gillar verkligen inte kidz.