Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2003 ggr
tweety91
2

Urinvägsinfektion :(

Har någon ett bra tips på vad man kan använda när man har fått urinvägsinfektion ?, Är emot alla slags biotika som alla läkare skriver ut idag och alla pencelin så känner de är bättre med några andra tip som är bättre för hälsan :)

är öppen för alla förslag :)

mvh Jessica

DenLin
0

Drick vatten med mycket pressad citron i, brukar räcka.

Läkare skriver oftast inte ut antibiotika för vanlig urinvägsinfektion, vill inte använda det i onödan.

tweety91
0

Tack, skall prova det :)

Michaela-N
1

Tranbärsjuice!

Bappho
1

Var bara försiktig så att det inte sprider sig uppåt till njurarna. 

Jag brukar annars dricka en massa vatten gärna med något surt i så fort jag känner att en infektion är på väg. Té på åkerfräken är också bra.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

xanna
1

Har det väl satt sig, så kan det vara en god idé att få hjälp att bli av med det.

Är man en person som får det till och från är det bra att lägga till med en god vana att dricka smaksatt vatten med äppelcidervinäger eller citron.

Syrligheten i drycken gör att slemhinnorna arbetar och slemmar till sig så att bakterier inte kan få fäste. Man kan även slippa andra luftburna sjukdommar genom denna vana, eftersom slemhinnorna i hals och bihålor arbetar på lika duktigt de av kuren.

Själv är jag noggrann att dricka ett glas äppelcidervinägervatten innan flyg- och tågresor, innan jag ska arbeta i klassrum, innan festligheterna och innan vinterutflykterna.

Praefatio
0

Jag hade väldigt mycket urinvägsinfektioner en period. Hade därför alltid tranbärsjuice och citronjuice hemma. När det var dags så blandade jag de båda till en extremt sur dryck, som jag halsade. Det är inte så gott, men det hjälper varenda gång och är mindre äckligt än t.ex. äppelcidervinäger.

Kuutar
0

Tranbär och persilja (torkad eller färsk) tillsammans brukar alltid fungera på alla jag fått experimentera med :-) Drick flera glas tranbärsjuice om dagen och häll i några nävar persilja i all mat du äter, gör så även några dagar efter att besvären försvunnit.

ForestSpirit
0

Nypon te är också bra, annars allting annat som nämnts ovan :)

vinteralvan
0

Tranbärsjuice är det absolut bästa tycker jag. Jag hade mycket problem med UVI tidigare men nu dricker jag ett glas tranbärsjuice varje dag. Det funkar verkligen.