var kommer alla fina människor ifrån?
Vissa dagar är det som om man bara ser allting i svart och människorna som man uppmärksammar runt omkring en är snäsiga, otrevliga, egoistiska, omogna osv.
Men idag så var det en kille på spårvagnen som viskade med sin kompis bakom ryggen på mig om att det var någonting dom inte vågade säga. Jo, jag tänker säga det säger den ene killen då - Ursäkta mig, men du har en prislapp i ditt hår! -Tack! så mycket. Det skall bli intressant att se hur dyr jag är då? 19.90 kr. det var billigt……….och så blev det allmänt skratt i vagnen. Tacksam var jag också för jag tycker själv att det är bättre att säga till någon som tex. går med gylfen nere eller har wc-papper under skon, än att vara rädd för att göra personen generad genom att uppmärksamma den över belägenheten.
Vad säger ni? vad tror ni det beror på att man träffar positiva resp. negativa människor olika dagar.

lika dras till lika, när vi är deppiga och mörka själva ser vi bara mörker. Är vi irriterade möts vi av irriterade människor.
Ett leeende mot en medmänniska kan betyda oerhört mycket, ett vänligt ord. Är kassörskan otrevlig får vi fundera på varför hon är det. Stress eller någon som varit otrevlig mot henne. Istället för att snäsa tbx (svårt jag vet) kan vi låta vara och ge henne ett tack eller vänligt ord ändå.
Tänk om vi kunde vara goare mot varann och sprida vänlighet. Det sprider sig som ringarna på vattnet…
Rose

Det håller jag fullständigt med om! Jag brukar ha som mål att göra ialf en "främling" glad. Det kan vara som ni sa innan kassörskan eller det kan vara den gamla tanten på stan som tappade sitt paraply eller vad som. Ett stort leende kan också muntra upp någon som ser ledsen ut.
Lite avundsjuk på små barns förmåga att få alla att lee och vara glada. För ingen kan väl motstå att lee när ett litet barn spricker upp i ett varmt leende som till och med solen skulle vara avundsjuk på