Tyda drömmen!
Hej!
Jag har haft en dröm som kommer till mig om och om igen, tror det har pågått i drygt en vecka nu.
Det jag kommer ihåg är att jag i början är i något hus, typ som ett allmänt tvåvåningshus, en klädaffär av något slag. Från början är det folk där, men sedan blir det kväll och då är det bara jag och en kille kvar. Vi går ut från huset och då vill han att jag ska åka med honom i hans bil, men då jag säger nej och inte vill så börjar han försöka övertala mig och dra in mig i bilen. Jag springer då upp på översta våningen och stänger dörren, försöker låsa men låset funkar inte. Tar även upp mobilen och försöker ringa 112, men detta funkar inte heller.
Efter detta vaknar jag alltid, helt lugn, men samtidigt en känsla av panik som försöker trycka sig fram. Jag har aldrig fått reda på hur drömmen slutar, har bara fått en känsla av att han våldtar mig. Om jag somnar om efter att jag vaknat upp så kommer jag bara tillbaka till när jag står och håller emot dörren samt försöker ringa polisen.
Är det något som vet vad detta kan betyda? Jag vet att drömmar bara än fantasi osv, men det måste ju ha någon betydelse? Kan tillägga att jag vet vem killen i drömmen är. Jag gillar honom inte, men har samtidigt ingenting emot honom, om ni fattar. Vi är bekanta liksom.
Sjukt tacksam för svar, då denna drömmen börjar gå mig på nerverna!
Ta dig tid och fundera över ditt verkliga liv. Är det något som du känner dig tvingad till? Stressad och pressad till, om du förstår vad jag menar?
Jag tror det kan ligga i något sådannt. I drömmen känner du "tvånget" från killen, men du vill inte, men du kommer inte undan.
Kram!
Håller med #1, bil i en dröm är ett sätt att ta sig fram och medverkar det onekligen som att någon vill föra sig till en plats du inte är bekväm med. Ett hus brukar symbolisera drömmare själv, högsta våningen är huvudet dvs sinnet, antagligen är du medveten om vårt du inte vill även om det faktum att det är mörkt eller skymning ute talar om att den som försöker ta dig till en plats du inte är bekväm med gör detta på ett manipulativt sätt (skymning-skymundan). Ibland är drömmar bara drömmar men ibland känner man på sig att just den här drömmen betyder mer, det är ganska häftigt ändå :)
Har den här mannen något intresse för dig?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax