Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1388 ggr
Squidon
0

Småfrågor av en nybörjarhäxa...

Ny här, slår vad om att ingen kommer att läsa det här men….

1. Hur gammal måste man vara för att hålla på med magi, enligt er?

2. Någon som kan något om spöken? Har två stycken som står bakom mig och spionerar på mig just nu.

3. Någon som kan tipsa om nåt bra ställe att inskaffa saker i örebrotrakten eller på internet?

Det var nog alla för just nu…. :)

dennas
2

Hoppas att du inte slog vad om alltför mycket, eftersom det redan är läst. Skrattande

Fråga 1 ger jag mej gärna i kast med.

Enligt mej finns ingen fastställd ålder utan det handlar mer om mognad. Man bör helst vara så gammal att man kan leva med resultatet av den magi man utför. Man bör kunna förstå skillnad mellan vad människor önskar och vad de behöver, så att man också kan vägleda. Men sen kan jag inte låta bli att tänka att det är bra att börja öva redan i unga år, men då är det viktigt att ha en bra lärare, som kan vägleda rätt och som ser var man är i sin utveckling.

[stass]
1

Hej och välkommen =)

Biblioteket är alltid en bra källa när det kommer till böcker. Finns även mycket gratis att läsa på internet.

Köpa in saker…det beror ju på vad du ska köpa in.

Spöken, det beror på vad du vill göra eller vad du undrar.

Åldersgräns, jag vet faktiskt inte.

Använd sökfunktionen flitigt så finner du säkert mycket intressant.

Squidon
0

Tack så mycket! Jaa, då får jag väl börja leta lärare! Glad Men det där med spökena… Det är väl mest det att de följer efter mig överallt och jag vill gärna veta varför. Har försökt kommunicera med de, men de ser bara sorgsna ut och försvinner för att komma tillbaka 5 minuter senare… Men jaja, Tack iallafall! Glad

ThreeStars
2

#3 Sitt ner och meditera lite (ellar ha bara en lugn stund). Sen när du känner att de är där, ställ en fråga. Sitt kvar en stund i lugn och ro. Se om något händer. Vill de inte komunicera med dig eller så, kan du alltid, på ett vänligt sätt, be dem att lämna dig.

ang. de andra frågorna håller jag med ovanstående. Lycka till och välkommen hit! :)

Perdhra
0

Ne, tycker inte heller det finns någon åldersgräns utan som sagts innan handlar det om mognad men, även förståelse om hur magi och universums kraft funkar. Vad menar du med magi och vad vill du åstadkomma med magi? Svårt att säga så mycket om spökena, du får helt enkelt slappna av och be dom visa vem dom är. Internets en underbar källa till information. Det finns så många bokhandlar på Internet

skogsbergs-anna
2

Stadsbiblioteket i Örebro har en bra samling böcker om både lokal folktro, om kloka gummor och trolldoms processer och annat smått och gott. Där finns böcker om wicca, häxkonst och olika religioner och filosofier. Läs gamla trådar här så får du mycket tips. Vid södra infarten i hörnet mitt emot coop nära ligger AQ, en butik som säljer tarotkort, rökelser, stenar mm . Välkommen och lycka till.

Gör hellre fel än inget alls.

therootdoctor
4

1. Det beror på vad du menar med "magi". Hur gammal ska man vara för att dosera Alvedon själv? Hur gammal ska man vara för att tälja med en morakniv? Hur gammal ska man vara för att ha sex? När behöver man ett jobb? Om man förstår de sakerna och har åldern inne för utförandet är man troligtvis redo att börja. Då kan man handskas med redskap och rikta in sig på det önskade r e s u l t a t e t. Magi utan fokus på resultat heter "religion". Det kan man börja med när som helst.

2. Spionspöken är farliga. De kommer att skvallra om vad du gör till mamma. Gör inget dumt. ;)

3. ICA. De har ett jättebra utbud av örtkryddor, socker, salt, ljus, bröd, måttband, snören, nålar, spik, frukter och annat magiskt.

För övrigt finns det gott om trollgubbar och trollkärringar i Örebro. De flesta är omkring 80-90 nu. Prata med de gamla. Fråga hur det var förr. Fråga om de kloka.

Ajia
1

hej hej

jag är en nybörjarhäxa och bor också örebrotrakten, stadsbibloteket är ett jättebra förslag, det finns många bra böcker där. för tillfället är de flesta av dem hemma hos mig ;) jag har också funderat över det där med ålder. är ganska ung och undrar ju om det verkligen är bra att jag gör det här men jag tycker att det känns rätt så… de flesta säger att jag är lillgammal, har alltid varit en bokmal och älskar allt som har med häxor och magi att göra. (även om det mesta jag läser inte är väldigt realistiskt)

Ajia
0

ps. om nån vet någon butik där man kan köpa häxsaker i örebrotrakten så skulle jag bli ÖVERLYCKLIG, snälla om nån vet nåt berätta!!!!

[Ravenna]
0

Ajia; vad menar du med häxsaker? Är det något speciellt du söker? :-)

[Baubo]
0

Jag tycker man finner de bästa häxsakerna utomhus och på loppis :)

Ajia
0

10#

stenar, runor, böcker mm.

[stass]
0

#11 ja =)

Böcker - bibliotek, bokbörsen, amazon och lulu - förutom de som finns publicerade online gratis

rökelsekar, kittel, mortel, ljustakar mm - second hand. jag har köpt mina där alltihop gick på 75 kr, stället för att betala 225kr för ett rökelsekar bara.

Rökelse och rökelsekol är väl det enda jag köper tror jag, och böcker jag vill ha kvar.

Tarot kort - tradera =)

Runor - gör egna! Lär dig dom och måla på stenar eller kvistar.

För speciell butik se kommentar #6