Då va ja igång igen
ja har en stav som ja har gjort själv som ja har smyckat med rosenkvarts, tigeröga, skinn, fjädrar och bränt in mönster men ja vet inte va det är för typ av träd grenen kommer ifrån och det är nått med staven som inte stämmer.
Ja får inte staven att sammarbeta med mig och va ja än gör så blir det fel, får mer rätt när ja använder handen men trivs inte med att jobba med handen. Jag har renat å invigt staven men får ändå konstigt resultat.
Så nu ska ja göra en ny stav. Då e frågan, kan ja använda stenarna till den nya staven?
Sen undrar ja om ja får använda smältlim/superlim när ja gör staven för de har har ja på den staven ja har nu, kan det va limmet som ställer tll det?
Sen undrar ja oxå om nån har en bra formel att invåga staven med, hur gör ni när ni inviger stavar?
snälla hjälp….
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
Kanske ska man börja med att lära känna trädet man ska ta staven av. Välja trädtyp efter önskvärd kraft i staven? Bara en tanke, själv har jag ingen så jag vet inte vad som är bra eller dåligt. Jag har dock en tall som är helt omringlad av murgröna, som jag har spanat in. Men det är klart den ska ju vilja ge mig staven med och dessutom är den nära en väg.
Jag håller med stass att det nog vore bra att först lära känna trädet och dess egenskaper. Kanske du däri har nyckeln till ditt problem.
Detta med lim, själv använder jag det aldrig i magiska hantverk. Men det är klart att du får om du vill, det gör väl ganska många..?
Man kan säkert ha lim, men jag använder det aldrig i mina magiska hantverk heller.
Ibland får man också göra flera försök innan man lyckats skapa något som man får den rätta känslan för. De kan också behöva användas ett tag.
Något av mina mer kraftfulla saker är ett ganska misslyckat försök att göra en pentakel som jag försökte mig på när jag var i tolvårsåldern. Min pappa byggde båt och hade stora bräder av teak som jag sågade en rundel ur och försökte göra konkav. Det gick sådär.
Men jag har använt den vid otaliga magiska operationer i över 30 år nu, så nu har den fått den där riktiga kraften och patinan ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
I denhär gamla tråden visar bappho ett sätt att fästa en kritall på en stav. Ursnyggt och bra tycker jag :)
#26 och framåt
http://haxor.ifokus.se/discussions/4d716aaab9cb46222d077726-stavar
Tack för era svar, alla 3 :D
Det nya trädet ä'r ett rönnbärsträd som ja har ett väldigt stor kärlek till då ja alltid passerar detta träd när ja är ute med hunden och ja får alltid nån form av närkontakt med trädet varje dag.
I dag när ja va ute med hunden såg ja en stor gren rammla av precis framför mig och min tanke va att trädet ville ge mig en av sina grenar och ja tog med mig grenen hem. Nu ligger den och torkar och när ja tar i den känns den väldigt rätt i handen och ja mår bättre när ja håller i den både psykiskt å fysiskt, det är inte som med min stav ja ha nu som allt känns "fel"
å tack så mycket för tipset #4! att ja inte tänkte på det!
Sen undrar ja, hur har ni renat och invigit staven/verktygen? har ni nån bra formel som ni säger i samma veva som ni utför några rörelser? Berätta gärna då ja är ny.
#5 Jag renade mina föremål genom att föra de genom de fyra elementen ett i taget och be de rena och ge kraft åt föremålen. Efter det så fyllde jag föremålen med min egen kraft genom att hålla i de och meditera över dem. Man kan nog göra på många olika sätt, men det var vad som kändes rätt för mig.
Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!
#6 Tack så mycket, säger du nått speciellt när du renar eller för över energi?
#3 Det går ju utmärkt att göra eget lim på t.ex. fiskben, det har jag inga problem med att använda i mina saker. Man får dock vara beredd på att det inte sitter som med moderna fästmedium.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#8 limm på fiskben?
#9 Ja. :) Eller klövar, hud & ben från t.ex. älg, ko eller liknande, men fiskben/skinn går ändå snabbast att koka ihop till lim. Luktar lagom gott när man gör det dock, men det kan ju bero på att fisk inte är min favoritföda. ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Gummi arabicum kanske också skulle funka? Det går att få i pulverform, men jag vet inte om man kan få i så små kvantiteter som man som privatsperson önskar. Det är kådan från akaciaträdet och används som lim vid t.ex. tillverkning av kuvert. Ett kuvert måste man ju kunna slicka igen. Används även i godistillverkning.
#11 Bara man är säker på att det man limmar inte utsätts för fukt.
Bränt socker? Det fungerar väl på pepparkakshus iaf =)
När det kommer till pappersmaterial är vetemjöl och potatisstärkelse bra, om man vill limma i sin BOS
Tack alla för förslag på lim eller olika sätt att göra lim på, har en fråga till er som kan eller rekomendera ett annat forum.
Jag va helt hundra på att det va körsbärsträd som min gren kom ifrån men min sambo säger det är nått annat. Ja har tagit lite foton på grenen och löven ich undrar om ni känner igen sorten.
ser exakt ut som mitt körsbärsträd 
Yazzy
#15 Tack :D
Blev lite orolig när han sa det va en annan sort å ja har passerat detta träd i snart 11 års tid, nästan varje dag.
Nu ska det bara torka till…
#7 Nja, jag brukar improvisera. Sätt dig och fundera igenom hur du vill göra och testa sedan. Åtminstone för mig så ger det sig själv om jag tänder lite levande ljus och sitter på ett bra ställe där jag inte blir störd.
Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!
tack för tipset… ska göra detta när de blir lite mer lugn å ro här hemma…