Identifiera trädet
Om det är en naturlig park med svenska träd så skulle det kunna vara rönn. Men jag behöver en närbild av bladknopparna för att kunna ge dig ett svar :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag skulle också vilja se närbilder på knopparna och gärna bark & trä också - jag tycker de ser för höga ut för att vara rönn, samt att barken ser för skrovlig ut, men det kan vara bildens upplösning också.
Är det i Borlänge?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Kanske vågar jag chansa på Sälg, rätt så upprättväxande grenar.
Ja, sälg skulle vara min andra gissning.

Det blir lättare att se vad det är när bladen slagit ut! 
Sälg gissar jag!
#7 Jag läste "…bilden slagit ut…" och tyckte du var jättefyndig. :D
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

#8 ;D Vem vet? :)
Jag antar att det inte är en sälg, för då hade du nog sett och fotat de karakteristiska, luddiga blommorna (som förvuxna, gula videkissar). Men det skulle kunna vara någon annan art i släktet salix - är det en park så är det lika troligt att de inte är inhemska som att de är det.
Fördelen då, om det är en park, är att stads/kommunträdgårdsmästaren eller den med liknande funktion borde kunna svara på vad det är, titta på nätet vad som står på din kommuns hemsida och släng iväg ett mail eller slå en signal - och glöm inte att tala om svaret på "gåtan" här. ;)
Antagligen så finns det fjolårslöv på marken du kan titta på också.

Trodde först att det var löv på en av bilderna, men det var lav! :) Vet inte vilka sorters lavar som växer på vilka träd…hm, en kunskap till att ta fatt på! :)
Tack allihopa. Är fortfarande inte säker på vilket slags träd det e med det var kul att få så många svar.

Tack NadjaIyona! All lycka med ditt arbete och hoppas att du berättar vilket träd, när Du vet!
Oj, jag hade hoppats på att få lite mer info om de där träden. Kom gärna tillbaks och förtälj för oss om du kommer fram till något NadjaIyona.