Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 782 ggr
lightseeker
0

energi-byten

Idag har varit en hektisk dag med mycket energier i omlopp, har stått vid flera vägkorsningar i olika mötesformer under dagen.

En inre bild kom upprepade gånger upp, framför min inre syn: Jag springer längs en lång och mörk allé, kantad av mörka träd, inne bland träden skymtar jag ideligen trollen, som verkar stå för "hinder" på min väg.

Det märkligaste av allt: Jag tyckte att jag hade superkoll på min troll-amulett som jag fick för flera år sedan som tackgåva, från en person som jag stöttat.

Men helt plötsligt upptäckte jag att den inte hängde kvar runt min nacke. Att den skulle ha ramlat av, är omöjligt, då bandet var mycket starkt och ordentligt fastbundet.

Så jag gick tillbaka till de rum jag hade befunnit mig i och fick be om att de skulle låsas upp, men den fanns inte kvar där.

När jag var på väg mot bussen, så får jag se någonting glimma till, framför mina fötter och tar upp ett minimalt litet smycke.

Väl hemma känner jag någonting i min ficka och där ligger det minimala glittrande smycket, så väl slipat så jag börjar kika närmare på det.

Det verkar vara en VÄLDIGT fin slipning, har ingen aning om det är "finare" stenar, typ kubik zirkonia, men det här var ju inget billigt glitter som jag hade trott.

Till saken hör att jag aldrig har velat samla på guld, tvärtom när jag har funnit dylikt, har jag omedelbart gett bort det. Folk blir ganska häpna kan jag säga, men jag har fått för mig att jag inte skall ha dyra värdeföremål.

Det verkar alltså ha skett ett "byte" av något andligt slag.
Någon seriös här, som har erfarenhet och kan tolka?

dennas
0

Nånstans i mitt bakhuvud känns det som att det finns en saga om nåt liknande. Ska se om jag har turen att hitta nåt eller komma på vilken jag menar. (Då menar jag inte en sagoberättelse.)

Men din egen tolkning verkar vettig att det handlar om nåt slags byte. Borde du kanske omvärdera varför du inte ska äga dyrbarheter? Vad är dyrbart? Om nåt är gratis hur värdefullt kan det inte vara ändå?

Har du bett om förändringar eller gjort andra saker som kan föranleda att det här händer? Ingår alltså detta byte i en händelsekedja?

Kan troll och hinder nånsin vara till nytta? (Vilken tur att den där stora stenen låg där på stigen, så att jag inte gå den vägen, för annars hade jag kunnat bli skjuten av den där älgjägaren som plötsligt avlossade ett vådaskott just där.)

lightseeker
0

intressanta tankar Dennas, behöver verkligen litet feedback nu. Skall fundera på det och återkomma

dennas
0

Detta är egentligen inte den saga jag sökte, men om Lycko-Hans saga kanske skulle roa dej?