Jätte obehagligt
Hej Hej
Ni vet att jag förut skrev om att jag skulle vilja veta hur man beskyddar sitt hem? Det kanske var en undermedveten grej då det igår kväll/natt hände en mycket hemsk sak i min lägenhet.
Så här var det, hella kvällen kände jag en obehaglig kännsla i hallen, att det var någonting som var fel men jag bestemde mig för att ignorera det hella. Vilket inte dena sak alls tyckte om tydligen för prik halv 3 i går natt rör det sig en kolsvart gistalt från halen förbi tven ut genom väggen på andra sidan.
Dena sak var alltså svartare en svart, jag har aldrig varit med om något liknande. Och jag vart så rädd när den typ gled eller jag vet inte riktigt vad den gkorde men fort gick det och när den sedan försvan genom väggen så farsvan allt obehag i rumet. Men nu är jag livred över att den där sken ska komma tillbacka.
Jag vill hålla den borta från min lägenhet, hellt och hållet.
Det roliga är att lägenheten som jag bor i är hellt ny, jag har bara bot här i 2veckors tid, och hella huset är nytt, dom första flyttade i i sommras och det är nya som flyttar in hella tiden. Husen ligger dock precis utanför centrum, det tar en minut att ta sig till centrum ifrån min dör. Det kanske är därför det är stökigt här? En annan anning som jag har är att mina granar på vänster sida om mig håller på med något satanistiskt eller djävulsdyrkan. Men jag hoppas att det inte är på det visset. Hur i så fall håller man demoner borta från sin lägenhet? Jag ska ta till mig de råd som ni skrev i mitt andra inlägg men jag tar emot flera tips om ni har några :)
varför plockade de bort din andra tråd inne på ön? de är luriga rackare .. jag litar inte på nån därinne. . man kan ju undra vad de döljer för övernaturliga märkligheter inåmbords. kanske små maskar och andra elakheter. gojs och bös och slajm.
#1 Lägg ner.
Hoppas ni inte drar med er någon skit från ÖN bara, då blir även jag tvungen att sätta upp beskydd här inne på HiF 
akumas7, har du prövat att rena lägenheten och satt upp beskydd vid dörrar och fönster, och detsamma med dig själv?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Ne dom tog bort mitt inläg för att ordet demon fans med i inlägget…..
Ne det har jag inte provat, jag kanske ska ta och prova det :)
Man kan alltid börja med att prova med de saker man kan göra själv. Fungerar inte det så får man ta hjälp :-)
strö havssalt över tröskeln till varje ingång till lägenheten (fönster, dörrar mm) det borde göra susen 
be blessed
Hej på dig,
Fick ett tips om din fråga och eftersom jag känner att du har mycket vackert och gott inom dig ska jag ge ett svar även om jag känner det här "häxforumet" som ytterst motbjudande.
Jag ger två allternativ här och du får själv välja fritt vilket som känns rätt för dig.
1. Hallucination, mycket vanligt. Förorsakas av sjukdom, droger, mediciner, stress, oro m.m…
2. Skuggvarelse, Shadow people, Jinn… Kärt barn har många namn. De här är alla svarta. Kan ta människo eller djurform, deras orginalform verkar vara en "rök eller oljeaktig energimassa" (svårt att beskriva enkelt). De är rätt vanliga, men du behöver den mediala förmågan för att kunna uppfatta dem. Används av skickliga satanister och häxor för själviska och ondskefulla ändamål. Enkla att framkalla, svåra att bli av med!
MITT TIPS TILL DIG.
1. Salt är ett bra placebo ifall man tror på det t.ex. människokroppen är salt och det verkar inte störa de här figurerna. De kommer heller inte in genom fönster eller dörrar som tjuvar, de kommer in där det passar dem!
2. Vit salvia och städa/rensa ditt hem på allt gammalt tråkigt. Alltså håll hemmet rent, städat och trivsamt. Ett bra placebo också. Det här skrämmer inte bort skuggfiguren, men det gör dig LYCKLIGARE och då trivs inte de mörka krafterna.
3. God hälsa och ett gott humör är den bästa medicinen mot mörkret. De här figurerna lever på allt negativt som stress, ilska, hat, avundsjuka, deprission m.m… (Alltså, låga energier som skadar dig och andra). Jogga, cykla, gymkort för den goda hälsan! Goda och trevliga kompisar är inte heller dåligt. Kanske en hund eller katt som mysigt sällskap hemma.
SER DU DEN IGEN
Visa inte att du kan se den! De är vana med att de flesta människor inte kan se dem och därför bryr den sig inte om dig ifall du inte visar ditt intresse. Ifall den märker att du är intressant, så kommer den att testa dig. Bara ignorera den! Den kommer då att försvinna och lämna dig ifred.
Ifall du har tagit kontakt med den och den vet att du vet om den. Så, blir det genast mycket knepigare… Mer om det senare i så fall.
Allt gott till dig!
#3 verkar som att det där skyddet på forumet är en bra idé
lite inspiration http://witchofforestgrove.com/2012/09/26/sacred-textile-talismans/ Tycker dom är så fina =)
Helt underbara :)
7#
okej, salt kanske inte var den bästa lösningen men jag är ganska ny och kunde inte hitta något bättre sätt, har själv använt det en gång (men det var mot något annat) och det funkade jättebra.
#11 Salt har använts i långa tider och i varierande kulturer så du är inte den enda som använt salt med gott resultat, vågar jag gissa ;-)
Det betyder förstås inte att det alltid hjälper och mot allt, men det är något man själv först kan prova innan man kallar på det stora arsenalet :)
Saltet finns faktiskt beskrivet i mycket gamla texter. Fungerade det då, så fungerar det säkert än. Har ändå inte riktigt förstått vilken mekanik som gör så att det kunde fungera. Antar att det här handlar mer om den symboliska styrkan än om saltet i sig själv. Och, sedan tycker väl alla inte om att ha salt utspridd på golvet förstås. 
Det finns även gamla texter som berättar om att placera en Bibel, Koran eller annan helig text under kudden eller under sängen, även texter som säger att man högljudt och tydligt ska befalla skuggvarelsen att försvinna och lämna en i fred. Gissar att det även i de här fallen handlar mycket om den symboliska gärningen också.
När det gäller det där med Bibeln, så förlorade jag själv min gamla fina Bibel på så sätt. Den bara försvann och har nu inte sett den på över 20 år… Förklara det den som kan… 
Ifall #1 fortfarande finns i huset, skulle jag vara lite nyfiken om att få veta hur det går.
Oj, sorry #1 jag menade förstås, om akumas7 fortfarande finns i huset, skulle jag vara nyfiken om att få veta hur det går.
Jo det är full aktivgitet i mitt hem just nu, jag vet dock inte om det är sama varelser eller personer. Just skuggvarelsen har jag inte 'sätt' någon mera, den märkte kanske inte att jag sog den?
Därimot så är det full aktivitet hema hoss mig, inte så att de tar i saker eller så utan, jag känner av dom och ser dom i ögonvrån.
Jag känner mig även störd av dessa på kvällarna.
Jag fick dock hjälp av en ande i natt, jag hade en fruktansvärd mardröm och jag 'kunde' inte vakna, så då tog någon på mig, det var en mycket lätt beröring men jag flygger upp ur sängen som om någon skrämt skiten ur mig, det var säkert pga drömen. Jag kommer nästan inte ihåg någonting av drömmen men den var hemsk och jag måde dåligt när jag vaknade så satte mig och kollade på film innan jag la mig igen.
Den som väkte mig måste ju ha varit vänligt sinad i alla fall, eller vad tror ni?
#13 Jag har 4st biblar så jag är fullt garderad XD
Om det finns någon vänligt sinnad som hjälper dig så borde ju det vara bra att ta reda på vem/vad det är…
#15 Varför tänka på andar såsom goda eller onda istället för att försöka ta reda på vad det egentligen är? Ibland kan rädslan ställa till med mer problem än själva "problemet".
Full aktivitet kallar jag fenomen där saker rör på sig, dörrar öppnas, apparater sätts på och där personerna i hemmet blir känslomässigt eller fysiskt påverkade.
Verkar vara ett aktivt område du bor i. Det brukar bli olika aktiviteter i området tillsammans med skuggvarelserna t.ex. svarta orber som mycket snabbt flyger genom rummet. Även annat.
Man kan nog leva tillsammans med de här om man vill, de verkar inte vara farliga. Bara man inte börjar leka med dom verkar de att försvinna efter en tid. Försök inte kontakta dem på något sätt. Det är möjligt att de inte ens vet om dig ännu!
HÄR ÄR NÅGRA TIPS, även om de mer sträcker sig mot den andliga sidan. Det här är är ändå tips som jag vet att fungerar.
Om en attack sker, så är det genom att attackera och försöka tränga igenom kroppens kraftfält (aura).
Det är svårt för "dem" att tränga igenom en stark och ren aura. Därför tror jag att det är bäst att börja där.
1. Det finns olika kristaller som man kan bära som talisman om man vill. T.ex bergskristall verkar som renande och uppiggande.
2. Att ha en positiv och hälsosam livsattityd är ett mycket viktigt och kraftigt skydd. Tänk positivt om dig själv!
3. God fysisk hälsa är alltid bra och påverkar naturligtvis också auran.
3. En typ av ljusmeditation där du med tankens kraft stärker din aura.
Jag tror nog att vi alla har en skyddsängel som vakar över oss. Mycket möjligt var det den som väckte dig. Du kan be om beskydd även där! (Ok, man behöver egentligen inte BE, det räcker med att man sitter ner i stillhet och tänker att ens bäste vän sitter vid ens sida. Tänk glada tankar och känn godhet mot din vän! Glöm inte att din vän alltid är skinande vacker, aldrig svart och sunkig! Det här är ett mycket kraftigt skydd.
För att bli av med fenomenen så finns det olika tekniker, men man borde veta varför dom är där först. Ofta försvinner det av sig själv efter en tid.
Jepp, ett gammalt ordspråk säger att rädslan ofta är ens största fiende.
Du skriver att du har 4 Biblar som beskydd, så jag undrar i mitt stilla sinne varför du inte som kristen ber till Jahve eller Jesus. Fast jag kanske missförstår din tillit till Bibeln?

De gamla väbeprövade metoderna är att ha en planta libbsticka utanför dörren. I tröskeln lämpligen stål och helst ett knivblad. Även kopparmynt har använts i tröskeln. I grunden är det bra att ha ormskinn.
Nu är det så att jag är inte kristen, jag är född i en sekt vid namn mormonkyrkan 'LDS' på engelska. Jag vet inte om det är därifrån jag har fått en tro på gud, jag har alltid gjort det hellt naturligt :)
Jag ber dagligen och jag kan säga att i deta falet så hjälper det inte alls, så antagligen är det här någonting som inte går att få bort med enbart bön.
Så det är inte jahve (gud) eller jesus som du vänder dig till? Blir lite förvirrad eftersom du säger att du inte är kristen (vilket självklart inte är menat som en kritik mot din tro) med verkar ha en kristen tro? Iaf en av de många kristna förgreningar.
Om du tror på gud, så kanske du ska leta efter motbot just där, den ortodoxa kyrkan och den katolska har en hel del rtualer då det är gamla grenar.
Jo jag har en kristen tro 'kanske', och jag tror på gud och jesus, men jag känner att den religionen som jag är född inom är inte den sanna 'kristna' tron.
Men jag tycker absolut att jag vill prova det här med katolska ritualer och beskydd då de värkar hjälpa en del :) Men när jag ber så tycker inte jag att enbart det hjälper, men om jag går in lite djupare och undersöker ritualer mm så kanske det funkar mycket bätre :)
#13 Appropå det här med salt och andar..
Det här är vad jag fått lära mig.
Andar som vill verka här behöver vital kraft, något vi levande har och inte de.
Om jag vill kommunicera med en ande/döing eller be dem om hjälp så ställer jag alltid fram vatten till offer/gåva som är den största källan till vital kraft.
Salt i sin tur är uttorkande och dränerar anden på den vitala kraft den lyckats hämta, suga åt sig.
Därför skulle jag aldrig bjuda mina förfäder eller andar på saltat mat som offer. Det skulle ta mer kraft av dem än det ger.
Det är ganska vanligt t ex att man blandar sin egen urin i salt om man känner att man har en vampyrliknande varelse efter sig. Urinen lockar anden till saltet som i sin tur dränerar den på kraft.