Häxor iFokus

Häxor

Etikettköp-sälj
Läst 1687 ggr
LailaBaba
0

Häxans Handbok

Jag har ett ex av Dannie Druehylds Häxans Handbok att sälja. De två första bladen där det står Häxans Handbok, när den är tryckt och så är det en bild på Dannie + försättsbladet fattas. Jag kan kopiera dem och skicka med. Annars är boken i jättefint skick och ingenting av innehållet saknas. (Boken är ju till för att läsas). Om man däremot vill ha den för fint i bokhyllan att liksom spara på, då rekommenderar jag inte detta ex.

Om någon är intresserad är priset 250 kr inkl. porto

isnornin
0

Har du kvar boken?

MVH Isnornin

zeretki
0

Kan rekommendera denna bok till alla! :D

Zenna.Jeadi
0

Ja boken är gansa så bra men att säga allt funkar ju inte för alla och jag tycker det är lite själviska saker däri…

Iram
0

Hej Zenna!

kan du inte berätta lite närmare vad du tycker är själviskt i Häxans handbok?

MVH Marie

LailaBaba
0

Isnornin

Boken är kvar.

Skirr
0

Häxans handbok av Dannie Druehyld är en mycket bra bok om man vill lära sig mer om häxkonst. Dessutom innehåller den en mycket bra örtabok. Jag använder den ofta. Så ta chansen och köp. Boken är tämligen svår att få tag!

LailaBaba
0

Jag är också väldigt förtjust i den. Den innehåller bl a goda råd för den som är rädd. Och jättekuliga bilder!! Bl a en säng som jag länge har funderat på att bygga.

Iram
0

Åh, du menar den där gulliga sängen med månar och solar…?

Ja jag tycker också den där boken är helt underbart charmig. Älskar de roliga råden man får om allting, som t ex att man ska gräva ner sig i ett hål i marken om man behöver lugna sig eller är besatt. :-)

Den här boken är inte att förväxla med Kitharas Häxans handbok. Den är skitdålig.

isnornin
0

#8 Har du några andra förslag på handbocker, de som är bra alltså;)

MVH Isnornin

Iram
0

Ja, det har kommit en ny bok som heter "Wicca, vägledning för den självständiga utövaren", skriven av Scott Cunningham. Den har bara funnits på engelska förr men nu finns den alltså på svenska. Den är jättebra tycker jag. Naturligtvis inte lika rar och rolig som Druehylds bok, men mer informativ och intressant.

isnornin
0

Tack

MVH Isnornin

Pomperipossa
0

#10 Jag har skickat efter Cunninghams bok och blir tokig om den inte kommer snart…Såååå nyfiken..Skrattande

xEbichux
0

är boken kvar fortafarande?

inca
0

#12 och jag håller på att läsa Cunninghams bok nu, gillar den Skrattande

Pomperipossa
0

#14 Fick den igår och har haft ett ton läxa så jag har inte hunnit öppna den än…Gråter

siddelina
0

Cunninghams bok är jättebra. Jag sträckläste den direkt, men går tillbaka och läser bitar nu för att friska upp mitt minne!

White_Star
0

Finns det inte en häxax handbokav Jennifer Hunter? Det var min första "häxbok" jag läste. I efterhand tycker jag att den var ganska så kass. Men just då gillade jag den och jag värderar den till en viss grad. Mest pga den tog bort lite förommar och "rädsla" kring magi och den behornade m.m

Scott Cunningham gillar jag eftersom den vänder sig till solitärt arbete. Men vill man ha djupare inblick i Wicca kan jag inte direkt rekomendera den heller. Phyllis Currot Witchcraftling är underbar.