Häxor iFokus

Häxor

Etikettköp-sälj
Läst 1239 ggr
Lexiia
0

Vit salvia

Hejsan, undrar om det är nån som har frön över som har lust att skicka det till mig?

Kan självklart stå för porto.

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

Bappho
0

Jag har inte lyckats att få min vitsalvia att blomma och har därför aldrig heller lyckats få några frön.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Lexiia
0

Attans va synd. Hoppas på tur att nån annan har lyckats, annars får ja försöka hitta vart man kan köpa fröer.

Bappho
1

Här köper jag fröer till vitsalvian http://www.ortagarden.com

Gå till butiken och tryck på bokstaven S. Bland salviorna så hittar du något som kallas Röksalvia, Salvia apiana. Den är det.

Lexiia
0

Jaha. Tack. Passar på och frågar om det är en svår växt? Har tänkt och börja odla lite olika örter och sånt och salvia står högst upp på listan för att kunna rena med.

Bappho
0

Jag satte frön tidigt på våren. Har för mig att de skulle stå varmt när de grodde vilket var lite kruxigt för mig som har eget hus som inte är så varmt så tidigt på året. Men en tredjedel av fröna grodde ändå. Sedan planterade jag ut dem i soligt läge på en sandhög jag gjort om till örtland (jag har annars lerjord). Där växte de finfint och blev vackra och stora. Sedan försökte jag att övervintra dem inomhus, men det gillade de inte, tyvärr.

Lexiia
0

Hmm. Jag bor i lägenhet så det är kanske svårare då att få dom att trivas. Har ju ändå fördelen med att det är varmt i början. Mek om dom växer upp inne kanske dom klarar det ändå?