Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1085 ggr
jenwe
0

Spöke eller?

Hej!

Jag är en alldeles vanlig jordnära kvinna som inte tror på spöken mer än de flesta. Nu har det dock hänt ett par saker som gör mig fundersam. Min dotter bor i ett äldre hus i Nordvärmland. När hon och hennes pojkvän köpte det fick de höra att det skulle ha spökat där. De brydde sig inte nämnvärt om detta utan flyttade in och har bott i ca ett år nu.

Under våren när min dotter som då var gravid var ensam hemma på natten, sattes TV:n plötsligt på med högsta volym samtidigt som ytterdörren slogs upp. Detta kan kanske förklaras med mystiska spänningsändringar i elnätet och korsdrag eller nåt, jag vet inte.

I går kväll hände hände dock en annan grej. Min dotter befann sig på nervåningen då en dov duns hördes från övervåningen. När hon gick upp för att se upptäckte hon att en vanlig, stadig byrå hade välts omkull. Ingen naturlig förklaring finns och hon blev jätterädd och vågade inte sova hemma eftersom hennes pojkvän jobbar i Norge.

Är det någon på detta forum som har några ideer om vad detta kan vara så tar vi tacksamt emot dem.

Bappho
1

Eftersom huset redan har ett rykte om sig så kan det vara ganska troligt att det finns något där kopplat till själva platsen. De kan ju alltid fråga de gamla ägarna om de haft några upplevelser.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

mr.hood
0

Ja hej  gamla hus mins tidigare händelse såja skulle nog vara litte försitig och gå till backa i husets historia.

Ajia
0

det är mycket troligt att det finns ett spöke eller en ande i huset med tanke på vad som har hänt där, det kan ju vara så att spöket/anden har ett meddelande som det vill framföra, då kanske det vore bäst att kontakta ett medium eller liknande…