Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 2366 ggr
mr.hood
0

kristal kula

Hej jag undrar om det e någon som vet om var man kan hitta en bra fungerande kristal kula och vad kulan ska vara gord av för typav matrial?

Bappho
3

Det viktiga är att det finns en reflekterande yta. Det blir lättare att se med mörk bakgrund och med svag belysning.

Varför inte göra dig en svart spegel. Billigt och bra. Antingen tar man glaset ur en vanlig ram eller allra helst ett konvext glas om man har (t ex från en gammal klocka). Köp svart lackfärg i burk som fäster på glas och spraya glasets baksida och sätt in glaset i ramen igen så fort färgen torkat. Klart!

Om du väljer att köpa en vanlig genomskinlig kristall eller glaskula så prova att lägga kulan i en lite djupare hatt eller liknande och titta ner i hatten. Det underlättar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

mr.hood
0

okej jag har spåt i vatten och det funka riktigt bra med 100% träfsäkerhet men nu ville jag investera i en kristal kula men ska man välja en i kristal sten eller ska man ta en biligare i glas? e litte osäker på detta kan du hjälpa mig? I vilkenkula får man det bästa resultatet?

[akumas7]
0

Hur lär man sig att spå i en kristall kula? Det låter jätte kul och jag vill gärna lära mig, även i vatten :)

[stass]
0
Bappho
2

Jag kan inte svara på vad som är bäst eftersom jag själv bara använder min svarta spegel eller min svarta obsidiankula. Men alla reflekterande ytor fungerar. 

Det är inte speciellt svårt att lära sig. Det förenklar om rummet är mörkt och om inget reflekterar i kulan, därav jag nämnde att ha kulan i en hatt om man inte för tillfället kan ha helt nersläckt.

Efter att man tittat på den reflekterande ytan ett tag så blir det som en dimmig yta mellan dig själv och kulan. Man skulle kunna kalla denna yta för en port eller en TV-ruta. Det är där du kommer att få dina syner. I alla fall så är det så det fungerar för mig.

Det kan vara skrämmande eftersom det ibland poppar upp skräp och skrymt så det kan ju vara bra att inte vara helt ensam hemma om man är lättskrämd ;-) Lycka till!

[stass]
0

#5 själv har jag aldrig provat en svart spegel, bara vanlig i ett ljusdämpat rum.

Jag ksnke skulle göra mig en svart en =)

Bappho
1

Jag funderar på att göra en i större format. Större spegel, större TV-ruta :-)

Jag har en gammal spegel i rummet som min farfar gjort av en sån där gammal tavla man sätter upp psalmnummer på i kyrkor, med snidade ekblad och ekollon. Den skulle bli perfekt.

dennas
0

Jaha, så är häxorna också korrumperade av det största och det senaste: Skrattande

Låter vackert med den gamla tavlan. Det är inte lätt hänt att tappa fokus med sniderierna?